שטח 4X4 > קטלוג קרוס-אובר

פורד אדג'

image

שנת השקה: 2014
ציון Euro NCAP: חמישה כוכבים (2016)

מאז הוצג לראשונה בשנת 2006, הפך אדג' לאחד מדגמי הקרוסאובר הפופולאריים של פורד בצפון אמריקה, שם הוא נחשב לקורסאובר בגודל קומפקטי. עבורנו ועבור השוק האירופאי האדג' נחשב לקרוסאובר גדול למדי, ולמרות אורך של 481 ס"מ הוא אינו מציע שורת מושבים שלישית. האופי האמריקאי ממשיך גם למאפיינים הבולטים אותם מציע האדג' והם עיצוב בולט ואגרסיבי ותא נוסעים מרווח ומאובזר במיוחד.

הדור השני של פורד אדג' הוצג בשנת 2014 והוא בנוי לפי אותו מתכון מוצלח, אך מתחת למכסה המנוע ישנו מנוע סולידי יותר, 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר הנעזר במגדש טורבו – ממש לא מה שהתרגלנו לקבל מרכב פנאי אמריקאי מגודל.
עם זאת, מי שרוצה לקבל יותר יוכל לבחור בגרסת ST הספורטיבית הנושאת מנוע V6 ראוי ומצוידת בהנעה כפולה (קדמית בלבד ביתר הגרסאות המגיעות ארצה), כיול מתלים קשיח יותר וביצועים מרשימים ביחס לקרוסאובר מגודל שכזה.

תעודת זהות
קטגוריה: קרוסאובר גדול
מרכב: 5 דלתות
מקומות ישיבה: 5 מושבים

מנוע וביצועים
תצורה: טורבו בנזין, 4 צילינדרים
נפח: 1999 סמ"ק
הספק: 248 כ"ס ב-5500 סל"ד
מומנט: 39.7 קג"מ ב-2750 סל"ד
0-100: 8.2 שניות
מהירות מרבית: 192 קמ"ש
צריכת דלק ממוצעת: 10.2 ק"מ לליטר

הנעה ומכלולים
תיבת הילוכים: אוטומטית, 8 הילוכים
הנעה: קדמית
מתלים קדמיים: עצמאיים
מתלים אחוריים: רב חיבורי

ממדים
בסיס גלגלים: 285 ס"מ
אורך/רוחב/גובה: 174/193/481 ס"מ
מרווח גחון: 20.9 ס"מ
משקל: 1911 ק"ג
מיכל דלק: 70 ליטר
תא מטען: 1110 ליטר

מנועים נוספים
2.7 ליטר V6, טורבו בנזין. 335 כ"ס ו-54.5 קג"מ (ST)

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת - נתי

30 באוקטובר 2022 ב 16:44

כמובן אחרי כל נסיעה בשטח לבדוק את תיבת ממסר 4x4 . לוודא שאין נזילה. זו תיבה מאד רגישה להתחממות ואם לא מחליפים שם את השמן משלמים 8000 ש״ח לתיבה חדשה (תוך כמה עשרות אלפי ק״מ).
תשאלו במוסכים של פורד כמה כאלו הוחלפו. תופתעו.
מומלץ להחליך לתיבה משודרגת עם שרוול חום וחור ניקוז שמן.