קיה החלה לשווק את ה-EV6 - המכונית החשמלית הראשונה של המותג שפותחה על בסיס ארכיטקטורת E-GMP ייעודית, מערך הדגמים כולל תצורת הנעה אחורית או כפולה, טווח נסיעה של עד 528 ק"מ ומחיר של 249,000 עד 299,000 ש"ח (רלוונטי למלאי הקיים)
קיה KIA EV6, שנבחרה למכונית השנה באירופה, היא המכונית החשמלית הייעודית הראשונה שתוכננה ופותחה על ידי קיה על בסיס הפלטפורמה החשמלית המודולרית הגלובלית E-GMP של היצרן מדרום קוריאה ומצביעה על אסטרטגייה (של קיה, יונדאי וגם ג'נסיס) שלפיה דגמים חשמליים, דגמים היברידיים, והיברידיים-נטענים (PHEV) יהוו 40% מסך המכירות עד שנת 2030, עם יעד מכירות שנתי של 1.6 מיליון יחידות של דגמים ידידותיים לסביבה אלה.
עד לשנת 2026, קיה מתכננת להציג קו של אחד-עשר דגמים חשמליים – שבעה מהדגמים ייבנו על בסיס ארכיטקטורת E-GMP והראשון בהם הוא ה-EV6.
ה-EV6, מציעה טווח נסיעה חשמלי גדול עם אפס פליטות (בזכות החשמל 100%), טכנולוגיית טעינה מהירה, עיצוב חדש ותא נוסעים מרווח, זאת הודות להיותה מבוססת על הפלטפורמה החשמלית המודולרית הגלובלית החדשה של קיה (E-GMP) – ה-EV6. מיקום מארז הסוללות השטוח לרוחב רצפת המכונית מאפשר חלוקת משקל מאוזנת ומרכז כובד נמוך התורמים לאיכות הנסיעה והנהיגה.
ה EV6 מציעה שתי מערכות הינע, גרסת הנעה אחורית 2WD עם מארז סוללות 77.4 קוט"ש המשודך למנוע חשמלי עם הספק של 168 קוו"ט (229 כ"ס) המניע את הגלגלים האחוריים ומאפשר האצה של 0 ל-100 קמ"ש תוך 7.3 שניות וטווח נסיעה של עד 528 קילומטרים על טעינה אחת במחזור המשולב של WLTP.
גרסת AWD הנעה כפולה, עם טווח נסיעה 484 ק"מ ומומנט מרבי של 605 נ"מ, מסוגלת להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 5.2 שניות בלבד. שני המנועים החשמליים המניעים את הסרן הקדמי והאחורי ומפיקים יחד 239 קוו"ט (325 כ"ס).
בגרסת ההנעה הכפולה, מערכת ממוחשבת DAS מבטיחה מעבר חלק בין מצבי הנעה אחורית (RWD) והנעה לכל הגלגלים (AWD) כשההנעה האחורית משמשת כחטיבת ההינע הראשית וההנעה הקדמית נכנסת לפעולה באופן אוטומטי בעת הצורך. טכנולוגיית DAS משפרת את צריכת החשמל בכך שהיא מונעת את עומס הגרר של מערכת ההינע של הגלגלים הקדמיים ובמקביל מאפשרת נהיגה דינמית וספורטיבית יותר.
ל-EV6 מערך בולמי זעזועים הכוללת סרן הנעה משולב (IDA) הראשון בעולם במכונית מייצור סדרתי המשלב את מסב הגלגל ואת גל ההינע בחלק אחד שמעביר את כוח המנוע לגלגלים. שילוב זה מונע יצירת תקלות בחיבורים בין גל ההינע לבין מסבי הגלגלים, ומשפר את נוחות הנסיעה והתנהגות הכביש.
ה-EV6 מציעה יכולות טעינה של 800 וולט ו-400 וולט ללא צורך ברכיבים נוספים או מתאמים. המכונית מסוגלת להיטען מ-10% ל-80% תוך 18 דקות בלבד בכל הגרסאות, או להטעין טווח נסיעה של 100 ק"מ תוך פחות מארבע וחצי דקות, בגרסת ה-2WD.
מערכת הטעינה של המכונית גמישה יותר מזו של הדור הקודם של דגמים חשמליים הודות ליחידת בקרת טעינה משולבת המאפשרת תפקוד חדש של רכב-לעומס (Vehicle-to-load, V2L), והמסוגלת לפרוק עד 3.6 קוו"ט של חשמל מסוללת המכונית באמצעות מתאם פשוט שהופך את שקע הטעינה החיצוני לשקע חשמל המאפשר טעינה לכל אביזר חשמלי, החל ממכשירי חשמל ביתיים חיצוניים וכלה בכלי רכב חשמליים אחרים.
