קיה נירו מושק בישראל עם חידושים בהנעה, במראה ובטכנולוגיה, היצע מערכות בטיחות רחב, יחידת הנעה היברידית נטענת - פלאג אין עם טווח חשמלי של 61 ק"מ וגרסה חשמלית מלאה עם טווח חשמלי של 460 ק"מ
יבואנית קיה לישראל מתחילה בשיווק הדור החדש של קיה נירו. הדור הראשון של קיה נירו, הושק ב-2016 וזכה להצלחה בשוק הרכב בישראל, עם למעלה מ-40,000 מסירות של מגוון יחידות ההנעה המחושמלות, ואף היה ל-SUV הנמכר ביותר בישראל בשנים 2019, 2020 ו-2021.
בשנת 2020, היתה גרסת הפלאג אין לרכב ההיברידי נטען הנמכר ביותר בישראל.
ברבעון האחרון של שנת 2022 הושקו בישראל דגמי נירו פלוס, שהציעו את אותן יחידות הנעה בשילוב עם מרכב מוגבה המאפשר מרחב לנוסעים.
דגמי נירו פלוס המשיכו את הצלחת הדגם בישראל עם ביקוש גבוה ולמעלה מ-3,000 מסירות בארבעת החודשים הראשונים מיום השקת הדגם.
הנירו החדש המבוסס על פלטפורמת הדור השלישי, בעל ממרכב גדול יותר, מרחב פנימי ויכולת אחסון מובילות, חומרים ידידותיים לסביבה משתלבים, צגים דיגיטליים עדכניים למידע ובידור לנוחות השימוש.
דגמי קיה נירו החדשים מושקים בישראל עם 2 מערכות הנעה מחושמלות הכוללות גרסה היברידית פלאג-אין (PHEV) וגרסה חשמלית מלאה (BEV).
דגם ה- PHEV כולל את מנוע הבנזין Smartstream GDI 1.6 ליטר של קיה בשילוב יחידת הנעה חשמלית המאפשרים נסיעה נטולת זיהום למרחק של 61 ק"מ (ע"פ נתוני יצרן WLTP משולב).
הגרסה החשמלית של הנירו החדש מספקת יתרונות סביבתיים ומעשיים עם טווח נסיעה חשמלי של 460 ק"מ WLTP.
חזית הנירו החדש כוללת את האבולוציה האחרונה של "אף הנמר" של קיה, המשתרעת ממכסה המנוע ועד לפגוש שמתחתיו. תאורת יום (DRL) בולטת מוסיפה למראה של הרכב.
פרופיל הצד של הרכב משלב קווי אופי נקיים עם Aero C-Pillar מודגש, המסייעת לזרימת אוויר, ועוזרת לשפר את רמות היעילות הכוללות. המפגש של עמודי ה-C בצורת הבומרנג עם פנסי ה-LED האחוריים מוסיף ליציבה הספורטיבית של הרכב.
חלקו האחורי של הנירו מציג פגוש מעוצב הנתחם על ידי עמודי Aero C רחבים, המשתלבים בפנסים האחוריים המודגשים בתצורת בומרנג.
מידותיו של הנירו החדש גדלו לעומת קודמו; אורכו כעת 4,420 מ"מ (+65 מ"מ), רוחב של 1,825 מ"מ (+10 מ"מ), גובה של 1,545 מ"מ (+10 מ"מ), ובסיס הגלגלים כעת הוא 2,720 מ"מ (עלייה של 20 מ"מ). כתוצאה מכך, נירו החדש מעניק ליושביו מרחב פנימי משופר.
הדור החדש של קיה נירו מציע מבחר של שמונה צבעי חוץ מגוונים הניתנים לשילוב עם 2 צבעים עבור עמודי ה C.
הנירו החדש כולל חלל פנים מתקדם, עם חומרים באיכות גבוהה.
מסך תצוגה דיגיטלי פנורמי ברזולוציה גבוהה, הנמשך לרוחב החלק הקדמי של החלל הפנימי וכולל מסך מגע בגודל 10.25 אינטש ולצידו לוח מחוונים דיגיטלי עם תצוגה בגודל 4.2 אינץ' בדגם הפלאג אין או 10.25 אינץ' בדגם החשמלי.
מתחת למסך המרכזי שוכנת בקרה מרובת מצבים עבור מידע בידור ובקרת אקלים, עם גישה לפונקציות העיקריות.
הודות למיקום עדכני לסוללת ה-12V של נירו החדש, לצד סוללת המתח הגבוה בתחתית המושבים האחוריים, תא המטען של דגם ה-EV מציע נפח מטען של 475 ליטר בעוד שבגרסת הפלאג-אין נפח מטען של 346 ליטר כשהמושבים במצב זקוף. קיפול המושב האחורי מאפשר הגדלת נפח ההטענה 1,342 ליטר בדגם הפלאג-אין, ו-1,392 ליטר בדגם EV.
