שטח 4X4 > כתבות > חדשות

פורשה 911 Dakar לכביש וגם לשטח

פורשה מציגה בהופעת בכורה את ה-911 Dakar החדשה - דגם מיוחד המוגבל ל-2,500 יחידות, המותאם לטענת היצרן גם לכביש וגם לשטח

image

פורשה חוגגת הופעת בכורה עולמית בתערוכת הרכב בלוס אנג'לס את ה-Dakar 911 Porsche החדשה - מכונית נוחה לנהיגה בשטח ובכביש. הדגם האקסקלוסיבי המוגבל ל-2,500 יחידות מזכיר את הניצחון הראשון של Porsche בראלי פריז דקאר בשנת 1984, שבישר את הולדתה של ה-911 Porsche עם הנעה לכל הגלגלים. זו הסיבה שה-Dakar 911 החדשה מוצעת גם עם חבילת Design Rally האופציונלית, מחווה למכונית האייקונית.

ה-Dakar 911 Porsche החדשה קיבלה שיפור במרווח הגחון – 50 מ" מ יותר מה-Carrera 911 עם מתלי ספורט. מערכת ההגבהה יכולה להרים את החלק הקדמי והאחורי ב-30 מ" מ נוספים. מרווח הגחון וזווית הגישה דומים לאלה של רכבי SUV רגילים. השלדה עברה כיול מחדש, המצב הגבוה מתאים לנהיגת שטח במהירויות של עד 170 קמ" ש. מעל מהירות זו, המכונית יורדת אוטומטית לגובה רגיל.

image

יכולות השטח הספורטיביות של המכונית מקבלות חיזוק נוסף בזכות צמיגי Pirelli Scorpion (בגודל 245/45 19 ZR מלפנים -295/40 20 ZR מאחור) שפותחו במיוחד.
עומק הסוליה הוא 9 מ"מ והדפנות והסוליות המחוזקות כוללות שתי שכבות. כל אלה הופכים את הצמיגים של ה-Porsche Dakar 911 לבחירה האידאלית גם בשטח מאתגר. צמיגי קיץ וחורף Pirelli P Zero זמינים כאופציה עם שתי שכבות. אולם צמיגי ה-terrain-all מגיעים כסטנדרט.

הפורשה החדשה מצויידת במנוע 3 ליטרים, טורבו כפול, שישה צילינדרים, 480 כ"ס ו-570 ניוטון מטר, מאיצה ל-100 קמ"ש בתוך 4.3 שניות; עם צמיגי all-terrain ,המהירות המרבית מוגבלת ל-240 קמ"ש.

כסטנדרט, המנוע מגיע עם תיבת הילוכים PDK בעלת 8 מהירויות ומערכת הנעה לכל הגלגלים. האבזור הסטנדרטי כולל היגוי אחורי, תושבות מנוע מה-GT3 911 ומוט ייצוב PDCC .כל אלה מעניקים ל-Dakar 911 יכולות דינמיות על חול ועל משטחים משובשים בדיוק כמו שהיא נוסעת במסלול הנורבורגרינג נורדשלייפה. בנוסף התווספו שני מצבי נהיגה חדשים, הניתנים לבחירה דרך מתג סיבובי שעל גלגל ההגה. מצב ראלי מתאים לדרכים משובשות ולא אחידות והוא כולל הנעה בכל הגלגלים עם נטייה להנעה אחורית. במצב שטח מרווח הגחון גדל לערכו המקסימלי בצורה אוטומטית. מצב זה מיועד לאחיזה מקסימלית בשטח קשה ועל חול. שני מצבי הנהיגה החדשים כוללים גם את ה-Rallye Launch Control, להאצה על משטחים רופפים והחלקת גלגלים בשיעור של כ-20%.

image

ה-Dakar 911 כוללת ספוילר אחורי קל משקל חדש העשוי מקרבון ומכסה תא מטען קדמי מקרבון עם פתחי אוורור המגיעים ישירות מה-GT3 911. המכונית כוללת גם עיניות גרירה אדומות מאלומיניום מלפנים ומאחור, בתי גלגלים ומפתני דלתות בולטים וחלקי מגן מפלדת אל חלד במפתני הדלתות הקדמיות והאחוריות. פתחי האוורור הצדדיים בחלק הקדמי המעודכן מוגנים מפני אבנים בעזרת גריל מפלדת אל חלד.

הגג של ה-Dakar 911 Porsche מצויד בשקע מתח 12 וולט המשמש להפעלת הפנסים שעל הגגון האופציונלי. הגגון, המסוגל לשאת משקל של 42 ק"ג, יכול לשמש לאחסון ציוד ראלי כגון מכלי דלק ומים, כלי עבודה ולוחות "שאפלות" ללא כל בעיה. אוהל הגג זמין גם ב- Dakar 911.

בפנים, ה-Dakar 911 מגיעה עם מושבי "באקט" מלאים וללא מושבים אחוריים. זכוכית קלת משקל ומצבר קל משקל מפחיתים את משקל המכונית ומאפשרים לה להגיע למשקל של 1,605 ק"ג - רק 10 ק"ג יותר מה-GTS 4 Carrera 911 עם PDK.

משטחי Race-Tex הסטנדרטיים עם תפירה דקורטיבית בגוון ירוק מטאלי Shade Green. חבילת ה-Rally Sport האופציונלית מגיעה עם מוט ייצוב, חגורות בטיחות עם שש נקודות עיגון ומטפה כיבוי אש.

image

חבילת Rally Design

בבסיס חבילת ה-Rally Design האופציונלית מבית Porsche Exclusive Manufaktur קיים גימור בשני צבעים: לבן/כחול מטאלי. זו הפעם הראשונה שפורשה מיישמת שילוב של שני צבעים ורידוד דקורטיבי בייצור סדרתי. בצד אחד של המכונית, הלקוח יכול לבחור במספר מרוצים שבין 0 ו-999 .בנוסף לפסים הדקורטיביים בצבע אדום וזהב, המכונית מגיעה עם חבילת Rally Design, מראה המזכיר את המכונית מראלי דקאר בשנת 1984, מתאפיינת גם בלוגו "Roughroads" על הדלתות. זהו סמל מסחרי רשום המשקף את הרעיון שמאחורי המכונית ואת יכולות הנהיגה בשטח שלה. לעומת המכונית הסטנדרטית, החישוקים הצבועים בלבן ופס הפנסים האחוריים האדום משלימים את המראה הייחודי. בפנים ניתן למצוא אלמנטים נוספים: ריפוד Race-Tex ועור כמו גם חגורות בטיחות והדגשות בכחול Sharkblue.

שעון Porsche Design Chronograph

הלקוחות יכולים להזמין את השעון Chronograph Design Porsche Dakar 1 - 911 או Chronograph 1 ‒ 911 Dakar Rallye Design Edition עם המכונית. בפעם הראשונה המסגרת עשויה מקרביד טיטניום קל משקל ועמיד בפני שריטות.

מחיר:

החל מ-1,850,000 ש"ח

image

תגובות

2 תגובות

1

אורח/ת - Test

16 במרץ ב 02:10

חלום

2

Ogash Ofer

16 במרץ ב 07:06

אורח/ת - Test כתב/ה:
"

חלום

"
אני איתך - אכן חלום!