שטח 4X4 > כתבות > חדשות

טויוטה קורולה קרוס - בישראל

טויוטה משיקה את דגם הקורולה קרוס - SUV המצויד בדור החמישי של הטכנולוגיה ההיברידית-חשמלית של טויוטה, לוח מחוונים 12.3 אינץ' דיגיטלי מודולרי ומערכת מולטימדיה
צילם: אריאל זנדברג

image

עם התואר המחייב "המכונית הנמכרת בעולם", ולא מעט שנים כמכונית הנמכרת ביותר גם בישראל, יבואנית טויוטה בישראל מציגה את גרסת ה-SUV החדשה לדגם הפופולרי וזאת טרם ההשקה הרשמית באירופה.

טויוטה קורולה קרוס החדש הוא SUV משפחתי, המשלים את מערך דגמי הקרוס אובר של טויוטה (ראו רשימה מלאה בקטלוג קרוס אובר 2022).

הקורולה קרוס, פותח על בסיס פלטפורמת ה- TNGA-C של טויוטה, התוספת של הקורולה קרוס לקו מוצרי הקורולה תומכת ביעדי המכירות של טויוטה בסגמנט C התחרותי במיוחד. החברה הציבה יעד מכירות שנתיות של 400 אלף יחידות באירופה, המהוות נתח שוק של 9% בפלח שוק זה, עד שנת 2025.

הדגם החדש בעל מערכות Toyota T-Mate המשלבות את הדור האחרון של חבילת מערכות הבטיחות Toyota Safety Sense , עם מערכות נהיגה אקטיביות וסיוע בחניה.

image

זהו הדגם הראשון שכולל את הדור החמישי של הטכנולוגיה ההיברידית-החשמלית של טויוטה. יחידת ההנעה - המוצעת בשלב ההשקה עם מנוע בנזין 1.8 ליטר.

דגם זה מסמן את ההופעה הראשונה של לוח המחוונים הדיגיטלי החדש של טויוטה, בגודל 12.3 אינץ' (הכלול כסטנדרט בכל הגרסאות) שאותו הנהג/ת יכולים להתאים אישית הן מבחינת תוכן והן מבחינת ניראות. באופן דומה, הוא מכיל גם את מערכת המולטימדיה, המידע והבידור החדשה, Toyota Smart Connect, עם צג מגע בגודל 10.5 אינץ' ושילוב קל של הטלפון החכם, כחלק מהמפרט הסטנדרטי.

image

עיצוב חיצוני

בחזית שבכה קדמית בצורת טרפז כפול ובולט. פנסי חזית דקים bi-LED כלולים בכל רמות הגימור, כאשר רמות הגימור DYNAMIC ו-ADVENTURE מצוידות בנוסף במהבהבי פנייה רציפים ותאורת אור יום LED. מאחור, יחידות הפנסים האחוריים הן בעלות איכות תלת-ממדית חזקה, שנמשכת אל הכנפיים האחוריות והדלתות האחוריות. בנוסף ישנן מסילות גג וחלונות מוכהים מאחור הכלולים במפרט של רמות הגימור DYNAMIC ו-ADVENTURE.

המימדים של הקורולה קרוס מציבים אותו בלב סגמנט ה-C-SUV, כאשר במערך הדגמים של טויוטה היא ממוקמת מבחינת הגודל בין ה-C-HR (קישור) ל-RAV4 (קישור). אורכו של הקורולה קרוס הוא 4,460 מ"מ, רוחבו עומד על 1,825 מ"מ, גובהו הוא 1,620 מ"מ ובסיס גלגלים שלו הוא 2,640 מ"מ.

עיצובי החישוקים כוללים חישוקי סגסוגת 17 אינץ' עם גימור כסף וגרפיקה שמדגישה את החישוק. ניתן לשפר את התחושה הפתוחה באמצעות חלון שמש פנורמי בגג בגודל 1,021 מ"מ עם וילון חשמלי, המוצע ברמת הגימור ADVENTURE.

תא המטען

אזור המטען בגובה סף העמסה של 720 מ"מ. נפח המטען הוא 436 ליטר ברמות גימור Adventure ו- Dynamic, וניתן להגדיל אותו עד ל-1,359 ליטר על ידי קיפול המושבים האחוריים.

image

הדור ה- 5 של הטכנולוגיה ההיברידית-חשמלית של טויוטה

הקורולה קרוס הוא הרכב הראשון בעולם המצויד בדור החמישי של הטכנולוגיה ההיברידית - החשמלית בעלת הטעינה העצמית של טויוטה. לאחר כ-25 שנים של טכנולוגיה היברדית בטויוטה.

הדגם החדש זמין בעת ההשקה עם מנוע 1.8 ליטר והנעה קדמית. גירסת ה-1.8 ליטר נהנית מגידול של 15% בהספק, ל-140 כ"ס (תוספת של 23 כ"ס), המעניק תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 9.9-10 שניות, עם פליטות CO2 של –115-116 גרם לק"מ. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 19.6/20 ק״מ לליטר* בלבד צריכת דלק חסכונית וציון ירוק 3.