קיה נירו החדש מספק 2 אפשרויות הינע -
החידושים ביחידת ההינע כוללים מיסבים כדוריים בעלי חיכוך נמוך, יחסי העברה אופטימליים ליעילות תיבת ההילוכים והסרת ההילוך האחורי החוסך 2.3 ק"ג.
במקום זאת, תנועה לאחור מבוצעת על ידי המנוע החשמלי, ומסייעת במניעת פליטת מזהמים במהלך תמרונים לאחור.
יחידת ה-4 צילינדרים 104 כ"ס 1.6 ליטר בנזין בשילוב עם מנוע חשמלי מגנט קבוע בהספק של 62 קילוואט (83 כ"ס) בגרסת PHEV מביא להספק מרבי משולב של 183 כ"ס ומספק טווח חשמלי של עד 61 ק"מ (WLTP משולב), המספיק לצרכים של רוב הנהגים והנסיעה היומית שלהם.
ה-Niro EV החדש מציע טווח נסיעה חשמלי של 460 ק"מ (WLTP) בהספק של 150 קילוואט (204 כ"ס) בין 6,000 ל-9,000 סל"ד ומומנט מיידי של 255 נ"מ (26 קג"מ).
לנירו EV מהירות מרבית של 165 קמ"ש ותאוצה מ-0-100 קמ"ש בתוך 7.8 שניות.
מקדם הגרר של Niro EV הינו 0.29 ומפחית התנגדות אווירודינמית ומאפשר יעילות אנרגטית מקסימלית.
טעינה של סוללת הליתיום-יון פולימר בהספק 64.8 kWh בנירו החשמלי מ-10 ל-80 אחוזים נמשכת 43 דקות עם מטען מהיר של בתנאים אופטימליים, ו-45 דקות בחיבור למטען מטען מהיר 100kW DC.
הנירו החשמלי החדש מגיע עם שקע טעינה סטנדרטי CCS לנוחות נוספת.
עבור גרסת ה-PHEV, כושר הגרירה המרבי נותר על 1,300 ק"ג משמעותי, בעוד הנירו החשמלי זוכה לכושר גרירה של 750 ק"ג.
במרכז תא הנוסעים של נירו החדש יושבת תצוגה משולבת בעלת מסך כפול מעוקל עם מסך מגע ולוח מחוונים. בדומה לקו החדש של קיה שהוצג ב EV6 החשמלי והספורטאז' החדש.
התצוגה הכפולה ופאנל שליטה רב-מצבי מאפשרים מידע מירבי ושליטה בפונקציות העיקריות.
בנירו פלאג אין לוח המחוונים כולל צג מידע צבעוני בגודל 4.2 אינץ', כאשר הדגם החשמלי מציע לוח מחוונים דיגיטלי מלא בגודל 10.25 אינץ'.
קונסולה מרכזית ארגונומית ממוקמת בצורה אופטימלית עבור הנהג והנוסע מלפנים כדי לספק אחסון גמיש נוסף. בנירו החשמלי הקונסולה המרכזית מכילה גם את חוגת ההילוכים SBW (Shif By Wire), ומשטח טעינה מציע טעינה אלחוטית מהירה של 15W לטלפונים תואמים, בעוד שלנוסעים במושב האחורי הטעינה מתאפשרת הודות ליציאות USB-C לטעינה מהירה בגב המושב.
הנירו החדש מצויד במערכות מתקדמות לסיוע לנהג (ADAS), וב-8 כריות אוויר, אשר בזכותם זכה הנירו בציון 5 כוכבים במבחני הריסוק NCAP ובציון בטיחות 7 של משרד התחבורה בישראל.
טכנולוגיית Drive-Wise של קיה המבוססת מצלמה ורדאר, מציעה מגוון רחב מערכות עזר לנהג, ובכללן:
Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) אשר מספקת אזהרה קולית וחזותית לנהג, עד להפעלת הבלמים, במידה וקיים חשש להתנגשות עם משתמשי דרך אחרים או הולכי רגל.
ב-Niro EV, כוללת מערכת ה FCA גם פונקציית חציית צומת FCA-JA למניעת התנגשות, מהתראה עד בלימה אקטיבית, מתנועה מתקרבת או צדדית בעת חציית צומת.
מערכת ה-Intelligent Speed Limit Assist (ISLA) תציג את המהירות הנוכחית ותוציא אזהרה חזותית במידה והרכב חורג מהמהירות המותרת. כמו כן, שמירה על בטיחות נוסעי נירו בכבישים הן תכונות נוספות של ADAS, כולל סיוע לשמירה על נתיב (LKA), סיוע למעקב אחר נתיב (LFA), אזהרת תשומת לב לנהג (DAW), סיוע לאור גבוה (HBA), בקרת שיוט חכמה עם עצור וסע ( SCC), סיוע למניעת התנגשות בשטח מת (BCA), מצלמה אחורית (RVM) וסיוע למניעת התנגשות בתנועה חוצה מאחור (RCCA).
