שטח 4X4 > כתבות > חדשות

גם למבורגיני מתחברת למצברים

החברה האיטלקית, שבמשך כל שנות קיומה היתה ידועה במנועי בנזין מרובי בוכנות ועתירי כוח, תצטרף לשיטפון החשמלי המציף את העולם עם קרוס-אובר ספורטיבי שיגיע כנראה בשנת 2028

כשחברת פורשה הודיעה בתחילת שנות האלפיים על כוונתה להתחיל ולייצר רכב שטח, הרגישו חובבי מותג העל שהשמיים נופלים עליהם (קישור לכתבה על הקאיין). איך עושים להם את זה? איך היצרן של מכוניות הספורט האהובות שלהם עובר לייצור ''טומאה'' כמו רכב שטח? היו שניבאו לפורשה נפילה דרמטית, היו כאלה שאמרו שהמכירות לא יתרוממו – אבל כל הנבואות כולן התבדו. הקאיין הפך למכונת המזומנים של החברה, ואחריו העזו עוד חברות - שהיו מזוהות עם רכבי יוקרה וספורט – לייצר גם הן רכבי פנאי למיניהם.

יוסב להנעה היברידית ואחר כך לחשמלית. למבורגיני אורוס

ועכשיו אנחנו עומדים בפני מהפכת החשמל, אך כאן הדברים פחות דרמטיים, משום שיש חברות שמראש התמקדו במכוניות חשמליות, שבהן קל יחסית להגיע להספקים מטורפים (קישור לכתבה). למרות שיצרניות מסורתיות של מכוניות-על ינסו להאריך את חייהם של מנועי הבעירה הפנימית זמן רב ככל האפשר, בסופו של דבר גם הן תאלצנה בסופו של דבר לייצר רק רכבים חשמליים. למבורגיני עשתה זאת השבוע, כשהכריזה על רכב חשמלי ראשון מתוצרתה, שיגיע ככל הנראה ב-2028, ויהיה באופן לא מפתיע קרוס-אובר גבוה וספורטיבי.

סביר להניח שהרכב החדש יתבסס על פלטפורמת הארטמיס (Artemis) המפותחת כעת על ידי אאודי, אשר תשמש גם כבסיס לדגמים חשמליים של בנטלי. לא מדובר במחליף לאורוס, רכב הפנאי הנוכחי של למבורגיני, אלא בדגם נוסף. כשלב ביניים, עד להגעת הדגם החשמלי של החברה, כל הדגמים הנוכחיים שלה (אורוס, אוונטדור והורקאן) יוסבו תוך שנתיים להיברידיים פלאג-אין.