שטח 4X4 > כתבות > חדשות

האם הדגם הבא של ג'יפ ייקרא סופסוף ג'יפסטר?

על פי שמועות המתרוצצות ברחבי הרשת, הדגם הכל-חשמלי הראשון של החברה שאמור להגיע בשנת 2024, יהיה קרוס-אובר שיקבל את השם המיתולוגי

הג'יפ הכל-חשמלי הראשון שתשווק חברת Jeep, כנראה לא יהיה הרנגלר (קישור לכתבה). במקום זאת, נקבל קרוס-אובר מעוגל, ש"יושב" מבחינת הגודל בין הרנגייד לקומפאס, שהוצג כדגם קונספט לפני כשנה. למרות שעדיין לא קיבל שם רישמי, השמועות טוענות שהדגם יישא את השם המיתולוגי ג'יפסטר (Jeepster - שמועות כאלו היו כבר בעבר, אבל אז לא התממשו).

הדגם החדש ייבנה של על הפלטפורמה החשמלית הקטנה של סטלנטיס , עם שני מנועים חשמליים שיאפשרו הנעה בכל הגלגלים. המחיר המשוער יעמוד על כ-35-40 אלף דולר, בארה"ב ותחילת השיווק צפויה במהלך 2024.

הקונספט החשמלי. משהו בין הרנגייד לקומפאס

סטלנטיס צועדת לעבר עתיד שבו 100 אחוז מכלל כלי הרכב הנמכרים באירופה ו-50 אחוזים שימכרו בצפון אמריקה יהיו רכבים חשמליים עד 2030. במסגרת זו, מתוכננים יותר מ-100 דגמים חדשים של הקונצרן - 75 מהם חשמליים - כולל טנדר Ram 1500 חשמלי.

הג'יפסטר המקורי נבנה בשנים 1948-1950 כרכב נוסעים פתוח עם הנעה אחורית בלבד. על העיצוב היה אחראי ברוקס סטיבנס (קישור) והתוצאה היתה יפהפייה אבל לא כל כך שימושית, שכן לג'יפסטר נבנה מרכב פאטון (Phaeton) כלומר עם גג ברזנט נפתח בלבד, ללא חלונות צד. אגב, זה היה מרכב הפאטון האחרון שנבנה על ידי יצרן רכב רציני. בשנות ה-שישים מיחזרה ג'יפ את השם עם הג'יפסטר קומנדו, שהיה בעל הנעה 4X4 , אבל ייצורו הופסק לאחר כשבע שנים.

הג'יפסטר המקורי