לקוחות סאנגיונג רקסטון שלא חששו מתחזית גשומה קיבלו רקע מושלם של שמים כחולים להדרכת נהיגה פורה ומהנה
הדרכות נהיגה בחורף יכולות להיות מעט טריקיות. צריך לבדוק מה הסיכוי שגשם שוטף יפריע לקיום הדרכה באוויר הפתוח, אם כי מעט גשם לפני ההדרכה יכול לתת אקסטרה נהדרת עם מעט בוץ והחלקות. התחזית אמנם הראתה כי קיים סיכוי לגשם מאמצע ההדרכה ואילך, אבל החלטנו לקחת צ'אנס קטנטן ולקיימה בכל מקרה. מזל שעשינו כך כי התגמול הגיע מיד בדמות יום חורפי מושלם עם אוויר נקי וראות טובה, תנאים מושלמים לקיום ההדרכה.
קבענו להיפגש בשעה תשע בבוקר בחניון בת שלמה הישנה, שהופך בכל שישי למלא בכל מני כלי שטח שונים, אופנועים, אופניים, טרקטורונים ועוד. שישי זה היה מעט ריק, מה שאומר שהר חורשן יהיה פחות עמוס, וזה גם בונוס נחמד.
לאחר שהתקבצו ובאו כל חברי הקבוצה, שמנו פנינו אל היער בו נערוך את החלק הראשון של היום, השיעור העיוני. בחלק זה אנו בראש ובראשונה יוצרים שפה משותפת עבור החברים המנוסים פחות, וממשיכים עבור כולם בסקירה של מערכות הרכב השונות, במיוחד אלו הנוגעות ישירות לנסיעת שטח. בשנים האחרונות התווספו מערכות מתקדמות רבות לכלי הרכב וסאנגיונג רקסטון בכללם, ואי לכך חלק זה חשוב גם לאלו שהתנסו בעברם בנהיגת שטח.
חשוב ככל שיהיה, השיעור הוא רק מבוא לחלק החשוב יותר של היום, תיקול אתגרי עבירות. מצאנו לנו עלייה חביבה שכוללת הצלבה וחצי ומדרגת סלע קטנה, וראינו כיצד רקסטון עובד הלכה למעשה וכיצד הנהג מוצא קו התקדמות נכון. כשהגענו למדרגת הסלע דיברנו על זוויות כלי הרכב וכיצד ניגשים אליהן נכון, עם דגש על בטיחות, כי כמה שהרקסטון קשוח לא היינו רוצים לעמת אותו עם סלע ואנרציה, לא רעיון טוב.
השעה 12 בצהריים והשמים נקיים מענני גשם, מחליטים לטפס לנ.ג 186 בעלייה מוכרת ולא קשה מדי. רק שגשמי הימים האחרונים חרצו אותה במעט, והפכו אותה למאתגרת יחסית, לא משהו שהרקסטון התרגש יתר על המידה בגללו.
התצפית שנשקפת מראש הגבעה הכוללת בין השאר את רכס הכרמל, הרי אמיר ועוד, יפה כל פעם מחדש. תוסיפו לזה אוויר נקי של אחרי גשם וראות טובה בשל אותה סיבה, וקיבלתם פינאלה יפה להדרכה רגועה.
תודה למששתפים שהפכו את ההדרכה ליום מהנה בשטח, תודה לחברת טלקאר - יבואנית סאנגיונג רקסטון לישראל.
שניפגש בטיולים.
הצטרפו לתפוצת הוואטסאפ של מועדון רקסטון - לפרטים הקליקו כאן
מונחים לחיזוק ההדרכה - ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
סיכום של טיפים לנהיגה בשטח:
העמקה: מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
תגובות