שטח 4X4 > כתבות > חדשות

גם ג'נרל מוטורס רוצה ברונקו

האם איור ממוחשב שפורסם בחשבון האינסטגרם של הקונצרן מרמז על רכב עתידי עם יכולות שטח אמיתיות, שיתחרה ברנגלר ובברונקו? אנחנו בעד, מאוד בעד

במשך תקופה די ארוכה התקבעה אצל יצרניות הרכב האקסיומה שכבר אין מקום לרכבי שטח קשוחים, ומרביתן הפנו את המשאבים לייצור קרוס-אוברים, מתוך מחשבה שלכלים כאלה יהיה ביקוש גדול בהרבה (קישור לכתבה). ואז הגיע הפורד ברונקו ודי טרף את הכלים ובענקית הרכב ג'נרל מוטורס החלו ל"פזול" גם כן לכיוון. תחילה זה היה עם דגם קונספט שהוצג בתערוכת SEMA בשנה שעברה, וממש באחרונה קיבלנו כמה איורים ממוחשבים בחשבון האינסטגרם של החברה המציגים משהו שאולי יתפתח כמתחרה חדש לרנגלר ולברונקו (חתום על האיורים דילן שמידט, שהוא מעצב במחלקת הקריאטיב של ג'נרל מוטורס).

אחד האיורים שפרסם שמידט. מעורר תיאבון

וזה לא שחסר ל-GM כלים עם הנעה 4X4 בפורטפוליו שלה, כמו השברולט טאהו והסאברבן, שלא נדבר על ההאמר SUV החשמלי שעומד להגיע בקרוב (קישור לכתבה). אבל אלו כלים ענקיים וכבדים, שבנויים על שלדת טנדר הסילברדו, והם לא קוסמים למי שמחפש רכב שמאפשר ליהנות ממנו כפי שצריך בשטח. ולכן, הכיוון יהיה שימוש בשלדת הטנדר הבינוני של הקונצרן, הקולרדו, שדור חדש שלו הוצג לפני כשנה, ממש כמו שפורד השתמשה בטנדר הריינג'ר שלה כבסיס לברונקו.

לקולרדו, שמימדיו גדולים במעט מאלו של הטנדרים היפניים, יש גרסה מוכוונת שטח, ה-ZR2, המגיעה עם שתי נעילות רוחביות, תיבת העברה עם הילוך כוח וצמיגי 33 אינץ' על חישוקי בידלוק. עם נתונים כאלה, SUV שייבנה על הבסיס הזה יוכל לתת "פייט" ראוי - ומעבר לכך - למתחרים מבית ג'יפ ופורד.

דגם הקונספט שהוצג לפני כשנה ב-SEMA

ל-GM יש גם ארסנל ענק של מנועים מהם תוכל לבחור את המנוע הראוי לכלי החדש, אם וכאשר ייבנה. זה יכול להיות מנוע ה-4 בוכנות בנפח 2.7 ליטר הנמצא בקולרדו הנוכחי, עם הספק מירבי של 310 כ"ס, או אחד ממגוון מנועי ה-V6 שלה, בנפחים של 3.0 או 3.6 ליטר, עם הספקים שמתחילים באזור ה-300 כ"ס ומגיעים עד קרוב ל-500 כ"ס, כדוגמת אלה המותקנים בדגמים שונים של קאדילק.

ומה ההיתכנות שדגם כזה אכן יגיע לייצור? רחשים שמגיעים מכיוון הקונצרן מרמזים שזה אפשרי, וכמה מראשיו לא פסלו את הרעיון על הסף כשנשאלו על כך.