שנת השקה: 2019
ציון Euro NCAP: חמישה כוכבים (2019)
פורד הביאה את בשורת ה-SUV המודרני לעולם בתחילת שנות ה-90' עם האקספלורר שהפך מהר מאוד לרכב הנמכר ביותר מסוגו בארה"ב שנים ארוכות. אקספלורר החל את דרכו עם שלדת סולם וסרן חי מאחור אך בתחילת העשור הקודם עבר לתורת מרכב אחודה עם מתלים עצמאיים והפך לסוג של קרוסאובר. ההצלחה לא נפגמה כיוון שהוא המשיך להציע מתכון מנצח של מראה מאסיבי, שימושיות, מרחב פנים גדול לעד 7 נוסעים ואבזור נוחות עשיר.
בשנת 2019 הוצג הדור הנוכחי של פורד אקספלורר. למרות שהעיצוב לא מרמז על כך, מדובר בדוח חדש לחלוטין על בסיס פלטפורמת הנעה אחורית מודרנית הכוללת מערך עדכני של מערכות בטיחות אקטיביות, מנועי אקובוסט יעילים וגם גרסאות היברידיות שטרם הגיעו ארצה.
לישראל מגיע פורד אקספלורר עם מנוע 2.3 ליטר בתצורת הנעה אחורית וכפולה, כאשר בראש ההיצע נמצאת גרסת ST שרירית עם מנוע V6 כפול מגדשים והספק מרבי של 400 כ"ס.
תעודת זהות
קטגוריה: קרוסאובר גדול
מרכב: 5 דלתות
מקומות ישיבה: 6 או 7 מושבים
מנוע וביצועים
תצורה: טורבו בנזין, 4 צילינדרים אורכי
נפח: 2261 סמ"ק
הספק: 300 כ"ס ב-5500 סל"ד
מומנט: 42.9 קג"מ ב-3500 סל"ד
0-100: 8.2 שניות (8.5 שניות עם הנעה כפולה)
מהירות מרבית: 214 קמ"ש
צריכת דלק ממוצעת: 10.2 ק"מ לליטר (9.3 ק"מ לליטר עם הנעה כפולה)
הנעה ומכלולים
תיבת הילוכים: אוטומטית, 10 הילוכים
הנעה: קדמית או כפולה לפי דרישה
מתלים קדמיים: עצמאיים
מתלים אחוריים: רב חיבורי
ממדים
בסיס גלגלים: 302.5 ס"מ
אורך/רוחב/גובה: 178/200/507 ס"מ
משקל: 2073 ק"ג (2127 ק"ג עם הנעה כפולה)
מיכל דלק: 69 ליטר
תא מטען: 516 ליטר
מנועים נוספים
3.0 ליטר טורבו בנזין V6, 400 כ"ס ו-54.7 קג"מ (ST)
תגובות