שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מפה ומשם –לקט ג'יפאים #76

ג'נרל מוטורס החלה לייצר את ההאמר SUV החשמלי, חברת רזבני מפתיעה עם רכב עתידני שיודע להתיז גז מדמיע ממראות הצד, ומיצובישי מתכננת דור חדש לפאג'רו ספורט

לפני חודש בלבד פרסמנו שג'נרל מוטורס תתחיל לשווק את ההאמר SUV בתחילת 2024 (קישור לכתבה), והשבוע התבשרנו כי הייצור כבר החל והלקוחות הראשונים יוכלו לקבל את ה"בייבי" החדש שלהם לקראת אמצע שנה זו. למרות המחיר הלא זול - כ-105 אלף דולר לדגם הבכיר - בחברה כבר התקבלו למעלה מ-90 אלף הזמנות, מה שיעסיק את המפעלים עד לסוף 2024... זאת הסיבה שג'י-אם הכריזה שבשלב זה לא מתקבלות הזמנות חדשות, עד שהלחץ יוקל.

ההאמר החשמלי. המחיר לא מרתיע

הדגמים הראשונים שיפלטו מקו הייצור יהיו היקרים יותר, שיצוידו בשלושה מנועים עם הספק כולל של כ-830 כ"ס וזינוק מ-0 ל-100 בתוך כ-3.5 שניות. בהמשך, יגיעו דגמים זולים יותר, עם שני מנועים בלבד, שמחירם ינוע מ-85 ועד 95 אלף דולר.

רכב מהעתיד

חברת רזבני (Rezvani) מקליפורניה, שכבר הציגה בעבר כמה כלי רכב יוצאי דופן (קישור לכתבה), הגדילה לעשות עם הדגם החדש שלה: ונג'נס (Vengeance), שנראה כאילו הגיח בזה הרגע מתוך משחק מחשב עתידני. וזה לא פלא, כי המעצב שלו הוא מילן איבנוב, שבדרך כלל עוסק לפרנסתו בעיצוב משחקי מחשב ויצירת סצנות ממוחשבות לסרטי קולנוע וטלוויזיה.

הוונג'נס. גז מדמיע מהמראות

הוונג'נס, ששוקל כמעט שלושה טון כשהוא "ערום", נועד לספק הגנה מרבית לנוסעים בו. ידיות הדלתות מחושמלות ומי שנוגע בהן יחטוף זרם, מראות הצד יודעות להתיז גז מדמיע ומי שבאמת צריך יכול לרכוש דגם ממוגן, ולקבל יחד איתו שכפ"צים, קסדות ומסכות גז. מלבד זאת, לרכב יש הנעה 4X4 והוא מצויד בצמיגי 35 אינץ', כך שאפשר במקרה הצורך גם לברוח אל מחוץ לעיר...

דור חדש למיצובישי פאג'רו ספורט

כבר ביכינו את היעלמותו של הפאג'רו מהעולם, וגם התעוררה בנו תקווה חדשה שאולי יחזור בתצורה כזו או אחרת (קישור לכתבה), אבל לאורך כל השנים מיצובישי המשיכה לייצר פאג'רואים, אך מדובר בדגם קצת שונה מזה שהיה מוכר לנו כל כך. מדובר בפאג'רו ספורט, שנבנה תמיד על בסיס הטנדר של החברה. ועכשיו, כשדור חדש של הטנדר נראה באופק (קישור לכתבה), צפוי גם דגם חדש לספורט.

הפאג'רו ספורט הנוכחי. בקרוב דור חדש

בעבר, הדור הראשון של הפאג'רו ספורט שווק גם בארץ (קישור לכתבה) אך היום הייצור שלו מתבצע בעיקר בתאילנד ובארצות נוספות בדרום-מזרח אסיה, ושם גם השוק העיקרי שלו, בנוסף לאוסטרליה. אלינו הפאג'רו ספורט לא יגיע לצערנו, משום שאינו עומד בתקינה האירופאית.