שנת השקה: 2019
בשני העשורים האחרונים נחשב היילנדר כגדול והמפואר ברכבי הפנאי של טויוטה בארה"ב, למעט דגמי לנד קרוזר הגדולים. עם הצגת הדור הרביעי של היילנדר בשנת 2019 הוא נחת לראשונה גם באירופה לאור הביקוש לקרוסאוברים גדולים ומרובי מושבים שתפסו את מקומם של המיניוואנים. מכאן הדרך לישראל הייתה קצרה.
היילנדר מתבסס גם הוא על הפלטפורמה המודולארית הגלובלית של טויוטה, ובהתאם לגישה הירוקה שלה הוא מצויד ביחידת הנעה היברידית מול המתחרים המציגים מנועי שישה צילינדרים זללניים. יחידת ההנעה ההיברידית דומה לזו של ראב 4 הקטן יותר, אך עם הספק משולב גבוה יותר של 248 כ"ס, כשהיא משלבת גם הנעה כפולה לפי דרישה באמצעות מנוע חשמלי אחורי המניע ישירות את הגלגלים האחוריים. בהתאם למיצוב ולדגמים בהם הוא מתחרה, גם היילנדר מציע תא נוסעים מרווח ומאובזר היטב לצד מערך מקיף של מערכות בטיחות אקטיבית.
תעודת זהות
קטגוריה: קרוסאוברים גדולים
מרכב: 5 דלתות
מקומות ישיבה: 7 מושבים
מנוע וביצועים
תצורה: בנזין היברידי 4 צילינדרים. שני מנועים חשמליים
נפח: 2487 סמ"ק
הספק: 190 כ"ס ב-6000 סל"ד
מומנט: 24.3 קג"מ ב-4300-4500 סל"ד
הספק מנועים חשמליים: 179+54 כ"ס
הספק משולב: 248 כ"ס
0-100: 8.3 שניות
מהירות מרבית: 180 קמ"ש
צריכת דלק ממוצעת: 15.2 ק"מ לליטר
הנעה ומכלולים
תיבת הילוכים: רציפה ישירה
הנעה: כפולה לפי דרישה
מתלים קדמיים: עצמאיים
מתלים אחוריים: עצמאיים
ממדים
בסיס גלגלים: 285 ס"מ
אורך/רוחב/גובה: 175.5/193/497 ס"מ
מרווח גחון: 20.2 ס"מ
משקל: 2015 ק"ג
מיכל דלק: 65 ליטר
תא מטען: 241-1882 ליטר
תגובות