מזארטי מציגה את ה-SUV החדש עם נתוני תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות ועם מהירות מרבית של 285 קמ"ש. הגרקאלה זמין בשלוש גרסאות שונות ובעתיד מתוכננת מזראטי להשיק גם גרקאלה חשמלית בשימוש בטכנולוגיית 400V
מזראטי מצידה את רכב ה-SUV החדש של החברה - גרקאלה. הדגם החדש קרוי על שם הרוח הצפון מזרחית הים תיכונית וכעת גם SUV שצפויה למלא תפקיד חשוב בהיצע הקרוס אוברים של מזראטי.
למזראטי מסורת להעניק למכוניות שלה שמות של הרוחות הידועות בעולם, כשב-1963 יצרה את המיסטראל האגדי ולאחריה את הגיבלי, בורה וגם חמסין. בשנת 2016, הושקה המזראטי לבנטה שהוא ה-SUV הראשון בהיסטורייה של מותג הקלשון האיטלקי.
הגרקאלה תושק בקרוב עם מגוון רחב של קווי הינע: מנוע בעירה פנימי קונבנציונלית, מנוע היברידי וכן, בעתיד, מנוע 100% חשמלי.
הגרקאלה מגיעה כרגע בשלוש גרסאות: GT, עם מנוע היברידי מתון בעל 4 צילינדרים המגיע ל-300 כ"ס; מודנה עם מנוע היברידי מתון בעל 4 צילינדרים המגיע ל-330 כ"ס וטרופאו, עם מנוע דלק V6 המגיע ל-530 כ"ס. בעתיד טווח הגרקאלה עתיד להתרחב עם השקת הגרסה חשמלית המלאה בשימוש בטכנולוגיית 400V.
גרקאלה היא SUV בעלת מרחב פנימי רחב, נוחות נהיגה, שליטה, האצה של 0-100 קמ"ש ב-3.8 שניות - ברמת גימור טרופאו, מהירות מרבית של 285 קמ"ש. בטרופאו נעשה שימוש נרחב בחומרים שונים דוגמת עץ, סיב פחמני, עור ומפרט סטנדרטי גבוה.
הדגם החדש בעל חווית סאונד 360°, חוויה אקוסטית עם מערכת סאונד מבית סונוס פאבר בגרסת פרימיום (סטנדרט/בסיס) ופרימיום גבוה (אופציונאלי).
מידות: ה-GT באורך 4,846 מ"מ עם בסיס גלגלים של 2,901 מ"מ, גובה של 1,670 מ"מ ורוחב של 2,163 מ"מ (כולל מראות הצד). עם מפשק גלגלים אחורי של 1,948 מ"מ (שהוא אף גדול יותר בטרופאו).
במועד ההשקה, ניתן להשיג את הגרקאלה בגרסת PrimaSerie Launch, מהדורה מוגבלת המציגה עיצוב פנים ותוכן טכנולוגי בלעדי.
הגרקאלה החדשה, אשר פותחה על ידי מעבדת החדשנות של מזראטי במודנה, מיוצרת במפעל קאסינו שבאיטליה וצפויה להיות דגם מוביל עבור מזראטי.
הגרקאלה בעלת שעון דיגיטלי, הראשון בהיסטוריה של מותג הקלשון. השעון יכול להגיב בכל פעם שהוא מקבל פקודה קולית. הפילוסופיה שבבסיס הגרקאלה נוטה למינימליזם באביזרי הבקרה. כמעט הכול כעת נשלט במגע.
ברכב כלולים שני מסכים - המרכזי והגדול יותר, בשטח של "12.3 ופאנל נוסף בגודל "8.8 לבקרות נוספות - שניהם ממוקמים באופן ארגונומי המתאים לנהג. הנוסעים יכולים גם לכוון את המיזוג התלת-אזורי בהתאם להעדפות שלהם, הכול באמצעות מסך מגע במושבים האחוריים.
