שטח 4X4 > קטלוג קרוס-אובר

לנד רובר 2022

למעט מאוד מותגים ישנם שורשים ומסרות בתחום רכבי השטח כמו ללנד רובר. למעשה, לנד רובר הייתה מהיצרניות הראשונות והיחידות שהביאו את בשורת רכבי השטח והפנאי אל הקהל הרחב

image


הלנד רובר המקורי (שלימים יקרא דיפנדר) שיצא אל השוק בשנת 1948 ייסד שושלת מפוארת של רכבי שטח קשוחים, כמו גם לנד רובר כחברה שתמיד שואפת להציג חדשות ומובילות בתחום נהיגת השטח.

הלנד רובר המקורי היה מהדגמים הראשונים שהביאו את רכבי ה-4X4 מהשוק הצבאי לשוק האזרחי, כשהוא נתן מענה לחקלאים ובעלי אחוזות, ובשנים שלאחר מכן גם לכל מי שחיפש רכב עבודה לתנאי שטח קשוחים ולמטיילים במקומות הנידחים בעולם.

הבשורה השניה אותה הביאה לנד רובר לתחום השטח הייתה בשנות ה-70 עם הריינג' רובר, שהיה הדגם הראשון לשלב יכולת שטח עם נוחות והידור של מכונית סאלון, כשעד היום הוא נחשב לסמל סטאטוס יוקרתי. כמעט שני עשורים לאחר מכן, לנד רובר דיסקברי הביא את בשורת רכב השטח גם למשפחות הנעות בעיקר על הכביש בחיי היום יום וסלל את הדרך לשלל דגמי SUV שניסו לחקות אותו.

image


כמו כל מותג מתעשיית הרכב הבריטית, גם לנד רובר עבר לא מעט מהפכות במהלך השנים עד אשר בשנת 2008 נרכשה על ידי טאטא ההודית והפך להיות חלק מקבוצת JLR הכוללת גם את יגואר. שני המותגים חולקים מרכזי פיתוח ועיצוב משותפים, וכיום גם מנועים ופלטפורמות בחלק ניכר מהדגמים, אך לנד רובר ממשיכה להדגיש את המחויבות שלה ליצירת דגמים בעלי יכולת השטח הטובה ביותר תוך הסתמכות על הטכנולוגיה המתקדמת ביותר.

כיום מתחלק היצע הדגמים של לנד רובר לשתי משפחות. משפחת לנד רובר הכוללת את דגמי דיסקברי, דיסקברי ספורט והדיפנדר החדש, כשמעליה נמצאת משפחת ריינג' רובר היוקרתית הפונה לשווקי הפרימיום וכוללת את האיווק הקומפקטי והאופנתי, הולאר הספורטיבי ואת דגמי ריינג' ספורט וריינג' רובר העילאיים.

image


כל הדגמים נהנים מדור חדש של יחידות הנעה יעילות, חזקות וחסכוניות מסדרת אינגניום, תוך שילוב של מערכות סיוע היברידי קל להפחתת פליטות המזהמים ושיפור צריכת הדלק. לנד רובר גם מטמיעה בדגמיה באופן עקבי מערכות הנעה היברידיות נטענות (PHEV) המעניקות ביצועים ברמה גבוהה יחד עם יכולת נסיעה חשמלית מלאה למרחק של עשרות ק"מ. כבר בשנים הקרובות תיישם לנד רובר מערכות הנעה חשמלית מלאה, כאשר הדגמים הראשונים לעבור להנעה חשמלית שכזו הם דגמי ריינג' ספורט וריינג' רובר החדשים, כשלאחריהם יוצגו גרסאות חשמליות לכל דגמי המותג.

בנוסף, ממשיכה לנד רובר להציג חידושים ומערכות עזר מתקדמות לנהיגת שטח מתוך פילוסופיה שמטרתה לרתום את האלקטרוניקה והטכנולוגיה לטובת יכולת העבירות וקלות הנהיגה של הנהג. בולטת בין מערכות העזר מערכת ה-Terrain Response אשר משנה בהתאם לבחירת הנהג ותוואי השטח את תגובת המנוע, חלוקת הכוח לגלגלים, נעילות הדיפרנציאל ובקרות האחיזה, כמו גם את גובה המרכב כאשר ישנם מתלי אוויר. החידוש האחרון של לנד רובר בתחום נהיגת השטח היא מערכת "מכסה מנוע שקוף", המשדרת את הנעשה תחת הגלגלים דרך מצלמות לתא הנוסעים.

יבואן: חברת המזרח
אתר: https://www.landrover.co.il/

רכבי הפנאי והקרוסאובר של לנד רובר בישראל:

לנד רובר דיסקאברי ספורט

image

לנד רובר דיסקאברי

image

ריינג' רובר איווק

image

ריינג' רובר ולאר

image

ריינג' רובר ספורט

image

ריינג' רובר

image

לצפייה בקטלוג המלא - קרוס-אובר 2022