מערכת לסיוע לנהיגה בכביש מהיר (HDA 1.0) שומרת על מהירות ומרחק מוגדרים מהרכב שלפנים.
בעת הפעלת האיתות להחלפת נתיב, מערכת חדשה למניעת התנגשות בשטח מת (BCA) תספק אזהרה לנהג במידה ותזהה סכנת התנגשות עם רכב צד אחורי. לאחר האזהרה, במידה והסיכון להתנגשות עולה, מע' ה-BCA תסייע אקטיבית במניעת ההתנגשות.
1.6 ליטר / 105 כ"ס GDI
סוג DOHC, 4 צילינדרים בטור
נפח 1,580 סמ"ק
קדח X מהלך 72.0 X 97.0
יחס דחיסה 1:14.0
הספק מרבי 105 כ"ס ב-5,700 סל"ד
מומנט מרבי 15 קג"מ ב-4,000 סל"ד
שסתומים 16 (ארבעה שסתומים לצילינדר)
מערכת דלק הזרקת בנזין ישירה
סוללה ומנוע חשמלי
סוג סוללה - ליתיום-יון פולימר
|
פלאג אין |
חשמלי |
מתח (V) |
360 |
358 |
אנרגיה (KWh) |
11.1 |
64.8 |
הספק מרבי (כ"ס) |
83 |
204 |
מומנט מרבי (קג"מ) |
20.7 |
26 |
מערכת היברידית נטענת משולבת
הספק כולל 183 כ"ס
מומנט כולל 27 קג"מ
תיבת הילוכים (פלאג-אין)
תיבת הילוכים כפולת מצמד עם 6 הילוכים (DCT)
יחסי העברה (פלאג-אין)
1 3.600
2 2.217
3 1.371
4 0.953
5 0.978
6 0.767
הילוך אחורי 3.600
הינע סופי 4.438 (הילוכים 1-4)
3.227 (הילוכים 5-6, הילוך אחורי)
מערכת הינע
הנעה קדמית
מערכת מתלים ושיכוך
מלפנים מתלה נפרד עם תמוכות מקפרסון המותקנות על תת-מסגרת, קפיצי סלילים ובולמי זעזועים ממולאי גז, מוט מייצב נגד גלגול
מאחור מתלה נפרד עם זרועות תחתונות כפולות המותקנות על תת-מסגרת, קפיצי סלילים ובולמי זעזועים ממולאי גז, מוט מייצב נגד גלגול
מערכת היגוי
סוג הגה כוח חשמלי מסוג סבבת ומוט משונן
יחס כללי 1:13.3
סיבובים מנעילה לנעילה 2.66
רדיוס סיבוב 5.3 מטרים
מערכת בלמים
קדמיים דיסק מאוורר 15 אינץ'
אחוריים דיסק מאוורר 14 אינץ'
בלם חנייה חשמלי
חישוקים וצמיגים
חשמלי סגסוגת 17 אינץ', צמיגים 215/55 R17
פלאג אין סגסוגת 18 אינץ', צמיגים 18R 225/45
גלגל חילוף ערכת ניפוח
מידות (מ"מ)
חיצוניות
אורך כולל 4,420
רוחב כולל* 1,825
גובה כולל 1,545 (1,570 חשמלי)
רוחק סרנים 2,720
שלוחה קדמית 895
שלוחה אחורית 805
מרווח גחון 160 (150 חשמלי)
* ללא מראות צד
פנימיות (מ"מ)
|
פלאג אין |
חשמלי |
||
|
מלפנים |
מאחור |
מלפנים |
מאחור |
מרווח ראש |
1,028 |
1,005 |
1,028 |
967 |
מרווח רגליים |
1,053 |
1,011 |
1,053 |
938 |
מרווח כתפיים |
1,429 |
1,407 |
1,429 |
1,407 |
קיבולות
מיכל דלק(הייבריד+פלאג-אין) 37 ליטר
מטען (VDA) (פלאג-אין) 348 ליטר
מטען (VDA)(חשמלי) 475 ליטר
מטען קדמי(VDA)(חשמלי) 20 ל'
משקלות (ק"ג)
|
פלאג-אין |
חשמלי |
משקל עצמי |
1,594 |
1,757 |
משקל כולל |
2,060 |
2,200 |
ביצועים
|
פלאג אין |
חשמלי |
מהירות מרבית (קמ"ש) |
161 |
167 |
0-100 קמ"ש (שניות) |
9.8 |
7.8 |
צריכת דלק (ליטר/100 ק"מ) פלאג-אין
מחזור משולב 0.9
פליטות CO2 (גרם/ק"מ) 21
טווח נסיעה חשמלי(ק"מ) 61
צריכת חשמל (wh/km)
מחזור משולב 162
טווח נסיעה משולב (ק"מ) 460
טווח נסיעה עירוני (ק"מ) 604
תגובות