מתלה אוויר מגיע כסטנדרט בגרקאלה טרופאו והוא מוצע כאופציה בגרסאות ההיברידיות המתונות. גובה קפיצי האוויר מותאם למצב הנהיגה הנבחר. המשתמשים יכולים לבחור מתוך שש דרגות מתלים והם קשורים למצב הנהיגה הנבחר. רוחב מתלה האוויר הוא 65 מ"מ. במצב רגיל, המתלה נעה בין מינימום של 35 מ"מ במצב חניה למקסימום של 30+ מ"מ במצב שטח (OFF ROAD). כאשר המכונית במצב חניה, הגובה מותאם כדי להקל על היציאה מהרכב.
בסיס הגלגלים של הגרקאלה, 2,901 מ"מ, מאפשר מרחב במושב האחורי בנוסף לגודל בתא המטען עם במת טעינה שטוחה, ארגז אחסון מתחת לבמה ומושבים אחוריים אותם ניתן לקבל בלחיצה על כפתור מתוך תא המטען.
בעיצוב הסאונד הפנימי של הרכב נוספה סדרת צלילי אתחול בשונה מדגמי מזראטי אחרים. הדגם כולל כעת התראות מיוחדות ביחס לנורות האיתות, חגורות בטיחות ותאורת תקרה, כמו גם מערכות ADAS.
ניתן לרכוש תצוגת Heads Up מתקדמת כאופציה.
מנוע ה-twin turbo של גרקאלה בעל 6 צילינדרים ו-3000 סמ"ק מבוסס על טכנולוגיית Maserati Twin Combustion (MTC) אשר הופיעה לראשונה במנוע נטונו, הכוח המניע מאחורי ה-MC20 עם טכנולוגיה שהועברה מעולם ה-Formula One על בסיס ארכיטקטורה pre-chamber. בהשוואה לנטונו ב-MC20, הגרקאלה בעל ששת הצילינדרים מגיע עם משאבה רטובה במקום יבשה. אך יותר מכל, מדובר במנוע המאובזר באפשרות לעצירת הבוכנות באמצעות טכנולוגיה חדשה ויעילה. בתנאי תפעול מסוימים, ניתן לכבות את בנק הצילינדרים הימני כאשר קו השסתומים יופסק באמצעות מערכת ברזי הרמה מתקפלים: תוצאה המתקבלת ממחזור שמן נפרד ובשימוש ברכיבים מתקדמים.
בגרסה ההיברידית שלה, הגרקאלה משלבת מנוע בעירה פנימית 4-צילינדרים עם מערכת היברידית מתונה 48-V. מזראטי בחרה בפתרון היברידי שמטרתה, לפני הכול, לשפר ביצועים תוך צמצום הצריכה במקביל.
המערכת ההיברידית של מזראטי מורכבת מארבעה חלקים: Belt Starter Generator (BSG), סוללת 48-V, e-Booster ושנאי DC/DC. ה-BSG פועל כאלטרנטור תוך שהוא מעין את הסוללה שבתא המטען אשר, בתורה, מניעה את ה-e-Booster המותקנת במנוע. במנוע מגדשי טורבו דואליים המפעילים רכיב הבעירה הפנימית משולב ב-e-Booster ומופעל על ידי ה-BSG או הסוללה. למכונית נוסף מדחס חשמלי כדי לפצות על היעדר מגדש טורבו רגיל בשלבי המנוע המוקדמים כאשר המנוע החשמלי מתחיל לפעול.
הגרקאלה מגיעה עם חמישה מצבי נהיגה שונים: COMFORT, GT, SPORT, RACE ו-OFF-ROAD (נוחות, GT, ספורט, מירוץ ושטח).
