אופנוע הספורט-נייקד החדש ממשפחת Neo Sports Café של הונדה ה-CB300R מושק בישראל עם שדרוגים רבים ובהם מנוע 286 סמ"ק מקורר נוזל
הונדה אופנועים ממשיכה את הצמיחה גם בשני הרבעונים הראשונים של 2022 עם גידול של למעלה מ – 50% בתקופה המקבילה שהיוותה שנת שיא.
החברה פועלת לממש את הפוטנציאל שלה כמותג אופנועים בשוק בישראל ולהגדיל את מגוון הכלים וכעת עם דגם חדש ממשפחת Neo Sports Café הונדה CB300R 2022.
אופנוע ספורט-נייקד בנפח ביניים, מעוצב בצורה מודרנית עם קווים מקבילים לאחיו בהונדה. הדגם החדש קל המשקל, זכה למספר שדרוגים, הוא בעל מזלג הפוך של Showa מדגם SPF-BP ומנוע 286 סמ"ק מקורר נוזל תואם Euro5. המפרט כולל קליפר בלם קדמי עם 4 בוכנות בהתקנה רדיאלית, דיסק צף, מערכת ABS מבוקרת IMU, ומונושוק (בולם זעזועים אחורי יחיד) עם אפשרות לכוונון עומס קפיץ ראשוני. תאורת Full LED משלימה את תצוגת ה-LCD המעודכנת.
בשנת 2018 יצרה הונדה את ה-CB300R – דגם ביניים חדש במשפחת Neo Sports Café, הכוללת את ספינת הדגל CB1000R, את ה-CB125R התואם לרישיון A2 ואת ה-CB650R במשקל ביניים וארבעה צילינדרים. הדגם הנוכחי הוא שדרוג ל-CB300R בתצורה קלת משקל.
ה-CB300R 2022 יהיה זמין בצבעים הבאים:
העיצוב שומר אמונים לשפת העיצוב Neo Sports Café של אופנועי הנייקד של הונדה, כשמרבית חלקי האופנוע צבועים בשחור. המושב שודרג ותושבות הרגליים של הרוכב ושל הנוסע עשויות אלומיניום.
תצוגת מחוונים LCD דקה (בעובי של 23.5 מ"מ ומשקל של 230 גרם) מציגה את המהירות, הסל"ד ומפלס הדלק, כאשר מצב ההילוכים מודגש כעת בנפרד ובניגודיות גבוהה. נורות האזהרה מסודרות לרוחב החלק העליון.
צריכת דלק של 30.2 ק"מ לליטר (במצב WMTC), ה-CB300R יכול לעבור למעלה מ-320 ק"מ על מיכל דלק מלא.
המנוע של ה-CB300R, מנוע חד צילינדרי מקורר נוזל בנפח 286 סמ"ק עם 4 שסתומים וגל זיזים עילי כפול (DOHC). ההספק המרבי, 30.7 כ"ס מגיע ב-9,000 סל"ד, והמומנט המרבי שעומד על 27.5 נ"מ מגיע ב-7,750 סל"ד.
החל משנת הדגם 2022 מצויד האופנוע במצמד מסייע/מחליק המאפשר העברות הילוכים חלקות וניהול ה"קופצנות" של הגלגל האחורי בעת הורדת הילוך מהירה או בלימה חזקה. תיבת 6 ההילוכים מציעה פיזור אחיד של הילוכים להאצה חזקה, ומנגנון החלפת ההילוכים משתמש בחיבור מסוג זרוע מפרקית מתכווננת.
כדי להפחית את עלויות התחזוקה - גורם חשוב לרוכבים צעירים יותר - המנוע מתוכנן גם עם מספר מינימלי של חלקים נעים. פרטים כגון טבעות בוכנה בעלות חיכוך נמוך, מקרן (רדיאטור) עם ליבה בעלת צפיפות גבוהה ומצת אירידיום מסייעים לשפר את צריכת הדלק.
