שנת השקה: 2017
ציון Euro NCAP: שלושה כוכבים (2017)
דאסטר הוא סיפור הצלחה עבור דאצ'יה ולא בכדי, בין שלל רכבי הקרוסאובר מצליח דאסטר להתבלט בזכות פונקציונליות ושימושיות, יכולת שטח שכמעט לא קיימת בשום רכב מסוגו וזאת בשילוב מחיר נגיש ואטרקטיבי. תכונת אלו הפכו את הדאסטר בגלגולו המודרני לחביב המטיילים בארץ ובעולם.
הדור הנוכחי של הדאסטר הוצג בשנת 2017 והוא מתבסס על הדור שקדם לו, אך עם עיצוב עדכני ושיפור בכל פרמטר. לקראת שנת 2022 החלה דאצ'יה בתהליך רענון כללי שכולל סמל חדש ודור מוצרים עדכני. בהתאם לכך, גם הדאסטר עבר מתיחת פנים קלה שכללה עדכון עיצובי קל, שדרוג למערכת המולטימדיה ורמות האבזור.
היצע הדגמים של דאסטר גדול ומתאים למגוון של לקוחות, כשניתן לקבלו עם הנעה קדמית, מנוע טורבו בנזין ואופציה לתיבת הילוכים כפולת מצמד. מי שרוצה לטייל בשטח מאתגר יותר יכול לבחור בגרסאות הנעה כפולה המוצעות גם עם מנוע דיזל חסכוני, אך נכון לעתה רק עם תיבה ידנית.
תעודת זהות
קטגוריה: קרוסאוברים קומפקטיים
מרכב: 5 דלתות
מקומות ישיבה: 5 מושבים
מנוע וביצועים
תצורה: טורבו בנזין, 4 צילינדרים
נפח: 1332 סמ"ק
הספק: 150 כ"ס ב-6000 סל"ד
מומנט: 25.5 קג"מ ב-1700 סל"ד
0-100: 9.7 שניות
מהירות מרבית: 199 קמ"ש
צריכת דלק ממוצעת: 15.6 ק"מ לליטר
הנעה ומכלולים
תיבת הילוכים: רובוטית כפולת מצמד, 6 הילוכים
הנעה: קדמית
מתלים קדמיים: עצמאיים
מתלים אחוריים: רב חיבורי
ממדים
בסיס גלגלים: 267 ס"מ
אורך/רוחב/גובה: 168/180/434 ס"מ
מרווח גחון: 21 ס"מ
משקל: 1338 ק"ג
מיכל דלק: 50 ליטר
תא מטען: 445-1623 ליטר
מנועים נוספים
1.3 ליטר טורבו, 130 כ"ס ו-24.5 קג"מ
1.5 ליטר טורבו דיזל, 4X4. 115 כ"ס ו-26.5 קג"מ
תגובות