שטח 4X4 > כתבות > חדשות

הענק ההודי מתעורר

תעשיית הרכב בהודו הולכת ומתפתחת ובהתאמה, גם היצע רכבי השטח מייצור מקומי הולך וגדל. אמנם לא מדובר בכלים שהם שיא הטכנולוגיה, אלא בכאלה שבאים לתת עבודה. והם יודעים לעשות זאת

ראשות הטבלה של המדינות המאוכלסות ביותר בעולם, מתחלקת בין שתי מדינות: סין והודו. בשתיהן קרוב ל-1.5 מיליארד אנשים (המספרים המדויקים לא ידועים, מדובר בהערכות), אך בעוד סין מובילה את הדרוג העולמי בתל"ג עם 23 טריליון דולר בשנה, הודו מדשדשת מאחור, עם "רק" 8.5 טריליון. הפער הזה קיים גם בתעשיית הרכב: בסין יוצרו ב-2021 כ-26 מיליון מכוניות, בהודו רק כ-4.5 מיליון. אך בעוד שבמרבית המדינות בהן מייצרים כלי רכב המספרים קטנו בשנות הקורונה, בהודו היתה דווקא פריחה והיום היא יצרנית הרכב הרביעית בגודלה בעולם כשהיא עוקפת מדינות כמו גרמניה ודרום קוריאה.

וכשתעשיית הרכב גדלה, כך גם היצע הדגמים. כבר הצגנו כאן את הפורס גורקה (קישור לכתבה) ואת המהינדרה טאר (קישור לכתבה), ועכשיו שני הדגמים האלה, שיוצרו עד כה רק עם שלוש דלתות, יקבלו אחים גדולים יותר עם חמש דלתות. מלבד האורך הנוסף, לא יהיו שינויים אחרים בשני הכלים, שיישארו עם שלדת סולם קשוחה, סרן חי מאחור ותיבת העברה עם הילוך כוח.

image

מהינדרה טאר עם 5 דלתות

כלי נוסף שעומד כנראה לקבל גרסת חמש דלתות הוא המרוטי ג'ימני. מרוטי מייצרת ברישיון דגמים של סוזוקי, ביניהם הויטארה והג'ימני. השמועות על דגם חמש דלתות של הג'ימני מתרוצצות כבר זמן רב (קישור לכתבה), ועכשיו נראה שהעניין הגיע לבשלות. גם כאן לא יהיו שינויים גדולים מעבר לאורך ולדלתות הנוספות, אבל ייתכן שיוצע מנוע חזק יותר בגלל תוספת המשקל. האם נראה אותו גם אצלנו? עדיין לא ברור.

image

ג'ימני עם חמש. אולי אצלנו

למהינדרה יש דגמים נוספים של רכבי שטח כמו הרוקסור אותו היא מייצרת בארה"ב (קישור לכתבה), הסקורפיו, הבולרו, ה-XUV700 ו-XUV300. פורס מסתפקת לעת עתה בגורקה, אך ייתכן שבקרוב יגיעו דגמים נוספים. ולא נשכח את טאטא, יצרנית הודית גדולה נוספת (שהיא גם הבעלים של לנד רובר), שמייצרת היום רק קרוס-אוברים רכים, אבל היא בתהליכים מתקדמים של פיתוח רכבי שטח חשמליים, שלפחות על הנייר נראים מבטיחים.

image

העתיד. טאטא סיירה חשמלית

רוב ייצור הרכב בהודו מופנה כרגע לשוק המקומי, אבל אם יגיע יום שבו היצרניות יחפשו שווקים חדשים, ויעמדו בתקינה הדרושה, אולי נקבל כלים קשוחים ובעלי יכולות שטח - במחירים שווים לכל נפש.


תגובות

2 תגובות

1

אורח/ת - ערן

31 ביולי 2022 ב 10:29

הלוואי ,רכבים שיכולים להיות לא יקרים עם הרבה תמורה למחיר יכול להיות קורץ להרבה קהל פה...
לא כולם פה אלפיון עליון שיכול רק לחלום על רכב מ350 ומעלה ...זה חסכון לפעמים של חיים שלמים להוציא על רכב שהתמורה ...כמו כל דבר פה בארץ ...לא משהו

2

אורח/ת - רורי

31 ביולי 2022 ב 12:49

משום מה יש לי הרדשה שהיבואנים באמצעותהלוואי ואתבדה הלוביסטים שיש להם במאורת השלטון לפחות ינסו לטרפד...הלוואי ואתבדה.