סדנת שיפורים מדרום אפריקה הצליחה ל"שתול" בטנדר סטנדרטי את המנוע מרובה הבוכנות, שמספק עד 1,000 כ"ס בעזרת שני מגדשים
כלי רכב עם מנועי V12 תמצאו בדרך כלל רק בקצה הסקאלה של עולם המכוניות: דגמים כמו אסטון מרטין DBS, בנטלי בנטייגה, רולס-רויס גוסט, וכמובן גם למבורגיני וגם פרארי למיניהם, כולל הפרוסאנג החדש (קישור לכתבה). אבל ניתן למצוא מנועים בתצורה כזו גם במקומות הרבה יותר ביזאריים, כמו למשל בחרטומו של טויוטה היילקס.
הטנדר המדובר, מודל 2012, שייך לבעלי סדנת השיפורים Fatboy Fab Works מדרום אפריקה. במקור הוא היה מצויד במנוע דיזל 3.0 ליטר סטנדרטי, וכשהמנוע סיים את חייו (כן, כן, זה קורה גם בטויוטה), החליט הבעלים, פרנסואה פריץ, להתקין בו משהו מיוחד.
למרבה ההפתעה, המנוע הגדול לא דרש שום חיתוכים במרכב או בשלדה כדי ל"החליק" לתוך תא המנוע. תיבת ההילוכים האוטומטית של הסנצ'ורי שהגיעה עם המנוע התגלתה כחלשה מדי, והיא הוחלפה בתיבה אוטומטית אחרת שנלקחה מטויוטה סופרה. שאר השינויים כללו הנמכה של מערכת המתלים, התקנת בולמים מתכוונים מאחור, צמיגים רחבים יותר, כסאות מירוץ של ספארקו – ושני חורים במכסה המנוע דרכם מבצבצים צינורות הפליטה.
הסנצ'ורי יוצרה לראשונה בשנת 1967, לרגל יום הולדתו ה-100 של מייסד טויוטה, סקישי טויודה, ומכאן שמה. היא יוצרה תחילה עם מנוע V8 , וב-1997 הגיע הדור השני שלה, עם מנוע ה-V12. ב-2018 הוצג דור שלישי, בו חזרו ל- V8. הסנצ'ורי שווקה לאורך כל השנים ביפן בלבד, והיא משמשת כרכב השרד של הקיסר ושל שאר ראשי הממשל במדינה.
טויוטה סנצ'ורי
תגובות