כביש / ספורט > כתבות

מותג הרכב החשמלי ORA מגיע לישראל

כלמוביל - יבואן כלי הרכב הגדול בישראל, משיק בארץ את הרכב החשמלי הסיני GWM ORA.
המותג הסיני ORA מפתח ומייצר כלי רכב על בסיס פלטפורמה חשמלית והינו חלק מקונצרן הענק Great Wall Motor המייצר מספר רב של מותגי כלי רכב למכירה בסין ולייצוא לעולם.

image

תאגיד GWM - Great Wall Motor הוקם בשנת 1984, משווק כיום חמישה מותגי רכב ומציג מגמת צמיחה בשנים האחרונות: החברה מכרה כ-1.3 מיליון בשנת 2021, עלייה של 15.2% משנה לשנה. החברה משווקת את רכביה ברחבי העולם, מחוץ לסין, בכ-60 מדינות.

תאגיד GWM מבסס את פעילותו על שלושה מגזרי פעילות: מכוניות נוסעים, SUV וטנדרים בהנעה מסורתית וחשמלית. GWM המובילה במכירות רכבי השטח בסין כבר 11 שנה, כוללת את מותגי הרכב: Haval, WEY, TANK, POER ו-ORA. שנכון להיום WEY מיובא לישראל ע"י סמלת - יבואן פיאט וג'יפ ועכשיו ORA - מיובא לישראל ע"י כלמוביל. לפני כעשור (בשנת 2010) הביאה לישראל חברת המזרח - יבואן לנדרובר ויגואר לישראל, את הטנדרים של Great Wall במהלך שנכשל והופסק.

image

מותג ORA הושק לשוק האירופאי בתערוכת הרכב הבינלאומית בפריז באוקטובר 2022.המותג הושק כבר ב: גרמניה, בריטניה ,שוודיה ואיסלנד. כאמור, בקרוב גם בישראל ובהמשך במדינות אירופאיות נוספות.

ORA הוא מותג 100% חשמלי וממוצב שיווקית כמותג לייפסטייל טכנולוגי, יצירתי ומתקדם, השואב השראה מסגנונות שונים של אופנה, עיצוב, תרבות פופ ותרבות אורבנית ומצויד בטכנולוגיות מתקדמות ומגוון פיצ'רים חדשניים וייחודיים.

image

"Making perfection more perfect" - זה המוטו המנחה של המותג Great Wall Motor (GWM), אשר פיתחה דור חדש של כלי רכב המתאימים והמיועדים לשוק האירופי תחת המותגים: WEY ו- ORA עם תקינה בטיחות מתאימה ועם אפס פליטה ממערכת ההנעה.

בנוסף לתחום הרכב GWM פועלת בתעשיית תכנון רשתות חכמות וחלוצה במחקר ופיתוח של טכנולוגיות 5G ,Autopilot ו- V2X. בנוסף, GWM משקיעה בתחום החשמל - סוללות, מנועים ובקרה חשמלית עבור רכבים ירוקים. בחמש השנים הקרובות, Great Wall Motor תשקיע 100 מיליארד יואן במחקר ופיתוח.

image