אליפות ישראל הארד אנדורו באופנועים לראשונה בישראל!
אסף וייסבקר חלם, יישם, השקיע והצליח לייצר מרוץ אופנועי שטח - הארד אנדורו אמיתי במסלול מאתגר, עם קהל צופים ומעודדים ובחסות רשמית של התאחדות הספורט המוטורי.
סיכום החוויות: איתי מילמן, רוכב במרוץ
צילום: טים נודלמן, באדיבות התאחדות הספורט המוטורי
מאת: Ofer Ogash
23/01/23
מרוץ אופנועים, רשמי ומאורגן, תחת החסות של התאחדות הספורט המוטורי, התקיים בסוף השבוע האחרון באזור תרקומיה – קו התפר, בדרום הרי יהודה. המרוץ התחיל בקטע דרוג – "פרולוג" קצר ולא קשוח במיוחד אשר דירג את סדר הזינוק להקפה ארוכה ואינטנסיבית.
עד 75 רוכבי אופנועי אנדורו הוזמנו להירשם, בחלוקה ל- 3 קטגוריות מקצים לפי רמות קושי ורכיבה, כשפיצול אחד לאורך המסלול הבדיל בין מקצה האקספרט והפרו לקטגורית ההובי כשהוא מקצר למקצה ההובי - עממי עליה אחת מאתגרת, כששאר המסלול מפותל וכולל שפע עליות וירידות בשטח טרשי (סלעים).
טוב תשמעו.....
חייבים לסכם את זה כמו שצריך, כי עד עכשיו כל מה שהעלינו זה נטו מההתלהבות הרגעית! מר ג'ינג'י משוגע, אחד בשם אסף וייסבקר, יצר מרוץ אופנועים הארד אנדורו, בליגה ראשונה מסוגה בארץ הכוללת ארבעה מרוצים מתוכננים לשנת 2023, וסיפק את הסחורה כבר במרוץ הראשון לעונה!
חשוב לעמוד על זה רגע בשפת ה"קוברה" - הי דליבר'ד דה גודס מן.... נפרט בהמשך.
הגענו לעמדת רישום ללא רישום - שמחכה לך שקית עם צמיד אלקטרוני, צמידי מלווים/פיטס, ומדבקות , גייטורייד ומים מוזרים שנראה שנקנו בסופר פארם. בלי הרשמות באירוע - כי את הכל שלחנו מבעוד מועד. בדיקה טכנית לאופנוע ובייייייי זוז הצידה. כבר התחלה נעימה, מהירה נטולת בירוקרטיה!
פיטס מתוקתקים, עמדת הזנקה/מדידה מוצלת, צוות התאחדות הספורט המוכר והאהוב של ניב צורי ונתנאל ברששת, ועוד עוסקים בקודש שבטוח שכחתי שמתפקדים על כל האירוע יחדיו בצורה מרשימה ומקצועית!
יצאנו לדרך.... קודם כל הפרולוג, שקובע את זמני ההזנקה למרוץ בתוך הקטגוריה שלך!
זינקנו בשלישיות כל 30 שניות, להקפה של 1.5 ק"מ, כשהמטרה לבצע אותה במהירות האפשרית כדי לקבל מיקום טוב בהזנקה להפקת המרוץ המלא.
אם אתה פאקינג יפתח פרנקו (המנצח בפרו) ביצעת אותה ב-3 דקות, אם אתה איתי מילמן (הכותב, מקום חמישי באקספרט) שב תתרווח ותצחק קצת, ותסיים אותה אחרי 8 דקות... 🤣
הפרולוג היה קצר , מתיש וקולע! לא בגלל קושי המסלול, אלא בגלל שאין מה לעשות... מדובר בתחרות הארד אנדורו ולא כביש 6, בעליה הראשונה נוצר פקק ועשינו כל מה שאפשר כדי לעקוף אחד את השני.... אז לבחור, שאני לא יודע מי הוא שנשכבתי עליו עם האופנוע.... ראשית סליחה ושנית תעשה טובה לשנינו וקח פוסטינור (אנחנו לא רוצים תינוק משותף מהקוויקי הזה).
כל קטגוריה מוזנקת בהתאם לתוצאות הפרולוג. הדופק בשמיים, הטמפרטורה כבר הגיעה למספרים של חודש יוני ויש לנו תנאים מושלמים ביער ומחוצה לו.... פרט שמאוד חששנו ממנו במידה ויהיה רטוב מידי.
המסלול מסומן בצורה מטורפת! מוקפד, ברור, סס"לים בכל טווח הראיה, חיצים לכיוון הרכיבה - וואוווו!!! ועדיין! כמו חמור!! אני מצליח לפספס פניה אחת ושואל את עצמי.... לאן נעלמו הסימונים? למה לא גזמו פה? איך הגעתי לאלנבי פינת רוטשילד, בתל אביב?