מחיר : 34,900 ₪
מפרט טכני
מנוע |
|
סוג |
חד צילינדרי, מקורר נוזל, 4 שסתומים, DOHC |
נפח מנוע (סמ"ק) |
286 |
קדח X מהלך (מ"מ) |
76 X 63 |
יחס דחיסה |
10.7:1 |
הספק מרבי |
30.7 כ"ס @ 9,000 סל"ד |
מומנט מרבי |
27.5 נ"מ @ 7,750 סל"ד |
קיבולת שמן |
1.8 ליטר |
מערכת דלק |
|
הזרקה |
הזרקת דלק אלקטרונית PGM-FI |
קיבול מיכל הדלק |
10 ליטר |
צריכת דלק |
30.2 ק"מ/ליטר |
מערכת חשמל |
|
מצבר |
12V-7AH |
חטיבת הינע |
|
סוג מצמד |
רטוב, רב דיסקי, הידראולי |
סוג תיבת הילוכים |
6 הילוכים |
הינע סופי |
שרשרת |
מסגרת |
|
סוג |
יהלום, פלדה |
שלדה |
|
מידות (אורך X רוחב X גובה) |
2,012 מ"מ X 802 מ"מ X 1,052 מ"מ |
בסיס גלגלים |
1,352 מ"מ |
זווית היגוי |
24.7 מעלות |
מפסע |
93 מ"מ |
גובה מושב |
799 מ"מ |
מרווח גחון |
151 מ"מ |
משקל עצמי |
144 ק"ג |
רדיוס סיבוב |
2.3 מטר |
מערכת מתלים |
|
מתלה קדמי |
מזלג קדמי הפוך 41 מ"מ של Showa מסוג SFF-BP. מהלך 130 מ"מ |
מתלה אחורי |
בולם זעזועים מונושוק עם אפשרות כוונון עומס קדם ל-5 מצבים. מהלך 107 מ"מ |
גלגלים |
|
גודל חישוק קדמי |
17 אינץ' |
גודל חישוק אחורי |
17 אינץ' |
צמיג קדמי |
110/70R17M/C 54H |
צמיג אחורי |
150/60R17M/C 65H |
מערכת בלמים |
|
סוג מערכת ABS |
2 ערוצים |
בלם קדמי |
דיסק קדמי צף נטול טבור 296 מ"מ, קליפר בלם בעל 4 בוכנות בהתקנה רדיאלית של Nissin |
בלם אחורי |
דיסק אחורי 220 מ"מ, קליפר עם בוכנה אחת |
מחוונים וחשמל |
|
מחוונים |
LCD |
פנס ראשי |
LED |
פנס אחורי |
LED |
קישוריות |
- |
USB |
- |
שקע 12 וולט |
- |
ביטול אוטומטי של מהבהבי פנייה |
- |
מערכת אזעקה |
- |
בקרת שיוט |
- |
מאפיינים נוספים |
- |
# לתשומת לבך, הנתונים המופיעים לעיל הם תוצאות שהושגו על ידי הונדה בתנאי בדיקה סטנדרטיים שנקבעו על ידי WMTC. הבדיקות מתבצעות על דינמומטר עם גרסה סטנדרטית של האופנוע עם רוכב אחד בלבד וללא ציוד אופציונלי נוסף. צריכת הדלק בפועל עשויה להשתנות בהתאם לאופן הרכיבה, רמת התחזוקה של האופנוע, מזג האוויר, תנאי הדרך, לחץ האוויר בצמיגים, האביזרים המותקנים, המטען, משקל הרוכב והנוסע וגורמים נוספים.
1 תגובות
1
אורח/ת - ארצברג
09 באוגוסט 2022 ב 23:03
ולמה לא לקנות באותו מחיר דיוק 390, עם כמעט 50% יותר הספק, משקל זהה ורכיבי שלדה עדיפים?
אפילו צריכת הדלק של ה-390 עדיפה...
תגובות