אלפא רומיאו חדשה - טונאלה, דגם קרוסאובר C-SUV חדש וראשון למותג הספורט האיטלקי המונע עם מערכת תגבור חשמלית קלה mild hybrid התורמת עוד 20 כ"ס למנועי הבנזין
יבואנית האלפא רומיאו לישראל השיקה היום בהרצליה את הטונאלה,
הטונאלה מונע בתצורה של MILD HYBRID עם מנוע בנזין 4 צילינדרים בנפח 1.5 ליטרים בהספק של 130 כ"ס בגרסת Sprint, או בהספק של 160 כ"ס בגרסאות Ti ו-Veloce, משודך לתיבת הילוכים אוטומטית חדשה בעלת 7 הילוכים עם מצמד כפול ומנוע חשמלי 48 וולט מובנה, המפיק 20 כ"ס ומומנט של 5.6 קג"מ המצטרפים באמצעותתיבת ההילוכים לעוצמת המנוע הסטנדרטי.
אלפא רומיאו טונאלה, הוא קרוס-אובר בגודל C-SUV ה-MILD HYBRID הראשון של המותג והוא הדגם המסמל את השינוי הגדול העובר על המותג לקראת הפיכתו לחשמלי. הטונאלה היא אבן הדרך הראשונה בתהליך "אפס לאפס", במסגרתו תהפוך אלפא רומיאו ליצרנית רכב המייצרת רק כלי רכב חשמליים עם 0 פליטות מזהמים תוך 5 שנים מהיום.
כרגע כל דגמי הטונאלה יגיעו עם מנועי טורבו בנזין, בשילוב מערכת היברידית מסוג MILD HYBRID ובתחילת השנה הבאה גם מערכת היברידית נטענת מסוג PHEV בדגם החזק ביותר של הטונאלה.
לטונאלה היגוי ישיר ביחס של 13.6, מערכת מתלים מתקדמת, מנופי העברת הילוכים עשויים אלומיניום על גלגל ההגה (בחלק מרמות הגימור), ודיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני.
לטונאלה קליפרים קבועים צבועים באדום (בחלק מרמות הגימור) ומערכת ה DNA לבחירת מצב הנהיגה. הדגם החדש בעל מערכות עזר חכמות לנהיגה - Advanced Driver Assistance Systems לנהיגה אוטונומית LEVEL 2 (בחלק מרמות הגימור), טעינה אלחוטית וקישוריות למכשירים הסלולרים, פתחי מיזוג למושב האחורי ועוד אפשרויות נוחות אופציונליות.
הטונאלה מעוצבת עם אלמנטים על בסיס מורשת אלפא רומיאו המייצרת כלי רכב מזה 112 שנים, עם נגיעות מדגם ה S.Z. בעל פנסי החזית בסידור של 3+3 לצד אלמנטים מודרניים כמו מסך בגודל "12.3 בלוח המחוונים ומסך מגע מרכזי בגודל של "10.25.
: הנעה |
Sprint 1.5 130hp MHEV |
Speciale 1.5 |
TI 1.5 160hp 160MHEV |
Veloce 1.5 160hp MHEV |
||||||
|
||||||||||
הנעה היברידית מתונה בעלת מנוע בעירה פנימית בשילוב מנוע חשמלי V48 |
||||||||||
תיאור |
4 צילנדרים רוחבי, בעל 16 שסתומים בתזמון משתנה והזרקת דלק ישירה |
|||||||||
נפח (סמ"ק) |
1,469 |
|||||||||
מערכת גדישה |
טורבו עם מצנן ביניים אוויר/נוזל |
טורבו בגיאומטריה משתנה (VGT) עם מצנן ביניים אוויר/נוזל |
||||||||
יחס דחיסה |
12.5:1 |
|||||||||
הספק (סל"ד/כ"ס) |
130/5,250 |
160/5,750 |
||||||||
מומנט (סל"ד/קג"מ) |
24.5/1,500 |
|||||||||
מנוע חשמלי – V48 |
||||||||||
הספק (כ"ס) |
20 |
|||||||||
מומנט (קג"מ) |
5.6 |
|||||||||
ביצועים |
||||||||||
זינוק 0-100 קמ"ש (ש') |
9.6 |
8.8 |
||||||||
מהירות מירבית (קמ"ש) |
200 |
212 |
||||||||
מערכת הנעה |
||||||||||
תיבת הילוכים |
7 הילוכים - DCT |
|||||||||
הנעה |
קדמית |
|||||||||
דיפרנציאל |
אלקטרוני מוגבל החלקה עם יכולת Torque Vectoring |
|||||||||
בלמים |
||||||||||
סוג בלמים קד'/אח' |
דיסק מאוורר/דיסק |
|||||||||
מע' בלימה |
מערכת בלימה משולבת (IBS) בניהול אלקטרוני (Brake by wire) |
|||||||||
מידות |
||||||||||
אורך (מ"מ) |
4,528 |
|||||||||
רוחב (מ"מ) |
1,835 |
|||||||||
גובה (מ"מ) |
1,601 |
|||||||||
בסיס גלגלים (מ"מ) |
2,636 |
|||||||||
נפח תא מטען (ל') |
500 (1,550 ל' כאשר מושב אחורי מקופל) |
|||||||||
נפח מיכל דלק (ל') |
55 |
|||||||||
מידת צמיגים |
235/50R18 |
235/40R20 |
235/50R18 |
235/40R20 |
||||||
משקלים |
||||||||||
משקל עצמי (ק"ג) |
1,600 |
|||||||||
כושר גרירה ללא בלמים (ק"ג) |
700 |
|||||||||
כושר גרירה עם בלמים (ק"ג) |
1,250 |
בטיחות
חוץ
טכנולוגיה ואבזור
מחירון
דגם |
מחיר מכירה כולל מע"מ |
SPRINT |
229,000 ₪ |
Speciale |
249,000 ₪ |
TI |
269,000 ₪ |
VELOCE |
289,000 ₪ |
* Speciale - מהודת השקה מיוחדת
2 תגובות
1
Ogash Ofer
18 ביולי 2022 ב 22:00
להבנתי הצנועה - אנו צופים ב"עולם הולך ונעלם"!
כלומר - אם אלפא מצהירים שתוך 5 שנים הם עוברים לייצר 100% כלי רכב עם הנעה חשמלית זה אומר שמנועי הבנזין שאנו צופים בהם כיום נמכרים בטונאלה החדשה הם מנועי הבנזין האחרונים (או הכמעט אחרונים) של היצרן האיטלקי המייצר כלי רכב ספורטיביים נחשקים מזה 112 שנים!!!
2
אורח/ת - פוטין
25 ביולי 2022 ב 23:14
מוצר טוב אשר ייהרס מהר מאוד על ידי היבואן.
תגובות