בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה, כל המתחרים הבינלאומיים הדירו רגליהם מהראלי, שנערך במתכונת מצומצמת מאוד, כשכל המשתתפים הם מרוסיה בלבד
בשנה עברה, לאחר הפסקה מאולצת בשל הקורונה, חזרו המתחרים לראלי דרך המשי. הראלי אמנם נערך במתכונת מקוצרת ומצומצמת, אבל מארגניו קיוו שזה יהיה צעד חשוב לקראת השגת מטרתם הגדולה: להפוך את הראלי למתחרה ראוי לראלי הדקאר (קישור לכתבה על הראלי של שנה שעברה).
הציפיות האלו נטרפו בשל הפלישה הרוסית לאוקראינה. כל המתחרים הבינלאומיים החליטו להדיר רגליהם מהראלי של 2022 בשל המלחמה, וכך נותר מספר מצומצם מאוד מתמודדים, שכולם רוסים. במכוניות התחרו פחות מ-40 צוותים, רובם בקטגוריית T2, כשרק 6 צוותים בקטגורייתT1 הבכירה. במשאיות התחרו 9 צוותים, 4 מהם של קבוצת קאמאז...
הופעת בכורה מעניינת היתה לקבוצה רשמית של אוטוואז, יצרנית הלאדה ניבה, עם ניבה בגרסת ראלי המבוססת על הברונטו (קישור לכתבה על הברונטו). הרכב סבל מבעיות שונות, אך נראה שאחרי שיתגברו על תקלות הילדות, יש כאן מתחרה ראוי שעוד נראה אותו בעתיד.
במשאיות זה היה כמובן קרב של קאמאז מול קאמאז, כשאדוארד ניקולייב קובע את הקצב ונראה כמנצח בטוח, עד שהמשאית שלו כשלה. בסטייג' החמישי, בולם זעזועים שבור ניקב את מיכל הדלק הראשי וגרם לדליפה, והצוות של ניקולייב לא הצליח להגיע לקו הסיום בתחום הזמן המותר, מה שהוביל לאובדן ההובלה. מי שניצל זאת עד הסוף היה דמיטרי סוטניקוב, שדהר לניצחון רביעי רצוף בראלי דרך המשי.
תגובות