מצב COMFORT: מצב נהיגה לשימוש יומיומי. תנופת המנוע מוגבלת לשיפור יעילות שיא תוך שהעברת ההילוכים היא הדרגתית. נוקשות המתלה מופחתת והגה הכוח החשמלי מבטיח הנאה מקסימלית ונטולת מאמץ.
מצב GT: מפת הדוושות מאפשרת האצה מובנית מבלי להתפשר על יעילות. העברת הילוכים רגילה וחלקה. כוח מנוע רגיל. קיקדאון ורגישות דוושות בינוניות.
מצב ספורט: רגישות הדוושה והעברת ההילוכים מוגדרת להשגת ביצועי שיא. שסתומי האגזוז תמיד פתוחים. תנופת מנוע מקסימלית. תנוחת הנהיגה נמוכה ב-15 מ"מ במצב "Aero" וההגה יותר נוקשה ותגובתי כאשר המכונית מופעלת במצב ספורט.
מצב קורסה (בדגם טרופאו בלבד): הדוושות מאוד רגישות ותגובתיות. העברת ההילוכים מהירה. הקיקדאון עוצמתי. בקרת האחיזה הרבה פחות פעילה ו-Launch Control מופעל.
מצב שטח: לשיפור ביצועי השטח והשליטה בנהיגה, היעילות מעט מופחתת בהשוואה למצב ה-COMFORT ו-GT. העברת הילוכים הדרגתית. מגביל הסל"ד מופעל וגובה הנהיגה מכוון ל-High 20+ מ"מ.
מערכת המולטימדיה החדשה, Maserati Intelligent Assistant (MIA) מגיעה עם מסך "12.3, עם רזולוציה של 15 מיליון פיקסלים באיכות Ultra HD. בליבת ה-MIA מותקנת מערכת ההפעלה Android Auto אשר מציעה מהירות, ביצועים ועיבוד נתונים בדומה לטאבלט, כמו גם יותר זיכרון לחווית משתמש יותר תגובתית. ניתן לכוון את ה-MIA באמצעות מסכים מרובי אופציות להגדרת הפונקציות האהובות עליכם או השימושיות ביותר על מנת לאפשר גישה מהירה והפעלה בלחיצה אחת בלבד. בכניסה לכל אופציה, תוכלו להיכנס במהירות למידע ולאייקונים הדרושים. מערכת ההפעלה Android Auto מאפשרת התאמה אישית רחבה יותר תוך אחסון עד חמישה פרופילי משתמש שונים. כל לקוח יכול לבנות פרופיל משלו הכולל פרטים אישיים דוגמת העדפות מוזיקה ופונקציות בהפעלת הרכב. המערכת גם מחברת הגדרות רכב אחרות לפרופיל הנהג, כגון בקרת טמפרטורה וכיוון מושבים/מראות.
MIA מאפשרת לכם לחבר שני סמארטפונים בבלוטות' במקביל וכך אפשר לנהל מגוון פעולות כגון שיחות טלפון, בחירת מוסיקה והודעות טקסט. הנוסעים יכולים להשתמש ב-Apple CarPlay וב-Android Auto להפעלת יישומי הסמארטפון שלהם.
הגרקאלה מצוידת במערכת זיהוי קולי חדשה עם תוכנה, טכנולוגיית מיקרופון ואיכות קול טבעית. כשאומרים "היי מזראטי, קבעי את הטמפרטורה ל-21 מעלות" למשל, אין צורך בלחיצה על כפתור להפעלת המערכת לזיהוי קולי.
מזראטי קונקט מציעה חוויה מקיפה בתוך ומחוץ לרכב. ניתן לשלוט בביצועים, בנוחות ובבטיחות באופן אינטואיטיבי כדי להפוך כל נסיעה לחוויה ייחודית ומהנה. המשמעות של חיבור קבוע למזראטי גרקאלה מבטיחה שירותים ותוכנות חדשניות לאורך חיי הרכב.
