לקוחות סובארו, כולם על טהרת דגם ה-XV, הגיעו ביום שישי בבוקר ליער בן שמן, להכיר לעומק את כלי הרכב שלהם היכן שהאספלט נגמר.
סיכום הדרכת נהיגה בשטח טרשי מטעם יבואן סובארו לישראל
צילמו: המשתתפים
מאת: חיים זרזר
29/08/22
רכבי ה-SUV הפכו מזמן לשליט הבלעדי של שוק הרכב הישראלי, והסיבות לכך מגוונות למדי. אלא שחלק מהרוכשים אינם מעוניינים סתם בכלי רכב שנראה כמו רכב 4X4, אלא באחד שיודע לתת עבודה גם בשטח, מבלי לוותר על הפינוק והבטיחות בכביש. יצרנית הרכב היפנית סובארו מציעה לרוכשיה כמה דגמים שיודעים לתת את השילוב הזה בדיוק, רק שיום הדרכה זה מוקדש לדגם ה-XV כדי שרוכשיו יוכלו ללמוד את יכולתיו יותר לעומק. בהתאם לכך התכנסנו לחלק עיוני שפותח את יום ההדרכה בחניון הקהילות שביער בן שמן הנפלא, עם פינוק קטן לפתיחת היום, מארזי מאפים ופירות מתוקים מתנת יבואנית סובארו בישראל.
בחלק העיוני הסברנו את אופן פעולת מערכת ההנעה של דגם ה-XV, ומערכות הבטיחות האלקטרוניות השונות וכיצד לעבוד איתן נכון בתוואי טרשי בפרט ובשטח בכלל. עברנו בהסבר על תנאי האחיזה המשתנים, האתגרים השונים המצפים לנו וכיצד לגשת אליהם עם התחשבות בזוויות השונות של תחתית הרכב. לחלק מהמשתתפים הפחות מנוסים היה זה מידע חשוב, ואילו למנוסים יותר היווה חלק זה תזכורת על הנקודות שצריך להתייחס אליהם. משותף לכולם היה כמובן הרצון לצאת ולהתחיל לתרגל, כי הרי בדיוק לזה כולם חיכו. לחלק זה בכדי להעניק יחס אישי יותר למשתתפים, התחלקנו לשתי קבוצות כאשר חברי הקבוצה השניה זכו בנתי בן סימון התותח.
יער בן שמן אמנם מלא בסוגים שונים של כלי שטח רבים, שבאים לחגוג במגרש המשחקים היפה הזה, אך הוא גדול מספיק כדי לארח את כולם. כל מדריך בחר לקבוצה אתגרים שונים הכוללים בין השאר מעלות תלולים או טרשיים, ירידה בתוואי זה, תיקול אתגר טרשי ואולי החשוב הבנה של הסכנה בשיפוע צד, וכיצד ניתן לטפל בו בדרך הבטוחה (מלבד הימנעות כמובן שעדיפה תמיד). בין לבין נזכרנו למה אנו אוהבים לטייל מלכתחילה ועצרנו גם באחת מפינות החמד הרבות של יער בן שמן.
מקווים שיצרנו רק תיאבון למשתתפים להצטרך לטיולים העתידיים ושבכלל מעתה והלאה ה-XV שלהם יבלה מעט יותר זמן היכן שנגמר האספלט.
תוןדה לכל המשתתפים, תודה לחברת סמלת - יבואנית סובארו לישראל,
שניפגש בשטח.
מונחים לחיזוק ההדרכה - ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
סיכום של טיפים לנהיגה בשטח:
העמקה: מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
9 תגובות
1
אורח/ת - נעמי
12 בספטמבר 2022 ב 16:05
נתי תודה רבה היתה הדרכה מצוינת
נהנתי ולמדתי המון
2
אורח/ת - גיא
12 בספטמבר 2022 ב 16:05
תודה רבה!
היה מעשיר מאוד.
3
אורח/ת - גיל
12 בספטמבר 2022 ב 16:06
היי חיים.
תודה על ההדרכה המקצועית. תשומת הלב והמענה לכל השאלות.
נתראה בשטח.
סעו בדרכים טובות.
4
אורח/ת - מורדי
12 בספטמבר 2022 ב 16:06
נתי היה אחלה תודהה רבה
5
אורח/ת - יהודה
12 בספטמבר 2022 ב 16:06
נתי היה על הכיפק גם נהנו גם למדנו, להתראות בעוד טיולי שטח 🙏
6
אורח/ת - משתתף
12 בספטמבר 2022 ב 16:06
היה מקצועי וכיף גדול - תדה
7
אורח/ת - רומן
12 בספטמבר 2022 ב 16:06
היי חיים, תודה רבה על ההדרכה! היה המקצועי ומחכים מאוד!
8
אורח/ת - רביד
12 בספטמבר 2022 ב 16:07
חיים, היה ממש מעשיר, מלמד ומעניין. תודה רבה על ההדרכה סבלנות וכוונה. סעו בדרכים בטוחות
9
אורח/ת - גילה
12 בספטמבר 2022 ב 16:07
חיים תודה ההדרכה, היה מעולה, נהננו מאוד
תגובות