שטח 4X4 > כתבות > חדשות

הפראדו החדש יגיע כנראה מוקדם מהצפוי

משתוקקים ללנד קרוזר פראדו חדש, אבל באמת חדש? יש בשורות משמחות, הדור הבא של הפראדו צפוי להגיע כבר באמצע 2023. ויהיו גם גרסאות היברידיות

לפני כחצי שנה דיווחנו כי השקתו של הלנד קרוזר פראדו החדש תידחה ל-2024 וייתכן שאפילו מאוחר יותר עקב מחסור בחלפים (קישור לכתבה), אך השבוע התבשרנו מעיתונות הרכב ביפן, כי מועד ההשקה הוקדם והדור החדש צפוי להגיע כבר בשנה הבאה, ויושק ביפן לקראת אמצע 2023.

הפראדו, שמוכר גם כלנד קרוזר 150, הוא אחד הדגמים הוותיקים ביותר שעדיין נוסעים על הכבישים. הדור הנוכחי שלו הגיח ב-2009, עבר כמה מתיחות פנים אבל הגעתו של דור חדש התמהמה זמן רב.

image

הפראדו הנוכחי. אחד הדגמים הוותיקים ביותר

על פי הדיווחים, הפראדו החדש יישען בכבדות על הלנד קרוזר 300, שאינו מיובא לארץ. זה אומר שימוש באותה שלדה עם התאמות נדרשות, ואולי גם באותם מנועים. במקרה כזה, נקבל מנוע דיזל V6 כפול מגדשים בנפח 3.3 ליטר עם 304 כ"ס ויותר מ-70 קג"מ, המנוע החזק ביותר מכל אלו שבהם צויד הפראדו עד היום.

מבחינת מערכת ההנעה, טויוטה דבקה במסורת. השלדה היא שלדת סולם מסיבית והפראדו ישאר עם סרן חי מאחור, הנעה 4X4 קבועה והילוך כוח. אם יאמצו מערכות נוספות מהל.ק 300, נקבל תיבה אוטומטית עם 10 מהירויות, ובהתאם לרמות הגימור יהיו גם נעילות דיפרנציאלים רוחביות וניתוק חשמלי של המוטות המייצבים, גם מאחור וגם מלפנים.

בטויוטה עדיין לא מגיבים באופן רשמי על הפרסומים, ובדיווחים קודמים דובר על כך שהפראדו יישאר עם מנוע הדיזל הנוכחי בנפח 2.8 ליטר, שיקבל טורבו נוסף והספקו יועלה במקצת. צפוי גם מנוע בנזין בנפח 2.7 ליטר ובהמשך יגיעו מערכות הנעה היברידיות, גם בגרסאות דיזל וגם בנזין. צפוי שהדגם החדש יקבל מערכות בטיחות מתקדמות.

כשלב ביניים עד להופעת הדור החדש, הפראדו הנוכחי יקבל מתיחת פנים קלילה, שתושק ביפן כבר בימים הקרובים. מבחינה חיצונית לא תרגישו כמעט בהבדל, ועיקר השינוי יהיה במנוע כדי להפחית את רמת הפליטות ולהתאימן לתקנים הנוכחיים של איכות האוויר.


תגובות

2 תגובות

1

אורח/ת - רכב של בדואים

29 ביולי 2022 ב 12:27

רכב של בדואים

2

אורח/ת - לא פראייר

02 באוגוסט 2022 ב 23:37

רק אצלנו קונים גיפ כזה בגירוד של כ500 אלף
חחח פי 3