קיה מודיעה על תחילת שיווק למגוון דגמי נירו פלוס – עם יחידת הנעה היברידית, פלאג-אין או חשמלית מלאה, בנוסף לעיצוב מחודש לשיפור המרחב הפנימי, מסך מולטימדיה 10.25 אינץ' ועוד
הקרוסאובר קיה נירו מוצע כעת בתצורה חדשה – נירו פלוס - עם עיצוב מעודכן ופונקציונאלי, טכנולוגיות מתקדמות ואבזור עשיר.
הקיה נירו שהושק בישראל בשנת 2016, היה ל-SUV הנמכר בישראל בשנת 2020,
יחידת ההינע פלאג-אין הייתה לנמכרת ביותר מסוגה בשנים 2020-2021, עם 43% מסך מכירות הפלאג-אין בישראל.
הנירו פלוס משלב טכנולוגיה מתקדמת, מערכות הינע יעילות, מרחב פנימי נדיב ורמת נוחות ובטיחות גבוהה.
עיצוב חיצוני מחודש
בכל דגמי נירו פלוס שבכה קדמית עם פתחי אוויר עדכניים, פתח טעינה בדגם החשמלי ותאורת יום LED בצורת ראש חץ.
בחלק האחורי של הרכב, פנסי LED מעוצבים מעניקים לנירו פלוס חתימת אור ייחודית.
מרחב פנימי משופר
בתא הנוסעים מציגה קיה סדרה של שדרוגים - דגמי נירו פלוס כוללים תצוגה צבעונית TFT 4.2 או 7 אינץ' בלוח המחוונים ולצידה מערכת מולטימדיה חדשה עם צג מגע 10.25 אינץ' הכוללת אפליקציות כגון WAZE, פנגו ורדיו אינטרנטי, בנוסף לקישוריות אלחוטית Apple CarPlay ו-Android Auto.
טכנולוגיות בטיחות
הנירו פלוס מציג סדרה של טכנולוגיות בטיחות אקטיביות לסיוע לנהג.
בנוסף, כל דגמי נירו פלוס כוללים תזכורת לבדיקת מושב אחורי, למניעת שיכחת ילדים ברכב.
יחידות הנעה ירוקות
הנירו פלוס הייבריד ופלאג-אין מצוידים במנוע 1.6 ליטר GDi (הזרקת דלק ישירה) יעיל, הפועל במחזור אטקינסון, בשילוב עם מערך סוללות ליתיום-יון פולימר 1.56 קוט"ש בנירו פלוס הייבריד ו-8.9 קווט"ש בנירו פלוס פלאג אין עם תיבת הילוכים כפולת מצמד בעלת 6 יחסי העברה.
לנירו פלוס פלאג-אין הייבריד אפשרות לנסיעה חשמלית מלאה עד למהירות של 120 קמ"ש, ולטווח מקסימלי של 49 ק"מ (בנסיעה עירונית, לפי תקן WLTP).
הנירו פלוס החשמלי מצויד במארז סוללות ליתיום-פולימר בעל קיבולת של 64 קווט"ש, ומסוגל לנסוע 427 ק"מ* בנסיעה משולבת על טעינה אחת עם אפס פליטות, וכולל תמיכה בטעינה DC מהירה בהספק של KW100 עם יכולת טעינה מ-10-80 אחוז סוללה ב-47 דקות.
מנוע חשמלי חזק עם הספק של 204 כ"ס ומומנט של 40.3 קג"מ מאפשרים לנירו פלוס החשמלי להאיץ מ-0-100 קמ"ש ב-7.8 שניות.
קיה נירו פלוס
מרכב ושלדה
קרוסאובר חשמלי, היברידי או היברידי נטען עם 5 דלתות ו-5 מושבים, עם מרכב אחוד העשוי פלדה ואלומיניום. מנוע בנזין בעלי 4 צילינדרים ומערכת הינע היברידית/היברידית פלאג-אין או חשמלית מלאה, והנעה קדמית.
