הדגם החשמלי השלישי של מותג היוקרה - GENESIS Electrified GV70 מושק בישראל, SUV חשמלי עם טווח נסיעה של 455 ק"מ, הנעה כפולה חשמלית כולל מצב Boost לנהיגה ספורטיבית עם 489 כ"ס
ג'נסיס משיקה בישראל את ה-GENESIS Electrified GV70 ועושה צעד נוסף למימוש החזון ששמה לעצמה ג'נסיס בישראל להפוך למותג היוקרה המוביל בטכנולוגיית ההנעה החשמלית, במסגרתו עד שנת 2025 תציג 8 דגמים חדשים, מונעים חשמלית או טכנולוגיית מימן. עד שנת 2030 כל דגמי ג'נסיס יהיו עם 0 פליטות מזהמים.
Electrified GV70 מתבסס על ה-GV70 ומשלב בתוכו מערכת הנעה בעלת צמד מנועים חשמליים והספק כולל של 489 כ"ס וטווח נסיעה מרבי של 455 ק"מ.
תא הנוסעים של ג'נסיס Electrified GV70 מעוצב לפי תפיסת האדריכלות הקוראנית המכונה "החלל הלבן". תפיסה זו מיישמת מראה נקי ואלגנטי, כאשר המעצבים שילבו בתא הנוסעים אלמנטים אובליים בהשראת כנפי מטוס ותכנון ארגונומי המתמקד בנוחות התפעול של הנהג תוך צמצום מספר המתגים.
פתחי המיזוג דקים ומוסווים בקו המתאר התוחם העליון של לוח המכשירים. כמו בכל ג'נסיס, גם ב-Electrified GV70 ניתן דגש על שילוב חומרים באיכות גבוהה ודיפוני עור המייצרים תחושת יוקרה של טרקלין עסקים.
לוח המחוונים הדיגיטלי בעל מסך 12.3 אינטש עם תצוגת תלת ממד ותצוגת מידע משתנה, אליו מצטרף מסך 14.5 אינטש במבנה רחב המשמש את מערכת המולטימדיה ותפעול מערכות הרכב השונות. ממשק התפעול במסך המולטימדיה נעשה באמצעות מגע או על ידי ג'ויסטיק אינטואיטיבי ומעוצב בקונסולה שבין הנהג והנוסע, המשלב בתוכו משטח מגע.
Electrified GV70 מוצע בשילוב של שני מנועים חשמליים חזקים ובעלי הנעה כפולה עם חלוקת כוח משתנה לאחיזה מרבית.
ג'נסיס Electrified GV70 מונע על ידי שני מנועים חשמליים, אחד לכל ציר גלגלים, בהספק רגיל של 160 קילוואט כל אחד ובהספק משולב של 320 קילוואט בסך הכל. יחידת מנוע חשמלי משולבת בתיבת העברה הכוללת הילוך ישיר וממסר הפחתה.
לרשות הנהג עומד מצב Boost לתאוצה המעניק תוספת הספק של 40 קילוואט נוספים מהמנועים למשך 10 שניות. במצב זה ה-Electrified GV70 בעלת 489 כ"ס ו-71.4 קג"מ הזמינים באופן מידי ומאפשרים תאוצה ל-100 קמ"ש ב-4.2 שניות.
לג'נסיס Electrified GV70 מערכת חלוקת כוח ייחודית Genesis Disconnector Actuator System (DAS) המנהלת את פעולת המנועים בהתאם לתנאי האחיזה ולמצב הנהיגה הנבחר. פעולת המערכת מתעדפת את הגלגלים האחוריים לטובת תחושת נהיגה ספורטיבית והפחתת צריכת האנרגיה, ומשלבת את הנעת הגלגלים הקדמיים לפי תנאי הדרך ובהתאם למצב הנהיגה הנבחר.
לג'נסיס Electrified GV70 מכלול סוללות בטכנולוגיית ליתיום-פולימר המתקדמת בתעשיית הרכב עם קיבולת של 77.4 קילוואט/שעה. נצילות האנרגיה הגבוהה של הסוללה מתאפשרת בין היתר בזכות מערכת ניהול טמפרטורה חדשנית המאפשר לחמם מראש את הסוללה בימים קרים כדי להביאה לטמפרטורת עבודה מתאימה, מניעת הפסדי אנרגיה וקיצור זמן הטעינה. מערכת קירור מובנית מאפשרת לשמור על טמפרטורת עבודה אופטימלית גם בנסיעה ארוכה ותחת עומס טעינה גבוה כדי לשמור על אורך חיי התאים בסוללה.
