שבת בבוקר - 115 אופנועי הונדה מתכנסים ביער של קק"ל כשהפעם היעד הוא בהפתעה ונמסר למשתתפים רק בתדריך היציאה. היעד והסיבה: כביש 10 סגור רוב השנה למטיילים והשבת נפתח במיוחד עבור מועדון הונדה אופנועים.
600 ק"מ ביום רכיבה ארוך ממרכז הארץ ועד החזרה (והיו גיבורים שהגיעו מרמת הגולן והתקרבו ל-1,000 ק"מ ביום), ממש הרפתקה באורך של חצי דקאר...
ותודה לחיילים ולחטיבת פארן ששומרים עלינו 24/7 וגם אפשרו לנו לנסוע על אחד הכבישים המיוחדים בישראל
קצת לפני הזמן מתאספים בחניון שלמרגלות מגדל התצפית של קק"ל ביער המלאכים, ממזרח לקריית גת, כ-115 אופנועי הונדה. קפה, סנדוויץ, ומאפה מעשה ידי ההפקה הנהדרת וכאן המקום להודות לשרון, מפיקת העל שתמיד רגועה ופתרון לה לכל בקשה.
רושמים את כולם, מחלקים מדבקות תיוג עבור הצילומים של טופלברג, תדריך רכיבה, חשיפת היעד לטיול: כביש 10, וקדימה לדרך.
שיירה ארוכה של אופנועים, חבורת מרשלים נהדרים ואז אפשר לתת קצב בכבישים המפותלים של חבל לכיש בואכה יער סנסנה - חימום מתבקש לפני שנגיע למנה העיקרית של כביש 10.
עצירה ראשונה למרגלות האנדרטה של יחידת הקומנדו הצרפתי ו"מגדל האש" של תחנת הכוח החשמלית התרמו-סולארית המיוחדת של אשלים. פירות, שתיה וקצת מתוקים (בכל זאת רכבנו כשעה...).
ומכאן לכמה הסברים מתחייבים על המקום. יחידת הקומנדו הצרפתי הוקמה בשנת 1948 ומנתה כמאה לוחמים דוברי צרפתית, רובם עולים יהודים ממדינות צפון אפריקה, וחלקם מתנדבים - נוצרים אוהבי ישראל, שלחמו בצבא צרפת החופשית ובמחתרות האנטי-נאציות בתקופת מלחמת העולם השנייה. את הפלוגה הקים תדי איתן - קצין צרפתי (שמו המקורי היה תָדֶה דִיפְרה - 1912–1971), מתנדב צרפתי קתולי, אוהב ישראל, סרן בצבא המחתרת הצרפתית במלחמת העולם השנייה.
הפלוגה השתתפה, תחת הגדוד התשיעי של חטיבת יפתח של הפלמ"ח במבצע יואב, מבצע משה (טיהור באר שבע) ובמבצע חורב.
202,400 מראות המחוברות ל-50,600 חצובות (הליוסטאטים) מכוונות לראש דוד קיטור המוצב על מגדל בגובה 210 מטרים ומלהיטות אותו כך שהוא נראה כפנס אדיר מכל רחבי הנגב. התהליך מניע טורבינה המייצרת לטענת היצרן כ-1.5% אחוז מהחשמל של מדינת ישראל. ובלילה? הטורבינה ממשיכה לעבוד כשגז טבעי מניע את הטורבינה. מסביב ובהמשך הכביש מערבה, שתי תחנות נוספות העובדות האחת בשיטה פוטו-ולטאית (קולטני שמש) והשנייה גם בשיטה תרמו-סולארית אבל באמצעות חימום של שוקת פראבוליות שבתוכה צינורות שמן שהשמש מחממת והנוזל החם מניע טורבינות לייצור חשמל.
כביש 10 מקביל לקו הגבול המנדטורי שבין ארץ ישראל לסיני, כפי שהבריטים שרטטו עם תום המנדט שלהם במזרח התיכון. כיום זה קו הגבול הרשמי בין ישראל למצרים וידוע כגבול של שלום ושל שיתוף פעולה בין צה"ל לצבא המצרי. לאחר שנים של מלחמות עקובות מדם, כשהאחרונה בהן היא מלחמת יום הכיפורים 1973, נחת בשנת 1977 בישראל אנואר סאדאת - נשיא מצרים והמנהיג האמיץ ביותר במזרח התיכון, במטרה לנאום בכנסת שם הכריז "No more war No more bloodshed".
