הרוכשים ברי המזל שקונים מרצדס Mercedes G מקבלים מהיבואן (כלמוביל) הדרכה אישית על כלי הרכב המותאמת לאופי של הנהג עם דגשים מוכוונים לקוח.
הצלחנו להיפגש בשתי הדרכות אישיות ביער בן שמן עם רכב הכביש שטח הקשוח, היוקרתי והטוב ביותר מייצור סידרתי נהוגים ע"י נהגים שאוהבים לטייל וליהנות מיכולות ה-G לא רק בכביש אלא גם בטיולים בשטח
בשנת 2013 נפגשנו ביער בן שמן להדרכות של שני מרצדס G - גם אז שחור ולבן, כשהלבן הוא של אותו הנהג של הלבן איתו נפגשנו השבוע, רק עם G מודל 2022...
בשנת 2018 עדכנה מרצדס את אייקון השטח הוותיק שלה והציגה G חדש השומר על הקשיחות של השלדה והמבנה הקלאסי אבל עם מתלה קדמי נפרד, מערכות בטיחות מתקדמות ומרחב פנימי גדול ומשופר עם אין ספור של אפשרויות של מתלים, מנועים, אבזור ורמות גימור.
המרצדס G קלאס החדש בנוי על שלדה מסיבית חדשה, לראשונה ב-G מתלה קדמי נפרד, עם סרן אחורי חי, מערכת הנעה כפולה בחלוקה קבועה של 40:60 ותיבת העברה עם הילוך כוח, מתלים מתוחכמים עם בולמים מתכווננים ואף גרסאות עם סרנים פורטאליים (קישור), מערכות בקרה אלקטרוניות מתוחכמות לצד מערכות בטיחות מתקדמות בסטנדרט של מרצדס ושלוש נעילות דיפרנציאל אמיתיות - נעילת דיפרנציאל מרכזי (אורכי) ושתי נעילות רוחביות מאחור ומקדימה, בשליטה מלאה של הנהג.שיפועים חדים, הצלבות, דרדרת, מדרגות סלע - הכל קטן עליו על ה-G. אין מכשול בשטח שהמכונה הזו לא מטפסת ובקלות, שימו את הגלגלים (צמיגי כביש מקוריים) במקומות הנכונים, תדאגו להפעיל את הנעילות וקדימה למעלה! המנוע העוצמתי עם יחס העברה נמוך (הילוך LOW אמיתי בשילוב כפתור) ובשילוב שלוש נעילות הדפרנציאל המכאניות ("אמיתיות") מביאים לכך שה-G מסרב להתרשם מעליות ומעברים שכל רכב אחר היה מתאמץ בהם.
זווית גישה וגם זווית נטישה מעולות! ולמרות פגושי הפלסטיק המקוריים אפשר לגשת ולנטוש מדרגות סלע מרשימות ביותר. המגבלה היחידה היא זווית הבטן הנפגעת בגלל מדרגות הצד המקוריות, העשויות מחומרים רכים ושלא רצינו לפגוע בהן.
למטה קורות השלדה קשוחות וכל המכלולים נמצאים גבוה ועמוק בין הקורות דבר שמספק בטיחות וביטחון רב לנהגים.
נעילה מרכזית נשלטת נהג, כיאה לרכב שנוסע ב-4X4 באופן קבוע, שנייה אחורית ושלישית קדמית - וזה גם סדר הנעילה שהמחשב של ה-G מאפשר לנעול. לא תוכלו לנעול רק קדמית מבלי שקודם נעלתם מרכזית ואז אחורית, וכך הלאה. כדי לשחרר את נעילות הדיפרנציאל אפשר לבטל את הנעילה המרכזית ואז גם שתי הנעילות הרוחביות יתנתקו. לחיצה על כפתור ההפעלה מדליקה מנורה צהובה - משמע ההוראה נקלטה. ביצוע הנעילה בפועל מדליק מנורה אדומה - משמע הדיפרנציאל נעול. ואם נוסעים עם חלונות פתוחים גם שומעים את השילוב המכאני של גלגלי השיניים בנעילות.
ב-G קלאס קיים כפתור המאפשר לבחור מצבי נהיגה המשפיעים על התנהגות הרכב בשטח ובכביש באמצעות שליטה על המתלים, מנוע, הגה והמערכות האלקטרוניות של ה-G.
מצב קומפורט, אקו, ספורט לכביש, מצב שטח DUNE (נכנס לפעולה בלחיצה ארוכה) ומצב אישי בו ניתן להגדיר את מצב המתלים, המנוע והגה לבחירת הנהג. ולקשוחים - מצב G-Mode הנכנס לפעולה בשילוב הילוך כוח LOW. כל זה לצד כפתור לביטול בקרת יציבות (ESP), כפתור שילוב LOW (מחייב שילוב N בתיבת ההילוכים) ושלושת כפתורי נעילות הדיפרנציאלים.
מצפן, מד גובה, זוויות מרכב וגם מצב הדיפרנציאלים (צהוב = נעול)
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
צהוב - הפקודה ניתנה / אדום - הנעילה שולבה
מונחים מקצועיים מתוך הויקישטח: דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS , ESP, מנוע
טיפים לנהיגה בשטח:
2 תגובות
1
אורח/ת - אריה
18 ביולי 2022 ב 04:09
איך מהלך מתלה קדמי אחרי השינוי?
2
Ogash Ofer
18 ביולי 2022 ב 06:53
איך מהלך מתלה קדמי אחרי השינוי?
"
תגובות