בוקר שישי חם של אמצע הקיץ, נפגשנו עם קבוצת בעלי סובארו להדרכת נהיגה בשטח טרשי ביער בן שמן - מתנת היבואן סמלת.
נלמד להכיר את רכבנו טוב יותר וללמוד את עקרונות הבסיס של נהיגה בשטח
מאת: חגי כספי
13/08/22
את החלק העיוני של כשעה, העברנו על שולחן קק"ל ביער בן שמן ובו הסברנו על יסודות הנהיגה בשטח ומהו בכלל רכב 4X4. מהו הינע 4X4, מה היתרונות של הינע על כל הגלגלים, איזה בעיות נוצרות וכיצד פתרו אותן. מהו הדיפרנציאל, תיבת העברה, הילוך כוח וכיצד משתלבות כל המערכות המכניות האלו אחת בשניה.
מהי מערכת ה-ABS, מהו ESP, מה עושה בקרת האחיזה וכיצד כל האלקטרוניקה הזאת מפקחת על נסיעתו של הרכב בשטח.
זוויות מרכב, זווית גישה, זווית נטישה, זווית בטן ומרווח גחון... ועוד ועוד.
דגשים מיוחדים למערכת ה-X-Mode של סובארו. אותה מערכת שמאפשרת לנו לצלוח את השטח בקלות רבה יותר ומפקחת ומשלבת את כל המערכות לעבודה מסונכרנת היטב.
סיימנו פרק עיוני, כיבוד קל מתנת סמלת ועולים לרכבים לחלק המעשי של היום.
לקריאה נוספת: X Mode - מערכת עזר לנהיגה בשטח של סובארו המאפשרת את שינוי הרגישות במערכת בקרת האחיזה ומספקת גם בקרת ירידה במדרון
מתחילים מאפס... עליה מחורצת. גלגלים במקומות הגבוהים, שמירה על נתיב, מעבר חריץ קרקע, הצלבות וכיצד הרכב עובד כששני גלגלים באוויר.
משם לטיפוס עליה תלולה. שוב, שמירת הגלגלים על הקרקע, רציפות תנועה ושמירה על מומנט, וממשיכים ללימוד ותרגול מערכת בקרת ירידה במדרון...
ואחרי שעולים, גם יורדים... לימוד השימוש בבקרת ירידה במדרון.
ולדבר החשוב ביותר - שיפוע צד. מהו שיפוע צד, כיצד נוהגים בשיפוע צד ומה עושים כאשר הרכב מאיים להתהפך - איך יוצאים מזה.
ועכשיו, הגיע הזמן לדבר האמיתי - "העליה של הבוסטר". קטע קצר המדגים היטב מהי הנהיגה בשטח. חריצי קרקע ומעבר ביניהם ועליהם, טיפוס מתלול עם מדרגות סלע, הצלבות גלגלים והרבה אבק.
את הקטע עושים קודם ברגל, לומדים אותו ובונים בראש איפה נניח את הגלגלים בכל מקטע. משננים שוב ושוב את המוטו "הכי חשוב זה רציפות תנועה".... ולעבודה!
ועכשיו, אחרי שלכולם יש את הטעימה הראשונה, וכבר לא נבהלים מכל אבן שמבצבצת בדרך ומכל מדרגה קטנה, יוצאים למסלול נהיגה של כמה קילומטרים בדרך יער יפיפיה שממצה בתוכה את כל מה שדרך טרשית יכולה להציע. מעלות, מדרגות, בורות, הצלבות, סלעים, דרדרים וקוצים....
סיימנו. היסודות שקיבלנו היום ישמשו אותנו באלפי קילומטרים של טיולי שטח והנאה מהרכב ומנופי הארץ.
תודה רבה לכל המשתתפים, תודה לחברת סמלת - יבואנית סובארו לישראל.
מקווים שנהנתם, סעו בזהירות ובתבונה וניפגש בשבילים.
ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
טיפים לנהיגה בשטח:
מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
תגובות