המערכת ההיברידית החדשה משתמשת ביחידת בקרת כוח (PCU) חדשה המפחיתה את רמת אובדן החשמל במערכת ב-14% ומסייעת לשמור על החיסכון בדלק. המנוע הוא גם בעל פעולה שקטה יותר. ה-PCU מותקנת ישירות מעל תיבת העברה היברידית חדשה השוקלת 15% פחות מתיבה מקבילה מדור 4 הודות לשימוש בחומרים חדשים, ועושה שימוש במנועים חשמליים חדשים קומפקטיים ובעלי הספק גבוה. שימוש בשמן בעל צמיגות נמוכה מפחית את החיכוך הפנימי ומוסיף לשיפור הכללי בחיסכון.

image

סוללה היברידית - סוללת הליתיום-יון ההיברידית החדשה היא קטנה וקלה יותר ועם זאת בעלת הספק גבוה יותר. בהשוואה לסוללה ששימשה במערכת הקודמת, המשקל הוקטן ב-14% וההספק גדל ב-14%.

מתלים, בלמים והיגוי - הגה הכוח החשמלי כויל תוך התמקדות בתגובה הראשונית לפקודות הנהג, על מנת להעניק תחושת היגוי קלה וחדה. מומנט התגבור מותאם למידת הכוח המופעל על ההגה. מערכת המתלים - תמוכות מקפרסון מלפנים ועצמות עצה כפולות מאחור – מאפשרת נוחות נסיעה עם הפחתה של הזעזועים והרעידות בעת נסיעה על משטחים משובשים. מערכת הבלמים החדשה מאזנת בין יעילות לתחושה מוצקה. היא מורכבת מבלמי דיסק מלפנים ומאחור.

T-Mate Toyota - מערכות בטיחות וסיוע לנהיגה

הדגם החדש מדגים את ההיקף המורחב של מעטפת הבטיחות והסיוע לנהג שמספקות מערכות Toyota T-Mate, החל מזיהוי מוגבר של סכנת תאונה ומערכות בטיחות אקטיביות אותם מספק הדור האחרון של Toyota Safety Sense, ועד לסיוע אוטומטי בעת נהיגה או סיוע בחנייה. במקרה של פגיעה ברכב, המבנה הקשיח במיוחד שלה ומאפייני הבטיחות הפסיבית המקיפים מספקים הגנה חזקה לכל יושבי הרכב.

מערכות Toyota Safety Sense משופרות

הפיתוחים האחרונים של חבילת מערכות TSS Toyota Safety Sense המקוריות של טויוטה, הביאו שיפורים משמעותיים ברבות ממערכות זיהוי התאונות שלה והוסיפו פיצ'רים חדשים המגבירים את הבטיחות. הודות לעדכונים OVER THE AIR, ניתן כעת לשדרג את התוכנה באופן אוטומטי, ללא צורך בהבאת המכונית למרכז שירות.

image

סיוע בחניה ובנהיגה באמצעות Toyota T-Mate

סייען הנהיגה הפרואקטיבי (PDA) החדש כולל סיוע בצפייה מראש של מכשולים וסיוע בהאטה, מפעיל את הבלמים וההגה כדי לסייע למנוע מהרכב להתקרב יתר על המידה לעצמים. הסיוע בצפייה מראש של מכשולים מזהה את הסכנה מעצמים בשלב מוקדם.

קיימת שכבת הגנה נוספת בעת יציאה מהרכב הודות לסייען יציאה בטוחה - Safe Exit Assist. תפקוד זה משתמש במערכת לניטור שטחים מתים במראות הצד כדי לזהות כלי רכב כלשהם (כולל רוכבי אופניים) שמתקרבים מאחור, ומפעיל הבהוב של נורת אזהרה אם הוא מזהה משהו. אם נעשה ניסיון לפתוח דלת, נורות אזהרה נוספות מהבהבות בצג המידע המשולב ונשמע זמזם.

בטיחות פסיבית

במידה והרכב מעורב בהתנגשות, מבנה המרכב הקשיח מספק הגנה מוצקה - יתרון מרכזי של פלטפורמת TNGA-C - שסופגת בצורה יעילה את כוחות הפגיעה ומתעלת אותם. בכל רחבי המרכב נעשה שימוש בחומרים חזקים, קלי משקל בעלי חוזק מתיחה גבוה. תא הנוסעים מצויד כסטנדרט בשמונה כריות אוויר SRS, כולל כרית אוויר מרכזית קדמית הנפתחת מדופן מושב הנוסע כדי לסייע במניעת מגע בין היושבים מלפנים בעת התנגשות.

טכנולוגיות דיגיטליות חדשות

פלטפורמת TNGA-C של טויוטה אפשרה לקורולה קרוס לאמץ פלטפורמת אלקטרוניקה חדשה – אותה פלטפורמה שתיכלל גם בדגמי קורולה סדאן וספייס החדשים. במאפיינים של הדור האחרון של Toyota Safety Sense, בלוח המחוונים הדיגיטלי החדש, במערכת המולטימדיה והמידע Toyota Smart Connect.

טויוטה קורולה קרוס מוצע בשלוש רמות גימור:

  • ACTIVE- החל מ – 168,990 ₪ כולל מע"מ
  • DYNAMIC - החל מ – 174,990 ₪ כולל מע"מ
  • ADVANTURE - החל מ – 184,990 ₪ כולל מע"מ

image