מרצדס משיקה את ה-GLC החדשה החדשה עם 3 רמות גימור, עיצוב חדש ומערכות בטיחות מתקדמות, במחיר של בין 470,000 ש"ח ל-630,000 ש"ח. מרצדס מסכמת את שנת 2022 כשנת שיא, בצמיחה של 19% לעומת שנה שעברה, בזמן ששוק רכבי היוקרה בירידה של כ-6%, ועם 4,049 מסירות שכ-20% מהם של מרצדס חשמלי
יבואנית מרצדס לישראל משיקה את סדרת ה-GLC החדשה, הדור החדש של ה-GLC ממשיך מסורת של הצלחה, עם יותר מ-2.6 מליון יחידות שנמכרו מהדור היוצא והדור שקדם לו (GLK), ותשווק בישראל בשלוש גרסאות הנעה ובמגוון רמות גימור עם מפרט מלא של מערכות בטיחות.
מבחינת העיצוב, ל-GLC החדשה קו עיצוב מודרני השומר על איזון בין אלגנטיות וספורטיביות. קו האורך צמח ב-6 ס"מ ל-471.6 ס"מ כשהפרופורציות נשמרו על ידי הגדלת בסיס הגלגלים ב-1.5 ס"מ ל-289 ס"מ. בנוסף, נפח תא המטען גדל ב-70 ליטר לעומת הדור היוצא, לנפח של 620 ליטר בדגמי הבנזין.
עיצוב תא הנוסעים נעשה על פי תכנון הפנים של ה-S קלאס כשהדשבורד נעשה בהשראת עולם התעופה, וכולל את מערכת ה-MBUX ושני מסכים צבעוניים ברזולוציה גבוהה עם יכולת שליטה באמצעות מגע או מערכת קולית. מבחינת ביצועים ויעילות, ל-GLC החדשה מקדם גרר נמוך של 0.29CD, שיפור משמעותי לעומת הדור היוצא שרשם נתון של 0.31CD.
לכך נוספו שדרוגים במראות צד, בקרת זרימת אוויר, סנפירים אווירודינאמיים לבתי הגלגלים, חיפוי אווירודינמי תחתי וחיפוי אווירודינמי למערך המתלים המתקדם, עם מתלה קדמי חדש לחלוטין בעל ארבעה חיבורים לכל גלגל ומתלה אחורי רב חיבורי היושב על תת שלדה מבודדת להפחתת רעידות ורעשי כביש. מפשק הסרנים הוגדל ב-6 מ"מ מלפנים ו-23 מ"מ מאחור כדי לשפר את היציבות. גרסת הפלאג-אין הייבריד של מרצדס GLC מצוידת במתלי אוויר אקטיביים AIRMATIC המשנים את רמות השיכוך והריסון בהתאם לתנאי הדרך ולמצב הנהיגה הנבחר/ השדרוג האווירודינמי מאפשר לשפר את יעילות מערכת ההנעה ולהשיג חתימת רעש נמוכה בתא הנוסעים.
כמו כן, כחלק מ-Engineering Package מתוקנת בדגם GLC300e מערכת היגוי אחורי אקטיבי, שבמהירויות שמעל 60 קמ"ש מופנים הגלגלים האחוריים בכיוון הפניה כדי לשפר את הזריזות ולספק יציבות משופרת בפניות מהירות.
מרצדס GLC החדשה מונעת על ידי דור חדש של יחידות הנעה היברידיות המשלבות בין ביצועים ספורטיביים, חיסכון בדלק ופליטת מזהמים נמוכה, כאשר כל דגמי מרצדס GLC מצוידים בדור האחרון של מערכת ההנעה הכפולה החכמה MATIC4 ובתיבת הילוכים אוטומטית 9GTronic המותאמת לפעולה בשילוב מערכת ההנעה ההיברידית. התיבה החדשה עמידה במומנט הגבוה והמיידי שמציירת מערכת ההנעה ההיברידית ובעלת פיקוד ממוחשב מתקדם להעברות הילוכים מהירות וחלקות בכל תנאי הדרך.
הגרסה הראשונה, Mild Hybrid במתח של 48 וולט או ביחידת הנעה היברידית נטענת (PHEV) המאפשרת טווח נסיעה של 119 ק"מ רק באמצעות אנרגיה חשמלית. בגרסה זו אפשרות ל-200GLC בעלת 204 כ"ס ו-32.6 קג"מ עם צריכת דלק ממוצעת של 12.2-13.6 ק"מ לליטר. ה-300GLC בעלת הספק של 258 כ"ס ו-40.8 קג"מ וצריכת דלק ממוצעת: 12.2-13.6 ק"מ לליטר.
שני הדגמים מצוידים במנועי ארבע צילינדרים מסדרת FAME המודולארית והחדשה של מרצדס. סדרת המנועים החדשה בעלת ניצול אנרגיה גבוהה המשלבת טכנולוגיות של הגדשת טורבו והזרקת דלק ישירה בלחץ גבוה. המנועים משולבים ביחידת מתנע/גנרטור חכמה (ISG) המאפשרת פעולה יעילה וחלקה במיוחד של מערכת דימום המנוע בעצירה עם מנוע חשמלי בהספק של 23 כ"ס המסייע לחיסכון במאמץ ובצריכת הדלק.
גרסת ה- Plug in Hybrid מציעה הספק משולב של 313 כ"ס ו-56.1 קג"מ וצריכת דלק ממוצעת: 166 ק"מ לליטר (עם סוללה טעונה במלואה). הסוללה ניתנת לטעינת AC תלת פאזית בקצב של 11 קילוואט, כשבאופן ייחודי לרכבי פלאג-אין היברידיים ישנה ל-GLC גם אופציה לטעינת DC מהירה עד לקצב של 60 קילוואט המאפשרת לטעון את הסוללה במלואה בחצי שעה בלבד.
כמו כן, בסדרה קיימת גם חבילת AMG Line, המציעה שדרוגים ספורטיביים בנראות ובביצועים. חבילת AMG Line כוללת שבכה קדמית בעיצוב כוכבים דינמיים עם סמל הכוכב במרכז בעל מראה "מרחף", כנפונים בצבע הגוף וחישוקי 20 אינטש ספורטיביים וקלים.
כל דגמי מרצדס מצוידים בחבילת Package Plus Assistance Driving, הכוללת את כלל מערכות הבטיחות המתקדמות של מרצדס. תכנון מתקדם של מרכב בעל קשיחות גבוהה ואזורי ספיגה בשילוב מערך ההגנה הפאסיבית הכולל את מערכת Pre Safe המשודרגת בנוסף למערך ההגנה האקטיבית מורכב ממערכות בטיחות וסיוע לנהג המסתמכת על מערך מקיף של מצלמות, רדארים וחיישנים היקפים.
מחירים
GLC200 Premium |
470,000 |
GLC200 Platinum |
510,000 |
GLC200 Premium AMG Line |
510,000 |
GLC200 Platinum AMG Line |
550,000 |
GLC300 Premium |
510,000 |
GLC300 Platinum |
550,000 |
GLC300 Premium AMG Line |
550,000 |
GLC300 Platinum AMG Line |
590,000 |
GLC300e Premium |
550,000 |
GLC300e Platinum |
590,000 |
GLC300e Premium AMG Line |
590,000 |
GLC300e Platinum AMG Line |
630,000 |
2 תגובות
1
אורח/ת - רק שטח
27 בדצמבר 2022 ב 17:55
מתי טיול מרצדס?
2
אורח/ת - רמי
27 בדצמבר 2022 ב 18:12
לא נראה לי שמשהו נוסע עם כזו מרצדס בשטח
תגובות