*הזמינות עלולה להשתנות ממדינה למדינה
מערכת הסאונד המעוצבת והמהונדסת על ידי המומחים בסונוס פאבר, אומני הסאונד האיטלקיים, מציעה שתי רמות של התאמה אישית כאשר הגבוהה יותר מספקת 21 רמקולים וצליל 3D עם תפוקה של עד 1,000 ואט לעומק צליל ייחודי ביותר. חומרים טבעיים ועיצוב רמקול בלעדי יוצרים סאונד טבעי במכונית עם תשומת לב מיוחדת למרחק והתזמון בין הטוויטרים ורמקולי הביניים ליצירת טון מובחן של Voice of Sonus faber (VoS). טכנולוגיית הסאב-וופר עודכנה אף היא והיא אינה מאוחסנת בתא המטען. כעת היא נמצאת בחלל חיצוני כדי למקסם את הביצועים והחלל. המערכת בעלת ל-21 רמקולים (תפוקה כוללת של 1,285 ואט): 7 x 45-W tweeters; 3 x 60-W mid-range speakers; 2 x 45-W surround mid-range speakers; 2 x 100-W front woofers; 2 x 60-W rear woofers; 4 x 45-W height mid-range speakers; 1 x 200-W subwoofer.
מפרט טכני |
|||
|
גרקאלה טרופאו |
גרקאלה מודנה |
גרקאלה GT |
מנוע |
|||
מבנה מנוע |
Twin-turbo V6 90° MTC |
L4 MHEV עם BSG |
|
עקירה (סמ"ק) |
3000 סמ"ק |
1995 סמ"ק |
|
Bore x stroke (mm) |
88 x 82 ס"מ |
84 x 90 ס"מ |
|
יחס דחיסה |
11:1 |
9.5:1 |
|
תפוקת שיא |
530 hp @ 6500 rpm |
330 hp @ 5750 rpm |
300 hp @ 5750 rpm |
מומנט שיא (Nm @rpm) |
620 Nm @ 3000 - 5500 rpm |
450 Nm @ 2000 - 5000 rpm |
450 Nm @ 2000 - 4000 rpm |
מערכת הצתה |
Maserati Twin Combustion (MTC) Twin Spark with passive pre-chamber |
סליל הצתה יחיד לכל צילינדר, מחובר ישירות לנתיך ההצתה |
|
מערכת דלק |
PDI (350-bar direct injection + 6-bar door injection) |
הזרקה ישירה – דלק בלחץ גבוה – 200 bar |
|
אינדוקציה |
מגדש טורבו כפול עם שסתום פליטה אלקטרוני |
מגדש טורבו עם שסתום פריקה אלקטרוני + e-Booster |
|
שימון |
משאבת שמן רטובה לעקירה משתנה עם מערכת הפסקת צילינדרים |
משאבת שמן עקירה משתנה בהתאם לצורך |
|
חלוקה |
Double overhead camshaft with variable valve timing |
Second-generation MultiAir™ valve control system |
|
ביצועים |
|||
0-100 קמ"ש (ש') |
3.8” |
5.3” |
5.6” |
0-200 קמ"ש (ש') |
13.8” |
21.9” |
23.7” |
מהירות מירבית (קמ"ש) |
285 קמ"ש |
240 קמ"ש |
|
מרחק עצירה, 100-0 קמ"ש (מ') |
<40 מ' |
||
Cx (best) |
0,326 |
0.32 (עם קפיצי אוויר) |
0,308 (עם קפיצי אוויר) |
צריכת דלק ופליטת פחמן דו חמצני - WLTC |
|||
צריכת דלק (מחזור משולב), ליטר ל-100 ק"מ |
11.2 |
8.8- 9.3 |
8.7- 9.2 |
צריכת דלק (מחזור נמוך), ליטר ל-100 ק"מ |
17.4 |
13.1- 13.2 |
13.1- 13.2 |
צריכת דלק (מחזור בינוני), ליטר ל-100 ק"מ |
11.6 |
8.7- 9.2 |
8.6- 9.2 |
