כביש / ספורט > כתבות

הרכב החשמלי של לקסוס - RZ 450e מגיע לישראל

רכב הפנאי החשמלי של לקסוס ה-RZ 450e הושק בבכורה אירופאית והוא מגיע לישראל כבר בסוף חודש מרץ. הדגם החדש כולל מערכת היגוי steer by wire אופציונאלית בעלת גלגל הגה קטום (הגה Yoke)

image

לקסוס RZ 450e, הרכב החשמלי הייעודי הראשון מבית מותג רכבי היוקרה היפני יוצא לדרך בעולם ומגיע גם לישראל. את הרכב החדש, שיהיה זמין לקהל בישראל בסוף חודש מרץ, כבר שריינו מראש מעל 200 לקוחות במכירה מוקדמת.

ה- RZ 450e מהווה המשך להגשמת החזון של לקסוס לעתיד ירוק ונקי יותר באמצעות מעבר לייצור רכבים מכל סוגי ההנעות החשמליות. ה-RZ, המתאפיין בביצועים עם אפס פליטות מזהמים, יסייע ללקסוס להתקדם לקראת ניטרליות פחמנית ולניידות בת קיימא. ייצור הדגם החדש אינו מתמקד רק בביצועי הרכב על הכביש, אלא בכל מחזור החיים של הרכב: מרכש חלקים, דרך ייצור ובעלות ועד למחזורו.

ה-RZ מציע חוויית נהיגה עם ביצועים ממאפייני הליבה של הדגם - חותם הנהיגה של לקסוס, ה-Lexus Driving Signature, המבוסס על שלוש תכונות ה-C: ביטחון (Confidence), שליטה (Control) ונוחות (Comfort) בכל מצבי הנהיגה.

image

ה-RZ מציג את מערכת ההיגוי האלקטרונית הראשונה בעולם, מערכת ההיגוי עדיין נמצאת בשלבי פיתוח ותהיה זמינה בתחילת שנת 2025. במערכת ההיגוי האלקטרונית One Motion Grip אין קשר מכני ואין מוט הגה. במקום זאת, המערכת משתמשת בחיבור חשמלי כדי לשלוח פקודות מההגה לגלגלים. מערכת One Motion Grip האופציונלית מגיעה עם גלגל הגה קטום חדש (YOKE).

המהנדסים והמעצבים של ה-RZ נתנו עדיפות לסביבת תא נוסעים רגועה ושקטה ואימצו אסטרטגיה הכוללת: שליטה על הרעש, מניעה מהרעש לחדור לתא הנוסעים ותשומת לב לרעש במושבים האחוריים. המהנדסים יישמו גם גרסה חדשה של בקרת רעשים פעילה, המייצרת תדרים מבטלי רעשים בתוך תא הנוסעים באמצעות שימוש במערכת השמע של הרכב.

ה-RZ גם מהווה יישום ראשון של ה-e-Axle החשמלי החדש של לקסוס – יחידה קומפקטית ומודולרית שכוללת מנוע, הילוכים ויחידת בקרה אלקטרונית (ECU) הממוקמת בין הגלגלים. ה-e-Axles שקטים, יעילים ומעניקים הספק מדויק. המנוע הקדמי מייצר 150 קילווט/שעה והאחורי 80 קילווט/שעה, עם הספק כולל של 230 קילווט/שעה. בנוסף, כולל הדגם את בקרת כוח הנהיגה DIRECT-4 – טכנולוגיית כוח הנעה חדשה ובלעדית של לקסוס, מערכת הנעה חכמה של כל הגלגלים. DIRECT-4 מחשבת ומיישמת את מומנט הנהיגה המתאים לכל e-Axle כדי למקסם את אחיזת הכביש. ניתן לכוון את חלוקת המומנט הקדמי/האחורי מאפס ל-100 או מ-100 לאפס בתוך אלפית השנייה.

