צוות טאו-גרופ, הנהג גילי הכהן והנווט עומר פרל, רכובים על גבי קאן-אם מאבריק סיימו את ראלי מרוקו 2022.
2,333 ק״מ במדבר הסהרה, מקום 12 בקטגוריה של SBS ומקום 34 (מתוך 83) בדירוג הכללי - כבוד לצוות ולצוות הסיוע!
מאת: אתר השטח הישראלי
07/10/22
ראלי מרוקו 2022 זינק מהעיר אגדיר ששוכנת על האוקיינוס האטלנטי לכיוון דרום מרוקו עד הסהרה המערבית ומשם חוזרים חזרה צפונה לנקודת הסיום באגדיר.
המירוץ כולל פרולוג ו-5 סטייגים תחרותיים באורך כולל של 2,333 ק״מ.
הצוות הישראלי מקבוצת טאו-גרופ מורכב מהנהג גילי הכהן, מהנדס רכב ונהג מקצועי שהיה חלוץ קטגוריית ה-SSV העולמית בשנת 2000.
לצידו בכיסא הנווט עומר פרל, מתחרה במרוצי ראלי-רייד החל משנת 2006, נחשב לחלוץ לאחר שהצליח להוביל את צוות המרוצים שייסד יחד עם אביו, דני פרל להשתתף במרוצי ראלי-רייד במדינות ללא יחסים דיפלומטיים עם ישראל כדוגמת: ראלי אבו דאבי 2018 | ראלי מרוקו 2019 | ראלי דקאר ערב הסעודית 2021 (קישור).
לאחר טיסה ארוכה מישראל למרוקו הגיע הצוות למתחם התפעול באיצטדיון של אגדיר ונפגשנו עם ה-CanAm מאבריק עליו יתחרו במירוץ.
Michael Shimoni | REE | ACCELERA tyres | TomRide | SPARCO | Cardiovalve | Tomcar | G.M PORTAL | SANDERSON Ford | TripNet | AMAL MOTORS | MOTORONI LAPID
הצוות פוגש באיצטדיון של אגדיר, בו ממוקם הסרוויס (מתחם התפעול) של המירוץ, מלא קבוצות מירוץ מכל רחבי העולם.
מיד עם ההגעתו למתחם התחיל הצוות לעבור על ה-CanAm וללמוד היכן ממוקמים כל הכלים שיסייעו לו במקרה הצורך (שלא נצטרך) וכמובן להתאמן על החלפת רצועה, החלפת ציריות ותקלות טכניות צפויות אחרות.
בהמשך היום יצא הצוות לנסיעת אימון לבחינת המאבריק.
תחילתו של המירוץ באופן רשמי כשהפרולוג באורך של כ-9 ק״מ קובע מהו סדר הזינוק לסטייג התחרות הראשון.
הפרולוג התקיים בשטח חולי ומפותל ומסובך והצוות הישראלי סיים את הפרולוג ללא תקלות מיותרות והתמקם בדירוג במקום ה-15 מתוך 24 כלים בקטגוריה SBS ו-46 כללי מתוך 83 כלי רכב משתתפים בראלי מרוקו.
כולל קטע קישור באורך 211 ק"מ, קטע תחרותי באורך 316 ק"מ ולסיום עוד קטע קישור של 30 ק"מ.
הסטייג התחרותי התחיל "טריקי מאוד" לדברי הצוות המתחרה - מבחינת ניווט, הצירים נעלמו עם הרוחות וחיפוש הפניות נעשה קשה יותר.
בק״מ 147 צמיג ימני אחורי התפנצ׳ר, עומר הנווט יצא להחליף לבדו על מנת לא לבזבז זמן יקר.
בק״מ 262, כ-40 ק"מ מנקודת הסיום, הצוות הישראלי עצר לסייע לצוות 305 שנתקע ללא צמיגים ספייר.
למרות כל מה שעברו בדרך, סיימו גילי הכהן ועומר פרל את היום במקום 12 בקטגוריה ו-42 כללי.
בסוף כל סטייג מגיעים הצוותים למחנה הראלי - הביוואק / Bivouac, שמוקם במיוחד באמצע המדבר ושם מכינים את הכלים ליום המחר.
כולל קטע קישור של 59 ק"מ, קטע תחרותי ארוך של 315 ק"מ ולסיום קטע קישור נוסף של 63 ק"מ.
הקטע הראשון של הסטייג היה מהיר מאוד ולאורך של כשעה המהירויות נעו סביב המהירות המקסימלית המותרת בראלי שהיא 125 קמ״ש.
לאחר היציאה מהדיונות התקשה הצוות במציאת הנתיב הנכון ולאורך 15 ק״מ בערך נסעו השניים על בסיס אזימוט טווח כשבדרך חטפו פנצ׳ר עד שלבסוף עלו על הציר הנכון שמשך אותם בקצב מהיר עד הסיום.