חוזר אחורה ומפספס זמן יקררררר, חולף על מלא רוכבים שצועקים לי: "מילמן לאן אתה הולך? אתה הפוך!". חוזר אחורה, כמו שאסף הזהיר אותנו 100 פעם שטעות כזאת עלולה לעלות לנו במירוץ, מגלה את הפניה, חוזר למסלול ממשיך בגז הלאה ופוגש את המרשל עם המסופון לסריקת הצמיד! איזה סטרט-אפ!! קולטים? כמעט פספסתי צ'ק פוינט שהיה עולה לי בפסילה מהמירוץ!
עליות וירידות על צלע ההר שנדמה שלא נגמרות, משלבות בין טכני צפוף - עליות גז - קירות קטנים - קירות גדולים - גזעים שוכבים - רוכבים שוכבים, הכל מהכול!
מקטעים של סלעים חלקלקים בשיפוע שלחו לא מעט מאיתנו למכות יבשות בצד הגוף, יחד עם ענפים ושרכים שגרמו לאישה לפקפק בעובדה שהיית במירוץ הארד אנדורו ולא סשן אכזרי עם 100 חתולות. אחת העליות שבה פגשתי קושי אמיתי לאחר מסלול קשה גם כך היא עליית האקס גריפ (ימח שמה וזכרה) - שזאת עליה שנשמרה לקטגוריות האקספרט והפרו בלבד, שבמידה ולא עשית אותה בשוט אחד, התעכבת לא מעט....
אבל..... הקהל היה מדהים! נמצא בכל מקום, מעודד הכי חזק שיכול כולל כפיים והמון פנים מחייכות. איזה כיףףףףף היה לראות אתכם שם ולקבל את החיזוק הזה! ממש הרגיש כמו הסרטונים שאנחנו צופים מחו"ל ❤️
ממשיכים! אני מסיים הקפה אחת ומגיע לעמדת הזנקה! אסף מודיע לי שיש לי עוד עשרים ומשהו דקות לסוף המירוץ ושהמון בחרו בכלל לא לצאת להקפה שניה!
האמת? מבין אותם! הידיים כואבות, החזה שורף, מה אני צריך את זה בכלל? יש פוד טראק עם באגט שניצלים, חומוס, קצת חריף, אולי קצת חמוצים.... הלו תתרכז!!! צא לדרך!!
פתאום הכל שקט, אין פקקים, הכל שלך... רק תרכב!
אני שומר על קצב, מה שהיה קשה וצפוף עכשיו פנוי ומאפשר לי לרכב כמו שאני יודע.
אבל העייפות עושה את שלה. ודווקא אחרי חלק נכבד מההקפה השניה, אני מחליק באחד המקטעים הבעייתיים לתוך בור של 2-3 מטר, עם המון מזל כשהאופנוע לא עלי ובכך מסיים את המירוץ (רק כמה מטרים מצ'ק פוינט נוסף סססאמק).
שמחתי לחזור לפיטס בריא ושלם, מרוצה מההספק שלי, מקום חמישי בקטגוריית האקספרט. עוד יותר שמחתי לראות את המנצחים של התחרות - הפודיומיסטים, מקבלים את הכבוד שלהם להשקעה הפיזית הפסיכית במירוץ!
יפתח פרנקו בפרו!
איתי ברק באקספרט!
שלמה אנקווה בעממית!
מחכים להמשך הליגה, בחודש מרץ.
שוב - עם המון תודה והערכה לכל הנוגעים בדבר... היה מעולה! ❤️
הכותב (איתי מילמן) בזמן המרוץ
PRO קטגוריה פרו
מקום | מספר | שם | זמן |
1 | 18 | יפתח פרנקו | 01:27:59 |
2 | 11 | ברבי תומר | 01:52:26 |
3 | 19 | טל איזנבנד | 01:57:19 |
4 | 35 | חן כהן | 02:02:22 |
5 | 189 | סמי עותמאן | 02:23:20 |
EXPERT קטגוריה אקספרט
מקום | מספר | שם | זמן |
1 | 108 | איתי ברק | 02:22:30 |
2 | 98 | אמיר אבו מוך מאיר | 02:25:41 |
3 | 10 | שגיא מרקוביץ | 02:23:06 |
4 | 14 | ירון לוגסי | 02:22:36 |
5 | 321 | איתי מילמן | 02:32:07 |
HOBBY קטגוריה הובי - עממי
מקום | מספר | שם | זמן |
1 | 623 | שלמה אנקוה | 02:02:03 |
2 | 919 | אלון איסטון | 02:05:34 |
3 | 157 | בן גנון | 02:07:23 |
3 תגובות
1
אורח/ת - גומבר
23 בינואר 2023 ב 12:15
היה מטורף כל הכבוד לאסף
2
אורח/ת - Rafael 110#
25 בינואר 2023 ב 21:53
יש ספורט מוטורי בארץ הקודש 💪🇮🇱
3
אורח/ת - כל הכבוד!
26 בינואר 2023 ב 06:40
לא פשוט בארצנו הקטנה - אבל אין דבר העומד בפני הרצון!
יישר כוח למארגנים ולרוכבים.
תגובות