מערכת הינע
1.6 ליטר / 105 כ"ס GDI
סוג DOHC, 4 צילינדרים בטור
נפח 1.6 ליטר
קדח X מהלך 72.0 X 97.0
יחס דחיסה 13.0:1
הספק מרבי 105 כ"ס ב-5,700 סל"ד
מומנט מרבי 15 קג"מ ב-4,000 סל"ד
שסתומים 16 (ארבעה שסתומים לצילינדר)
מערכת דלק הזרקת בנזין ישירה
סוללה ומנוע חשמלי
סוג סוללה ליתיום-יון פולימר
הייבריד פלאג אין חשמלי
מתח (V) 240 360 356
אנרגיה (KWh) 1.56 8.9 64
הספק מרבי (כ"ס) 43.5 60.5 204
מומנט מרבי (קג"מ) 17.3 17.3 40.3
מערכת היברידית משולבת
הספק כולל 141 כ"ס (104 קוו"ט)
מומנט כולל 27 קג"מ
תיבת הילוכים (הייבריד+פלאג-אין)
תיבת הילוכים כפולת מצמד עם 6 הילוכים (DCT)
יחסי העברה (הייבריד+פלאג-אין)
1 3.867
2 2.217
3 1.371
4 0.930
5 0.956
6 0.767
הילוך אחורי 5.351
הינע סופי 4.438 (הילוכים 1-4)
3.227 (הילוכים 5-6, הילוך אחורי)
מערכת הינע:
מערכת מתלים ושיכוך
מלפנים מתלה נפרד עם תמוכות מקפרסון המותקנות על תת-מסגרת, קפיצי סלילים ובולמי זעזועים ממולאי גז, מוט מייצב נגד גלגול.
מאחור מתלה נפרד עם זרועות תחתונות כפולות המותקנות על תת-מסגרת, קפיצי סלילים ובולמי זעזועים ממולאי גז, מוט מייצב נגד גלגול
מערכת היגוי
סוג הגה כוח חשמלי מסוג סבבת ומוט משונן
יחס כללי 13.9:1
סיבובים מנעילה לנעילה 2.58
רדיוס סיבוב 5.43 מטרים
מערכת בלמים
קדמיים דיסק מאוורר 15 אינץ'
אחוריים דיסק מלא 14 אינץ'
בלם חנייה חשמלי
חישוקים וצמיגים
סטנדרט סגסוגת 17 אינץ', צמיגים 215/55 R17
גלגל חילוף הייבריד זמני
גלגל חילוף פלאג-אין+חשמלי ערכת ניפוח
מידות (מ"מ)
חיצוניות
אורך כולל 4,385
רוחב כולל* 1,805
גובה כולל 1,630
רוחק סרנים 2,700
שלוחה קדמית 900
שלוחה אחורית 785
מרווח גחון 180 (155 חשמלי)
* ללא מראות צד
פנימיות הייבריד+פלאג-אין חשמלי
מלפנים מאחור מלפנים מאחור
מרווח ראש 1,068 1,090 1,068 1,057
מרווח רגלים 1,059 950 1,057 914
מרווח כתפיים 1,423 1,402 1,423 1,400
קיבולות
מיכל דלק(הייבריד+פלאג-אין) 45 ליטר
מטען (VDA) (הייבריד+פלאג-אין) 367 ליטר
מטען (VDA)(חשמלי) 397 ליטר
משקלות (ק"ג) הייבריד פלאג-אין חשמלי
משקל עצמי 1,510 1,619 1,815
משקל כולל 1,930 2,000 2,230
ביצועים
מהירות מרבית (קמ"ש) 154 154 167
0-100 קמ"ש (שניות) 11.5 10.8 7.8
צריכת דלק (ליטר/100 ק"מ) הייבריד פלאג-אין חשמלי
מחזור משולב 5.3 1.5 -
פליטות CO2 (גרם/ק"מ) 121 34 -
טווח נסיעה חשמלי(ק"מ) - 49 427
נירו פלוס הייבריד GX יימכר בישראל ב-162,900 ש"ח
נירו פלוס פלאג-אין LX יימכר בישראל ב- 172,900 שח
נירו פלוס פלאג-אין EX יימכר בישראל ב- 172,990 שח
נירו פלוס EV יימכר בישראל ב- 189,900 שח
1 תגובות
1
אורח/ת - מהנדס רכב
28 בספטמבר 2022 ב 18:15
2 טון ו140 כ"ס משולב = רכב עצלן ולא מהנה לנהיגה
תגובות