מערכת הבלימה הרגנרטיבית של קיה, מופעלת על ידי ידיות הממוקמות מאחורי גלגל ההגה, מאפשרת לנהג להאט את המכונית במהירות ובקלות ולהשיב אנרגיה קינטית כדי למקסם את טווח הנסיעה והיעילות. לרשות הנהג עומדות שש רמות של בלימה רגנרטיבית בהתאם לרמת השבת האנרגיה הרצויה (יש לציין כי בגב הידיות יש שקערורית או בליטה בהתאם למינוס או פלוס, בהתאמה).
ה-EV6 עוצבה בהתאם לתפיסת העיצוב החדשה של המותג. בחזית, זכו 'פני הנמר' של קיה לפרשנות מחודשת עבור העידן הדיגיטלי.
החלק האחורי, שעוצב כדי להשיג ביצועים אווירודינמיים אולטימטיביים, מציג עמוד C משופע עם שילוב שחור מבריק ומעליו ממוקם ספויילר גג בולט שמנתב את האוויר כלפי מטה לעבר ספוילר תחתון מוגבה, שיושב מעל מכלול האורות האחוריים.
העיצוב הפנימי, שהוא תוצר מובהק של עידן הרכב החשמלי, נהנה מאוד מהיישום של פלטפורמת E-GMP הייעודית של קיה. בסיס הגלגלים באורך 2,900 מ"מ מעניק מרחב בתא נוסעים הדומה לזה של דגמי SUV בגודל הביניים. הרצפה השטוחה של ה-EV6 מעניקה ליושבים מאחור מרווח רגליים של 990 מ"מ.
ה-EV6 מציגה חבילת טכנולוגיות המשפרות את הבטיחות, הקישוריות, המידע והבידור.
מערכת המידע והבידור כוללת שני מסכים רחבים מעוגלים בגודל 12.3 אינץ' כ"א. לוח המחוונים ומערכת המידע והבידור מחוברים כקונסולה אחת לתצוגה אחודה. צמד המסכים נטולי המסגרת כוללים רדיד מפחית אור ותפקודי 'בהירות אוטומטית' כדי להקל על הראות בכל תנאי התאורה.
הבקרות העיקריות של ה-EV6 ממוקמות בהישג יד נוח של הנהג לחוויית נהיגה אינטואיטיבית. הבורר של מערכת החלפת ההילוכים האלקטרונית (Shift-By-Wire) ממוקם בצורה נוחה לצד כפתור ההתנעה בקונסולה המרכזית, ואילו גלגל ההגה כולל את מתגי ה-ADAS המרכזיים על מנת להעניק יכולת תפעול מיטבית.
חומרים סופגי רעשים ברצפה, קשתות הגלגלים, הדלתות, הדלת העורפית והצמיגים מפחיתים את רעשי הכביש והרוח, ומייצרים מרחב שקט ורגוע לכל הנוסעים. זכוכית אקוסטית בשמשה הקדמית והחלונות בדלתות משפרות עוד יותר את החוויה בתוך המכונית.
ה-EV6 מציעה ארגון חכם ושימושיות רבה הודות למקומות אחסון בתא הנוסעים, ועד 520 ליטר (VDA) של מרחב בתא מטען ו-1,300 ליטר כשהמושבים בשורה האחורית מקופלים. המכונית כוללת גם תא מטען קדמי המספק עד 52 ליטר נוספים של נפח אחסון בגרסת 2WD ו-20 ליטר בגרסת AWD.
ה-EV6 מציעה מערכת מתקדמת למניעת התנגשות קדמית FCA הכוללת תפקודים של פנייה בצומת וחציית צומת שמטרתם להעניק בטיחות מונעת מרבית בעת תמרון בצמתים.
כדי לספק את רמות התאורה הטובות ביותר, כוללת הקיה EV6 את מערכת התאורה הקדמית החכמה החדשה IFS (* בגרסת ה- GT LINE), המאפשרת לכל נורת LED להאיר באופן עצמאי כדי לספק חווית תאורה מדויקת. מערכת IFS מאפשרת לנהג לנסוע באופן קבוע עם אלומה גבוהה ללא כל סיכון של סנוור התנועה המגיעה ממול. מצלמה קדמית הכוללת טכנולוגיית זיהוי רכב מעמעמת או מבהירה באופן אוטומטי כל נורת LED בנפרד.
התראת עירנות לנהג DAW וסייען הגבלת מהירות חכם ISLA מתווספים למערכות ADAS ושומרים על בטיחות הנהג בכביש.
ה-EV6 מציעה מערכת צפייה בשטחים מתים BVM* ומערכת למניעת התנגשות בשטחים מתים BCA כדי להבטיח שמעברי נתיב יבוצעו בצורה בטוחה.
חניה ותמרונים אחרים מבוצעים באמצעות צג מבט היקפי SVM*. מצלמות מציגות מבט של 360 מעלות מסביב למכונית, כאשר התצוגה ממוקמת על מסך המידע והבידור של ה-EV6.