את סטייג 2 סיימו גילי ועומר במקום 12 בקטגוריה ו-39 בכללי.
כולל קטע תחרותי של 299 ק"מ ועוד קטע קישור של 23 ק"מ. הסטייג התחיל ב-52 ק״מ של דיונות רכות.
מיד לאחר היציאה מנקודת הביקורת "חטף" הצוות פנצ׳ר ועומר שאחראי על החלפת הפנצ׳רים הצליח להחליף צמיג לפני שמישהו עקף אותם וכך נמנעו מנסיעה בתוך אבק והמסלול שלפניהם נשאר נקי.
בהמשך הנהיגה הפכה לטכנית ומפותלת ועיקר הדגש היה הניווט.
את הסטייג סיימו גילי הכהן ועומר פרל במקום ה-13 בקטגוריה ו-35 בכללי.
כולל קטע קישור של 144 ק"מ, קטע תחרותי של 346 ק"מ ולסיום קטע קישור של 75 ק"מ, כשהסטייג התאפיין במהירויות ממוצעות גבוהות.
תוואי השטח השתנה לעיתים תכופות וכלל נסיעה בתוך נחלים רחבים עם חצץ רך, "טיסה בגובה נמוך" על משטחי מלח עצומים, שטח הררי עמוס באבנים, שבילי פודרה בעומק מטר.
מבחינת ניווט היה טוב למעט פעמיים שהצוות נאלץ לחזור מעט לאחור על מנת להתאפס על הציר הנכון.
במהלך החלפת הפנצ׳ר עקפו את הצוות 5 כלים מסוגים שונים ובניהם משאיות מירוץ.
את סטייג 4 סיימו במקום ה 12 בקטגוריה ובמקום 31 כללי.
היום האחרון למירוץ כולל קטע קישור של 39 ק"מ, קטע תחרותי של 92 ק"מ, קטע קישור של 128 ק"מ, קטע תחרותי של 70 ק"מ ולסיום עוד קטע קישור של 50 ק"מ.
הצוות נסע תחת אסטרטגיה של "נהיגה שקולה" על מנת להימנע מתקלות מיותרות.
הסטייג התחרותי התחיל בקטע של כ-50 ק״מ קשוחים מאוד עם שבילים מלאים בסלעים בגדלים שונים שברגע עלולים לגרום לנזק בכלי.
בהמשך המסלול ירד לחוף האוקיינוס האטלנטי ולמשך כ-30 ק״מ נסעו במהירות המקסימלית המותרת ממש על החוף כשהצמיגים נוגעים בים.
לאחר החוף עברו לקטע קישור שהוביל אותם לחלק השני של היום שהיה שבילי חול/כורכר וגם כאן המהירויות היו גבוהות מה שגרם לכלי להיות יותר באוויר מאשר על הקרקע.
20 ק״מ לפני הסיום בנקודת הביקורת האחרונה עצרו את המירוץ עקב ערפל כבד באיזור שמונע מהמסוקים להמריא ולא מאפשר למארגנים לתת מענה רפואי מוסק במידת הצורך ולכן מנקודה זו התקדם הראלי על המסלול בקצב לא תחרותי עד נקודת הסיום של הראלי.
צוות טאו-גרופ, הנהג גילי הכהן והנווט עומר פרל סיימו את ראלי מרוקו!
2,333 ק״מ של אבק חול ואבנים,
צוות טאו-גרופ מודה לצוות המכונאים מקבוצת South Racing שעבד על הכלי בלילות והכין אותו ליום המחר, תודות לצוות הסיוע, דני פרל ודודו לנדאו שתמכו, דאגו, צילמו והיו לצד המתחרים לאורך כל הדרך ותודה אישית ומיוחדת לנעמה איזנברוך ואושי פרל שתומכות בכול הצוות מרחוק ❤️
4 תגובות
1
אורח/ת - רחל עןזיאל
07 באוקטובר 2022 ב 20:25
כל הכבוד🍷👏בהצלחה גם בעתיד
2
אורח/ת - אלכס טמיר
07 באוקטובר 2022 ב 23:50
אחד יש ואחד אין לו. היתה תערוכה של רכבי שטח בצומת בני ראם. לקאן אם יש מחיר גבוה.
עדיף לי לשלם השכרה ולצאת לתחרות בארץ. אהבתי את הביצועים שלכם. חג שמח!!!
3
Ogash Ofer
08 באוקטובר 2022 ב 10:08
בהחלט כל הכבוד. על הנחישות ועל הביצוע.
4
אורח/ת - טלי קירשטיין
08 באוקטובר 2022 ב 12:38
מסלול מטורףףף כבוד גדול לכולנו💪
תגובות