שטח 4X4 > קטלוג קרוס-אובר

יגואר 2022

מותג המכוניות הבריטי שהוקם בשנת 1935 ומאז יצר לעצמו היסטוריה מפוארת של דגמי ספורט ויוקרה

image

מאז הוקמה בשנת 1935 יצרה לעצמה יגואר הילה והיסטוריה מפוארת של ייצור מכוניות ספורט ויוקרה, כשהיא משלבת בין אופי אצילי בריטי לבין הצלחה על מסלולי המרוצים. כמו כל תעשיית הרכב הבריטית, גם על יגואר עברו לא מעט תהפוכות ובשלב מסוים תחת מטריית האיחוד של בריטיש ליילנד מצאה את עצמה יגואר כחלק מהקבוצה לצד לנד רובר, אך ההפרדה בין המותגים הייתה מוחלטת.

גם כאשר שני המותגים היו בבעלות פורד בתחילת שנות ה-2000 נשמרה ההפרדה. אלא שהכל השתנה בשנת 2008 כאשר נרכשו שני המותגים על ידי ענקית הרכב ההודית טאטא שאיחדה את שני המותגים רבי המורשת לקבוצת אחת בשם JLR. במסגרת האיחוד הוחלט כי שני המותגים יחלקו מחלקות עיצוב ופיתוח לצד לא מעט מכלולים משותפים, כשבשורה נוספת שיצא ממנה היא ההחלטה שיגואר תיכנס לראשונה לשוק הרווחי והצומח של רכבי פנאי יוקרתיים. עם זאת, וכדי ליצור בידול מהדגמים הקשוחים של לנד רובר, תתמקד יגואר בייצור של רכבי פנאי וקרוסאוברים בעלי אוריינטציית כביש ואופי ספורטיבי בהתאם למורשת ארוכת השנים שלה.

שמות כל רכבי הפנאי של יגואר מורכבים מצירוף אות ראשונה המסמלת את מיקומם בהיררכיה לצד המילה Pace (צעד). הדגם הראשון במשפחה, ורכב הפנאי הראשון בתולדות יגואר, נקרא F Pace והוא הוצג לראשונה בתערוכת פרנקפורט 2015, כשהוא מתבסס על דגם תצוגה בשם C-X17 שהוצג שנתיים קודם לכן.

image


יגואר F Pace הביא איתו בשורה לעולם רכבי הפנאי כאשר באופן חלוצי הוא נבנה על גבי פלטפורמה חדשה העשויה כולה מאלומיניום שנועדה גם עבור רכבי הסאלון של יגואר. השימוש באלומיניום, שהוא מאפיין המזוהה עם רכבי יגואר, מאפשר ל-F Pace להציג משקל עצמי נמוך במאות ק"ג ממתחריו הישירים, מה שבא לידי ביטוי בביצועים והתנהגות עדיפים, כמו גם בחיסכון ניכר בדלק. לצד זאת מציע F Pace גם תא נוסעים טכנולוגי ויוקרתי כמיטב המסורת של יגואר.

הקפיצה הטכנולוגית הבאה אותה הביאה יגואר לשוק הקרוסאוברים הייתה בשנת 2018 עם הצגתו של ה-I PACE - חלוץ רכבי הקרוסאובר בעלי הנעה חשמלית מלאה. I PACE משלב גם הוא שלדת אלומיניום קלה יחד עם מערכת הנעה חשמלית מהמתקדמות בתעשיית הרכב שבה מנוע חשמלי מניע כל ציר גלגלים ויוצר הנעה כפולה בחלוקה משתנה. עיצוב ספורטיבי עם צללית קופה ותא נוסעים מתקדם הפכו את I PACE לאמת דרך בקרב רכבי הקרוסאוברים החשמליים בכלל, ובמכוניות חשמליות בפרט. את טכנולוגיות ההנעה, הסוללות והטעינה המתקדמות המיושמות ב-I PACE נמצא בשנים הקרובות בדגמי הדור הבא של יגואר שתהפוך למותג כל חשמלי עוד לפני סוף העשור הנוכחי.

יבואן: המזרח
אתר: https://www.jaguar.co.il/

רכבי הפנאי והקרוסאובר של יגואר בישראל:

יגואר E Pace

image

יגואר F Pace

image

יגואר I PACE

image

לצפייה בקטלוג המלא - קרוס-אובר 2022