שלב הפרולוג נערך כבר אתמול והיום יוצאים המתחרים לסטייג' הראשון, שאורכו כ-600 ק"מ, מתוכם כ-370 ק"מ תחרותיים. השנה יש לא מעט שינויים בתקנונים, שיכולים להשפיע מאוד על התוצאות והמיקומים
אם אתם חסידים שרופים של הדקאר, אתם בוודאי יודעים שנעשים כל הזמן שינויים בתקנון של הראלי, שעכשיו גם משפיעים על התקנונים של אליפויות ה-FIA וה-FIM. שינויים האלה כללו דברים רבים, מהגבלת כמות הצמיגים בהם ניתן להשתמש במהלך הראלי ועד להחלטה שספרי הדרכים יחולקו רק בבוקרו של כל סטייג'. לכל השינויים יש שתי מטרות עיקריות: להפוך את הראלי לבטוח יותר ותחרותי יותר. השנה נוספו כמה כללים חדשים, וננסה לעשות קצת סדר בדברים.
המהפכה הדיגיטלית עליה הכריזו מארגני הדקאר לפני כמה חודשים (קישור לכתבה), לפיה ספרי הדרך יהיו דיגיטליים בלבד, תצטרך כנראה לחכות עוד קצת, לפחות לגבי רוכבי האופנועים הבכירים שימשיכו להשתמש בספר הדרך המסורתי, העשוי נייר. במרבית הקטגוריות האחרות, ספר הדרך אכן יהיה דיגיטלי בלבד, ובמספר קטגוריות המתחרים יוכלו לבחור את ספר הדרך המועדף עליהם.
גם התקנות לגבי סדר הזינוק לסטייג' הראשון השתנו. מקובל היה שמי שמגיע ראשון בפרולוג, הוא זה שפותח למחרת את התחרות. אחרי שהגיעו למסקנה שלהיות ה"פותח" זה לא בהכרח יתרון, עשרת הראשונים בפרולוג יוכלו לבחור לעצמם את המיקום בזינוק לסטייג' של היום הראשון. ההשתתפות בפרולוג היא חובה ואי אפשר להתחמק ממנה.
ואחרי כל החפירה הזו, יש גם מרוץ (קישור לכתבה). הפרולוג נערך אתמול במסלול מסודר בסמוך לחופי הים האדום, והיום מתחילה התחרות במסלול מעגלי שאורכו הכולל כ-600 ק"מ, מתוכם 367 ק"מ תחרותיים. אנחנו נעקוב.
תגובות