מכירים את הסיפור הקלאסי על תחרות הריצה בין הצב לארנב? אז קטגוריית הקלאסיק בראלי דקאר זה אותו דבר, כלומר מי שנוהג הכי מהר הוא לא בהכרח המנצח
מאת: עופר אדר
20/11/22
לפני שנתיים, בדקאר של 2021, נפתחה בפני המתחרים החובבים קטגוריה חדשה – הקלאסיק. כל מה שצריך זה רכב שיוצר לפני שנת 2000, תשלום דמי השתתפות (שהם לא זולים, ועומדים על כ-10,000 אירו למכונית ו-15,000 אירו למשאית, ועוד תשלום דמי השתתפות לצוותי הסיוע) - ואתם בפנים, אם יש לכם את האזרחות הנכונה איתה תוכלו לקבל ויזה לערב הסעודית...
בשנה הראשונה, נרשמו בסך הכל 24 מכוניות לקטגוריה הזו, אבל בשנה השנייה כבר התייצבו על קו הזינוק קרוב ל-150 צוותים, וגם בראלי הקרוב, שייצא לדרכו בתחילת 2023, ההשתתפות אמורה להיות גדולה.
פולקסוואגן אילטיס, עוד מנצח עבר של הדקאר
בניגוד לתקנות הראלי ה"רגיל", בו הניצחון מוענק לנהג המהיר ביותר (בכפוף למגבלות מסוימות), בקלאסיק המהירות אינה העיקר. המתחרים אמנם נוסעים באותו מסלול בו מתנהל הדקאר, אך הם מקבלים מדי יום הנחיות על משך הזמן שבו הם אמורים לעבור את הסטייג', כולל הגבלות מהירות, והם צריכים לעבור דרך מספר נקודות ציון.בתנאים האלה, תכנון מסלול נכון וניווט מדויק, הם המפתח לניצחון. כל חריגה מתחום הזמן המוקצב, גם למעלה (הגעה מהירה מדי לקו הסיום) וגם למטה (הגעה מאוחרת מדי), "מענישה" בנקודות שליליות. כך גם במקרה של דילוג או "פספוס" נקודות ציון. הזוכה הוא מי שצובר הכי מעט נקודות שליליות.
מנצח השנה שעברה, סרג' מונגו מצרפת, שהתחרה עם לנד קרוזר 80, יחזור להתחרות גם בראלי הקרוב, עם אותו רכב. לצדו יתחרו עוד נהגים רבים שכבר השתתפו בקלאסיק, ביניהם צוותים לא מעטים של זוגות נשואים.
כפי שאפשר לראות בסרטון המצורף, קל זה לא היה, אבל הכיף בוודאי גדול.
תגובות