מאז ועד היום, עם עליות וירידות - אבל תמיד בטוב, נשמר הסכם השלום, כשבשנים האחרונות שיתוף הפעולה הישראלי - מצרי הוא דוגמא חיה לכך שעדיף שלום על פני כל מצב אחר!
ישראל ומצרים לוחמות יחד בטרור ובפשיעה הקשה משני צידי הגבול. כביש עשר נסלל בראשית שנות השמונים עם קביעת הגבול והנחת אבני הגבול שבין ישראל למצרים - אבן גבול מספר 1 נמצאת קרוב לים התיכון בין סיני לרצועת עזה, אבן גבול מספר 6 נמצאת קרוב למשולש הגבולות של עזה - מצרים וישראל ואבן גבול מספר 91 על חוף הים האדום, מעל מסוף טאבה.
כביש עשר הושלם לקראת נסיגת כוחות צה"ל מסיני ונפתח לתנועה בשנת 1986. הכביש עצמו צר ותוכנן כך שלא יפגע בערכי טבע, לכן אינו מקביל לקו (הכמעט) הישר של הגבול הרשמי שבין ישראל למצרים.
כיום לאורכו של כביש 10 גדר חדשה וגבוהה בגובה של 7-5 מטרים ומטרתה למנוע מעבר מהגרי עבודה ומסתתננים מאפריקה לישראל. לצד הגדר ציר נסיעה צבאי, הנקרא - ציר פילדלפי, המוכר בשם זה בקטע הכביש שבין רצועת עזה לגבול עם מצרים (באזור רפיח). בעבר הותרה לאזרחים התנועה בכביש רק באור יום, עד לאוגוסט 2011, אז בעקבות פיגוע קטלני שהגיע מהשטח המצרי ובו נהרג לוחם הימ"מ הותיק פסקל אברהמי, נסגר כביש 10 לכל אורכו לתנועת אזרחים. בשנים האחרונות נפתח חלק מהכביש, בעיקר בתקופות החגים, לתנועת מטיילים וזאת כחלק משינוי המדיניות הצה"לית המאפשרת אורך חיים נורמלי גם לאורך הגבול המצרי. וכאן שוב המקום להודות לחיילי צה"ל בכלל ולחיילי חטיבת פארן השומרים עלינו יום וליל כל השנה ושאפשרו לנו להכנס ולנסוע בתוך השטח הצבאי הסגור.
בשמחה גדולה הגיע קצין הנדסה לשער הצהוב בתוך מעבר הגבול ניצנה, פתח את השער ואפשר לכל 115 אופנועי הונדה וכמה רכבי ליווי להכנס לכביש המדהים. התרגשות גדולה!
כביש 10 מתחיל בדרום בנקודת המפגש עם כביש 12 בצומת מחנה סיירים, ממשיך דרך הר כרכום, צומת הר חריף עם כביש 171 (97 ק"מ), צומת בארותים עם כביש 2022 המגיע מעזוז (125 ק"מ), צומת ניצנה עם הכביש המגיע מתל ניצנה (147 ק"מ), צומת מבצע חורב במעבר ניצנה והצומת עם כביש 211 (149 ק"מ), וכיום מסתיים כביש 10 בצומת כרם שלום (182 ק"מ) עם כביש 232, בקצה של יישובי חבל אשכול המערביים הקרובים לסיני. המשכו של כביש 10 צפונה בין רצועת עזה לסיני כ-13 ק"מ, עד לחוף הים התיכון, הנודע כ"ציר פילדלפי" סגור לתנועה. קטע הכביש שבין ניצנה לבין הר חריף נקרא דרך יאיר על שם סרן יאיר פלד מפקד סיירת הצנחנים שנרצח ע"י בדואים בסמוך לכביש 10 בשנת 1959 (על שמו מעלה יאיר שבמדבר יהודה - קישור למסלול טיול שטח למעלה יאיר).
לאורכו של כביש 10 מספר סוגי שלטים עם מספרים שכדאי להכיר בשונות שבניהם:
אבן דרך - שלט אזרחי הסופר ק"מ על כבישי הארץ מדרום לצפון (או ממערב למזרח) כשמעל המספר חץ קטן המצביע על עלייה (או ירידה) במספור לאורך הכביש (להרחבה ראו: אבני דרך).
