שנת השקה: 2017
ציון Euro NCAP: חמישה כוכבים (2017)
יונדאי נכנסה לראשונה לתחרות בשוק הקרוסאוברים הקטנים בסוף שנת 2017 כשהציגה את קונה (Kona). קונה מתאפיין במידות קומפקטיות ועיצוב נועז מבחוץ, אם כי קצת יותר שיגרתי מבפנים. לקונה היצע גרסאות עצום כשהוא מוצע עם מנועי טורבו בנזין ודיזל, הנעה קדמית או כפולה ובגרסה היברידית חסכונית במיוחד. בנוסף ובאופן ייחודי, משווק קונה בעולם גם בגרסת N ספורטיבית עם 290 כ"ס ושלדה שכויילה על ידי חטיבת הספורט של יונדאי.
בסוף שנת 2020 עבר קונה מתיחת פנים בה קיבל עיצוב חזית אגרסיבי עוד יותר, שדרוג לתא הנוסעים ולמערכות הבטיחות, כשמנוע הטורבו התחזק ומניב הספק יוצא דופן לקטגוריה העומד על 200 כ"ס.
יונדאי מציעה גם קונה בעלת הנעה חשמלית ושתי רמות הספק/סוללה, כשלישראל מגיעה הגרסה הסטנדרטית עם 136 כ"ס וטווח נסיעה של קצת יותר מ-300 ק"מ.
יונדאי קונה הייבריד - מפרט טכני
תעודת זהות
קטגוריה: קרוסאוברים עירוניים
מרכב: 5 דלתות
מקומות ישיבה: 5 מושבים
מנוע וביצועים
תצורה: בנזין היברידי, 4 צילינדרים
נפח: 1580 סמ"ק
הספק משולב: 139 כ"ס ב-5700 סל"ד
מומנט מושלב: 27 קג"מ ב-4000 סל"ד
0-100: 11 שניות
מהירות מרבית: 161 קמ"ש
צריכת דלק ממוצעת: 25.6 ק"מ לליטר
הנעה ומכלולים
תיבת הילוכים: רובוטית כפולת מצמד, 6 הילוכים
הנעה: קדמית
מתלים קדמיים: עצמאיים
מתלים אחוריים: רב חיבורי
ממדים
בסיס גלגלים: 260 ס"מ
אורך/רוחב/גובה: 156.5/180/420.5 ס"מ
מרווח גחון: 16.5 ס"מ
משקל: 1464 ק"ג
מיכל דלק: 38 ליטר
תא מטען: 374-1296 ליטר
מנועים נוספים
1.6 ליטר, טורבו בנזין. 200 כ"ס ו-27 קג"מ
מנוע חשמלי, 136 כ"ס
תגובות