יחד עם מערכת ניהול אנרגיה חכמה ומערכת בלימה רגרנטיבית אפקטיבית עם מצב נסיעה בדוושה אחת (I Pedal) מתאפשר ב-Electrified GV70 טווח נסיעה של 455 ק"מ בנסיעה משולבת (לפי תקן WLTP).
מערכת הטעינה התלת פאזית של ג'נסיס Electrified GV70 תומכת בטעינה ביתית ישירה (AC) בהספק של עד 11Kw. בנוסף מוטמעת במכונית תמיכה בטעינת DC אולטרה מהירה במתח גבוה של 400V, כאשר מטען בעל מגביר מתח מסוגל להכפיל את הטעינה לטעינה במתח של 800V. התוצאה היא טעינה יציבה ומהירה לאורך זמן בעמדות טעינה שונות ומהירות טעינה מהגבוהות ביותר כיום עד לקצב של 350Kw. בקצב טעינה יציב של 240Kw מתאפשרת טעינת הסוללה מ-10% ל-80% מהקיבולת ב-18 דקות.
בדומה ל-GV60, גם Electrified GV70 מצוידת במערכת סאונד אקטיבי מדומה (e-ASD). המערכת שהיא פיתוח בלעדי של ג'נסיס נועדה להעניק לנהג חוויה ווקאלית בזמן הנהיגה למרות שמדובר ברכב חשמלי, כשהיא מספקת צלילי נהיגה וירטואליים המושמעים דרך מערכת השמע של המכונית, בהתאם למצב הנהיגה מהירות הרכב ומצב דוושת התאוצה.
הנהג יכול לבחור בין שלושה סוגי צלילים אקטיביים: Futuristic לתחושה עתידנית, G-Engine המדמה צליל מנוך ספורטיבי עמום ו- E-Motor לחוויית צליל ספורטיבי מלאה.
תפישת הבטיחות של ג'נסיס מיושמת גם ב-Electrified GV70 תוך שילוב בין הגנה פאסיבית מרבית לנהג ולנוסעים, בשילוב חבילה מקיפה של מערכות הבטיחות האקטיביות המתקדמות ביותר מבוססות רדאר ומצלמות למניעת תאונות, תוך מתן סיוע לנהג ומצב נהיגה חצי אוטונומי. ג'נסיס Electrified GV70 מצויד כסטנדרט במערכות:
FCA - התרעת התנגשות בשילוב בלימה אוטונומית במצבי חירום כולל זיהוי של הולכי רגל ורוכבי אופניים. למערכת פונקציה מסוגלת לבצע בלימה תוך זיהוי של תנועה חוצה בתוך צמתים.
LKA - מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב המשולבת עם מערכת LFA, השומרת את הרכב במרכז הנתיב הנסיעה, תוך מעקב אחרי קווי הסימון והרכב הנוסע לפנים.
SCC - בקרת שיוט אדפטיבית חכמה עם מנגנון זחילה בפקקים השומרת על מהירות ומרחק באופן אקטיבי מהרכב שלפנים. המערכת משולבת במערכת ISLA לזיהוי תמרורים עם פונקציית התאמת המהירות אקטיבית בהתאם לתמרור.
BCA - מערכת אקטיבית למניעת תאונות צד כתוצאה מרכב בשטח מת. מערכת ההתרעה על תנועה בשטחים מתים מספקת התרעה לנהג, ומונעת מעבר נתיב במידה וקיימת סכנת התנגשות ברכב בנתיב המקביל.
BVM - הצגת צילום תנועה בשטחים מתים על גבי לוח המחוונים בעת הפעלת איתות כדי לאפשר מעבר נתיב בטוח.
RCCA - זיהוי תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית
SEA - מערכת יציאה בטוחה המתריעה ומונעת פתיחת דלתות המושב האחורי
DAW - מערכת התרעה על ערנות נהג עם בקרה אקטיבית על מיקוד בכביש
HBA - מזהה רכבים המגיעים ממול ומשנה את אלומת האור הגבוה אוטומטית כדי למנוע סנוור
SVM – מצלמות היקפיות לתצוגת 360 מעלות
מערכת התרעה על שכיחת ילדים במושב האחורי
רמת גימור יוקרתית ועשירה כוללת בין היתר:
אורך |
4,715 מ"מ |
רוחב |
1,910 מ"מ |
גובה |
1,630 מ"מ |
בסיס גלגלים |
2,875 מ"מ |
מרווח גחון |
174 מ"מ |
משקל עצמי |
2,845 ק"ג |
כושר גרירה עם/בלי בלמים |
750/1800 ק"ג |
נפח תא מטען |
503 ליטר |
נפח תא מטען קדמי |
22 ליטר |
דגם |
מחיר |
Electrified GV70 – EV Edition |
469,000 ₪ |
תגובות