אבן גבול - (א.ג. - הקיצור לאבן גבול) מסמנות את הגבול הבינלאומי בין ישראל למצרים. 91 אבני גבול - עמודי בטון הנראים למרחוק, פרוסים לאורך הגבול ושלט קטן לצד הכביש מצביע עליהן.
קו דיווח - (ק.ד. - הקיצור לקו דיווח) סימון צבאי לשפה משותפת בין החיילים לצורך דיווחים לאורך גדר הגבול. לרוב מדובר במספר שהינו המרחק בקילומטרים מתחילת הגדר וללא קשר לאבני הדרך של הכביש המקביל.
מצידה השני של הגדר עמדות שמירה, תצפית ובסיסים של המצרים הבנויים כטירות...
בצד הישראלי צריחי אנטנות גבוהים ועליהם ציוד מודיעי, מצלמות וגם תצפיות "אזרחיות" בנקודות הגבוהות.
נקודה חשובה מצפון להר חריף היא: מצפור הפוגה. נקודת תצפית עם שרידי המטוס של מדריך הטיס - סרן אורי סלומון ופרח הטייס טל צורי ז"ל שהתרסקו במקום בשנת 1980.
35 תגובות
1
Ogash Ofer
08 בנובמבר 2022 ב 08:49
מתי התקיים הטיול?
"2
אורח/ת - א צפון
08 בנובמבר 2022 ב 09:45
מתי התקיים הטיול?
3
אורח/ת - ישראל
13 בנובמבר 2022 ב 08:45
היה 10!!!!!!
4
אורח/ת - אמיר
13 בנובמבר 2022 ב 08:45
כרגיל היה מושלם
חברה של אלופים
5
אורח/ת - Y
13 בנובמבר 2022 ב 08:46
היה מעולה.
תודה
6
אורח/ת - M
13 בנובמבר 2022 ב 08:46
היה מדהים .... רק קצת קצר :)
7
אורח/ת - דן
13 בנובמבר 2022 ב 08:46
תודה למארגנים,
היה נפלא ומופלא.
תודה
8
אורח/ת - שי
13 בנובמבר 2022 ב 08:47
היה מדהים. תודה.
9
אורח/ת - ROY
13 בנובמבר 2022 ב 08:47
היה מדהים כרגיל, תודה לכולם
10
אורח/ת - ITZIK
13 בנובמבר 2022 ב 08:48
היה אחלה. תודה לעופר ולמארגנים...
11
אורח/ת - RAANAN
13 בנובמבר 2022 ב 08:48
היה מעולה. תודה למארגנים ולצוות המבצע
12
אורח/ת - ALMOG
13 בנובמבר 2022 ב 08:48
תודה רבה היה ממש כיף ועופר המדריך תותח תמשיכו ככה
13
אורח/ת - DVIR
13 בנובמבר 2022 ב 08:49
טיול נהדר .💥💥💥
תודה רבה לכל הצוות המקסים של הונדה ישראל .💪🏻
וכל הנוגעים במלאכה .
14
אורח/ת - אבנר קז
13 בנובמבר 2022 ב 08:50
חברים יקרים,
תודה רבה לכם על הנאמנות הארוכה, כיף לבלות ביחד בטיולים האלו וזה בהחלט מוכיח את עצמו.
תודה רבה קודם כל לעופר על הדרכה יוצאת דופן והובלת הטיול, לשרון ולכל הצוות שלה על הארגון המופתי בכל מקום על כדור הארץ, לכל צוות עובדי מאיר והסניפים על הגעה בשבת לעבודה וניהול הטיול בצורה כל כך טובה.
ושוב, תודה רבה לכם על היותכם חלק מהמותג הנפלא הזה. שבוע טוב לכולם ורכיבות בטוחות ומהנות ונתראה בטיול הבא.
אבנר קז
15
אורח/ת - רפי
13 בנובמבר 2022 ב 08:51
תודה ענקית על הארגון המופתי, ההובלה והמאמץ של המארשלים.
היו תענוג גדול. כן ירבו. תודה גדולה.