צריכת דלק (מחזור גבוה), ליטר ל-100 ק"מ |
9.3 |
7.4- 8.0 |
7.4- 7.8 |
צריכת דלק (מחזור גבוה מאוד), ליטר ל-100 ק"מ |
10.3 |
8.4- 9.0 |
8.4- 8.8 |
פליטת פחמן דו חמצני (מחזור משולב), ג/ק"מ |
254 |
199- 210 |
198- 208 |
פליטת פחמן דו חמצני (מחזור נמוך), ג/ק"מ |
394 |
297- 300 |
297- 300 |
פליטת פחמן דו חמצני (מחזור בינוני), ג/ק"מ |
263 |
196- 209 |
194- 208 |
פליטת פחמן דו חמצני (מחזור גבוה), ג/ק"מ |
211 |
160- 180 |
167- 177 |
פליטת פחמן דו חמצני (מחזור גבוה ביותר), ג/ק"מ |
233 |
191- 204 |
190- 199 |
תמסורת |
|||
תיבת הילוכים |
8-speed Gen2 8HP75 |
8-speed Gen2.5 8HP50 |
|
יחס נסיעה: |
5.00000 / 3.20000 / 2.14286 / 1.72000 / 1.31310 / 1.00000 / 0.82262 / 0.64000 R -3.47826 final 3.70 |
5.0000 / 3.20000 / 2.14286 / 1.72000 / 1.31386 / 1.00000 / 0.82213 / 0.64000 R -3.45600 final 3.27 |
|
תמסורת |
4x4 עם דיפרנציאל מוגבל החלקה בנעילה אלקטרונית |
4x4 עם דיפרנציאל מוגבל החלקה בנעילה מכנית |
4x4 עם דיפרנציאל מכני אחורי פתוח (אופציונאלי נעילה למניעת החלקה) |
מתלה |
|||
קדמי |
Quadrilateral with virtual steering axle + active shock absorbers and air springs |
Quadrilateral with virtual steering axle + active shock absorbers and air springs (optional) |
Quadrilateral with virtual steering axle + active shock absorbers (optional) and air springs (optional) |
אחורי |
Multilink + בולמי זעזוזים ומתלי אוויר פעילים |
Multilink + בולמי זעזוזים פעילים (אופציונאלי) ומתלי אוויר (אופציונלי) |
Multilink + בולמי זעזוזים פעילים (אופציונאלי) ומתלי אוויר (אופציונלי) |
בלמים |
|||
קדמי |
360x32 mm dual-cast perforated and ventilated discs |
350x28 mm ventilated monolithic discs |
|
קליפר ברמבו קבוע |
|||
6 בוכנות |
4 בוכנות |
||
אחורי |
350x28 mm dual-cast perforated and ventilated discs |
330x22 mm ventilated monolithic discs |
|
קליפר ברמבו קבוע + EPB |
Continental floating callipers with MoC technology |
||
4 בוכנות |
|
||
מידות ומשקל |
|||
מפשק גלגלים קדמי/אחורי |
קדמי 255/40 R21 / אחורי 295/35 R21 |
קדמי 255/45 R20 / אחורי 295/40 R20 |
קדמי/אחורי 235/55 R19 |
אורך x עומק x גובה (מ"מ) לא כולל מראות צד |
4,859 x 1,979 x 1,659 |
4,847 x 1,979 x 1,667 |
4,846 x 1,948 x 1,670 |
רוחק סרנים (מ"מ) |
2,901 |
||
מפשק גלגלים קדמי/אחורי (מ"מ) |
1,621 / 1,694 |
||
קיבולת עומס (ליטר) |
570 |
535 |
|
קיבולת מיכל דלק (ליטר) |
64 |
||
משקל הומולוגציה (ק"ג) |
2,027 |
1,895 |
1,870 |
תגובות