מערכת RCCA מזהה כלי רכב מתקרבים משני הצדדים בעת נסיעה לאחור ותבצע בלימה אוט' במידה ותזהה אפשרות של התנגשות.
במקומות חניה צפופים יכול הנהג להשתמש בסייען החכם לחניה SPA* של ה-EV6. ה-SPA הוא מאפיין המאפשר למכונית להחנות את עצמה באופן אוטונומי.
להגברת השימושיות, ה-EV6 מאפשרת לגרור עד 1,600 ק"ג.
מרכב ושלדה
קרוסאובר חשמלי, עם 5 דלתות ו-5 מושבים, עם מרכב אחוד העשוי פלדה ואלומיניום.
מערכת הינע חשמלית מלאה, והנעה אחורית או כפולה.
מערכת הינע
סוללה ומנוע חשמלי
סוג סוללה – ליתיום-יון פולימר
Premium 2WD |
GT Line AWD |
|
מתח (V) |
697 |
|
אנרגיה (KWh) |
77.4 |
|
מנוע אחורי |
||
הספק מרבי (כ"ס) |
229 |
225 |
מומנט מרבי (קג"מ) |
35.7 |
|
מנוע קדמי |
||
הספק מרבי (כ"ס) |
– |
100 |
מומנט מרבי (קג"מ) |
– |
26 |
הספק משולב (כ"ס) |
229 |
325 |
מומנט משולב (קג"מ) |
35.7 |
62 |
זמני טעינה 10%-80%
AC (230V/12A) כבל מקורי בשקע ביתי 32:45 שעות
AC 11KW (230V/16A) עמדת טעינה 7:20 שעות
DC 50KW (Max 125A) 73 דקות
DC 350KW (Max 200A) 18 דקות
מערכת מתלים
קדמי תומכות מקפרסון , קפיצי סליל ומוט מייצב
אחורי מתלה נפרד רב חיבורי , קפיצי סליל ומוט מייצב
מערכת היגוי
סוג הגה כוח חשמלי מסוג סבסבת ומוט משונן
יחס כללי 14.25
סיבובים מנעילה לנעילה 2.67
רדיוס סיבוב 5.81 מטרים
מערכת בלמים
קדמיים דיסק מאוורר
אחוריים דיסק מאוורר
בלם חנייה חשמלי
חישוקים וצמיגים
Premium 2WD סגסוגת 19 אינץ', צמיגים 235/55 R19
GT Line AWD סגסוגת 20 אינץ' צמיגים 235/55 R20
מידות (מ"מ)
חיצוניות
Premium 2WD |
GT Line AWD |
|
אורך כולל |
4,680 |
4,695 |
רוחב כולל |
1,880 |
1,890 |
גובה כולל |
1,550 |
1,550 |
רוחק סרנים |
2,900 |
2,900 |
שלוחה קדמית |
830 |
845 |
שלוחה אחורית |
950 |
950 |
מפשק קדמי |
1,628 |
1,623 |
מפשק אחורי |
1,637 |
1,632 |
מרווח גחון |
160 |
160 |
פנימיות
מלפנים |
מאחור |
|
מרווח ראש |
934 |
965 |
מרווח רגלים |
1,078 |
990 |
מרווח כתפיים |
1,468 |
1,413 |
מרווח מתניים |
1,394 |
1,352 |
קיבולות
תא מטען אחורי (VDA) 520 ליטר
תא מטען קדמי 2WD(VDA) 52 ליטר
תא מטען קדמי 4WD (VDA) 20 ליטר
משקלות (ק"ג)
Premium 2WD |
GT Line AWD |
|
משקל עצמי |
1,985 |
2,090 |
משקל כולל |
2,425 |
2,530 |
כושר גרירה (ק"ג)
נגרר ללא בלמים 750
נגרר עם בלמים 1,600
ביצועים
Premium 2WD |
GT Line AWD |
|
מהירות מרבית (קמ"ש) |
188 |
188 |
0-100 קמ"ש (שניות) |
7.3 |
5.2 |
צריכת חשמל (וואט/ק"מ)
Premium 2WD |
GT Line AWD |
||
מחזור משולב |
165 |
180 |
|
טווח נסיעה חשמלי(ק"מ) |
484 |
528 |
|
1 תגובות
1
Ogash Ofer
29 בספטמבר 2023 ב 12:49
טלקאר מודיעה על תחילת שיווק של רמת אבזור נוספת לקיה EV6 (100% חשמל).
רמת האבזור החדשה, דומה לדגם Premium Top אשר משווק היום, רק ללא חלון גג, ובמחיר זול יותר:
מחירי דגמי EV6 :
Premium 2WD –במחיר של 236,900 ש"ח
תגובות