יעל ורפי
16
אורח/ת - ג'רבי
13 בנובמבר 2022 ב 08:51
תודה רבה על טיול מהנה ( טיול ראשון)
בהחלט ארגון מופתי !!!
שבוע טוב לכולם .
17
אורח/ת - ER
13 בנובמבר 2022 ב 08:56
יישר כח היה מצויין וכיף גדול
18
אורח/ת - דוד
13 בנובמבר 2022 ב 08:57
היה טיול מענג תודה ענקית
19
אורח/ת - .
13 בנובמבר 2022 ב 08:57
תודה רבה לצוות הונדה, היה מדהים וכיף!
20
אורח/ת - ג'ינג'י
13 בנובמבר 2022 ב 08:57
תודה רבה לכל עובדי הונדה על אירגון למופת
תודה לשרון על ההפקה וכמובן לצוות המרשלים האלופים ובראש אוריה כרמלי התותח
21
אורח/ת - .דינמיקה אופנועים
13 בנובמבר 2022 ב 08:58
היה נהדר תודה
22
אורח/ת - אריק
13 בנובמבר 2022 ב 08:58
מעל 600 ק"מ .
היה כייף
23
אורח/ת - צביקה
13 בנובמבר 2022 ב 08:59
מעל 850 ק"מ היה נחמד מאוד
24
אורח/ת - SAGY
13 בנובמבר 2022 ב 09:00
היה מעולה תודה רבה 🏆
25
אורח/ת - DOR
13 בנובמבר 2022 ב 09:00
אנחנו נהנווו, תודה רבה הונדה!🕊️
26
אורח/ת - תן גז
13 בנובמבר 2022 ב 09:01
עוד טיול מעולה הגיע לסיומו, תודה לשרון וצוותה על הפינוקים וההפקה המשובחת כרגיל, תודה לכל אנשי הונדה, ניר המאסף, אוריה וצוותו על המירשול. תודה ענקית לעופר המוביל האגדי.
תודה ל ד"ר רונן טופלברג הצלם האגדי.
תודה לתומר שדאג להביא את רונן לכל נקודה על המסלול לצילום שוט המושלם.
תודה לג'אק החובש שנשאר ללא עבודה. תודה ענקית לאבנר קז שכיבד אותנו והגיע לטיול.
חזרנו בשלום עם טעם של עוד.
27
אורח/ת - מרב
13 בנובמבר 2022 ב 09:01
היה מושלם. תודה רבה למארגנים. ניפגש בטיולים הבאים
28
אורח/ת - ZAMIR
13 בנובמבר 2022 ב 09:02
תודה לכל המארגנים נתראה בטיול הבא 🌹
29
אורח/ת - גדי
13 בנובמבר 2022 ב 09:02
תודה למועדון הונדה על טיול מתוקתק ומאורגן למופת , היה עשר 🥇
30
אורח/ת - YUVAL
13 בנובמבר 2022 ב 09:03
תודה רבה לארוע מדהים
31
אורח/ת - ג'ינג'י
13 בנובמבר 2022 ב 09:03
צוות קצרין הגיע הביתה אחרי 850 קילומטר ו- 19 שעות על הכבישים
32
אורח/ת - AVI
13 בנובמבר 2022 ב 09:04
כן היה קשוח מעייף אבל מהנה..
תודה רבה לכל צוות הונדה אופנועים להפקה ולצוות המרשלים … אלופים
כן יירבו טיולים של הונדה
אבל גם בצפון שיהיה פחות מ 850 ק״מ
33
אורח/ת - מקס
13 בנובמבר 2022 ב 09:04
תודה רבה להונדה
להנהלה ולעובדי החברה הנהדרים
לשרון וחבורתה
וטופלברג
לאפריקנים שבאו בהמוניהם יצוג מרשים וחבורה נפלאה
תמיד נהנים
וכמובן לעופר שמשתפר כל טיול ומתחבר למותג
אין על הונדה
תודה
🇮🇱🙏❤️
34
אורח/ת - IDAN
13 בנובמבר 2022 ב 09:05
היה מדהים היום!! תודה רבה על הארגון המושלם!
סגרתי 511ק״מ, לראשונה שנסעתי מעל 45 דקות רצוף על האופנוע 😜
35
אורח/ת - Veree
15 בנובמבר 2022 ב 21:49
היה מושלם!! ארגון למופת!
תגובות