image

ה-RZ עושה שימוש בסוללת ליתיום-יון בהתקן הכולל 96 תאים, עם הספק כולל של 71.4 קילווט/שעה. הסוללה ממוקמת כולה מתחת לתא הנוסעים ומהווה חלק בלתי נפרד מהפלטפורמה. מיקום זה תורם גם למרכז כובד נמוך. לקסוס צופה שהסוללה של ה-RZ תשמר יותר מ-90% מהקיבולת שלה במסגרת 10 שנים, הודות לשורה של אמצעים, המבוססים על הניסיון ארוך השנים של לקסוס בטכנולוגיות ניהול סוללה. טווח הנסיעה של ה-RZ הוא מעל-400 ק"מ במחזור WLTP משולב. הודות להתמקדות בגורמים מרכזיים, כולל משקל רכב, הספק סוללה וביצועים אופטימליים, צריכת ההספק של ה-RZ היא בין 17-18 קילווט/שעה** ל-100 קילומטרים של נסיעה.

הקונספט העיצובי בדגם הוא ה-“seamless E-motion” (תנועה/תחושה חשמלית חלקה). העיצוב הקדמי של הרכב מבדל את ה-RZ כרכב חשמלי, כאשר גריל שעון החול המזוהה עם המותג הופך למרכב בצורת שעון חול. מכיוון שאין מנוע בעירה פנימית, מכסה המנוע הונמך ופתחי היניקה הופחתו. נוצרה צורת שעון חול תלת-ממדית שתהפוך לאייקון העיצובי החדש של לקסוס גם בדגמים העתידיים. העיצוב הדק מוסיף ומדגיש את מוטיב ה-L של לקסוס בפנסי היום, ואילו הפנסים המרכזיים ופנסי האיתות פחות בולטים.

image

אופיו של הרכב החשמלי בא לידי ביטוי גם בעיצוב האחורי של ה-RZ, עם מראה היי-טק. ספוילר הגג האחורי המפוצל מרחיב את הזרימה לאחור של העיצוב ותורם לביצועים היציבים של הרכב. פס התאורה המאורך הנמתח לרוחב הרכב הפך לסימן היכר עיצובי של לקסוס.

תא הנהג ב-RZ הוא התפתחות של קונספט הטאזונה. הוא משלב בין מיקום הנהג ליד ההגה וארגון מדויק של השעונים, הבקרים והתצוגות כדי ליצור חלל שבו נדרשות תנועות ידיים ועיניים קטנות בלבד כדי להפעיל את הרכב. העיקרון נוצר בהשראת כוונונים קלים של המושכות שבהן משתמש הרוכב כדי לשלוט בסוס – משמעות המילה טאזונה ביפנית. תא הנוסעים מעוצב כחלל פתוח ומואר, המועצם על ידי תאורת אווירה עם קשת רחבה של צבעים שניתן להתאים למצב הרוח של הנסיעה. לקסוס יצרה גם אפקט תאורה חדש, In-ei, היוצר דוגמה של אור וצל לאורך הפנאלים של הדלתות ואפקטים שונים.

בנוסף, גג פנורמי שהופך משקוף לאטום המגן מפני חום (ברמת הגימור TAKUMI בלבד) הגג הפנורמי האופציונלי מגביר את תחושת המרחב והאור בתא הנוסעים. לזכוכית יש ציפוי low-e (פליטה נמוכה) שמחזיר קרינת אינפרא-אדום ומפחית חום קרינה בימי שמש, ועוזר לשמור על חום בתא הנוסעים במזג אוויר קר. לגג יש פונקציית עמעום חשמלית שעוברת בנגיעה ממצב שקוף למצב אטום שחוסם כל אור שמש ישיר.

image

מערכת מולטימדיה – פלטפורמת המולטימדיה החדשה Lexus Link מתאפיינת בהפעלה מהירה ואינטואיטיבית ופונקציות משופרות של קישוריות, תכנון נסיעה יעיל ומידע. המערכת, שהופיעה לראשונה בלקסוס NX החדש, בעלת סייען קולי חדש בשם “Hey Lexus” בתא הנוסעים, ואינטגרציה של הסמארט-פון מתאפשרת באמצעות Apple CarPlay אלחוטי ו- Android Auto חוטי ***.

מערכות בטיחות ועזר לנהג – ה-RZ נהנה ממערכות מתקדמות של בטיחות אקטיבית וסיוע לנהג הכוללות את הדור השלישי המתקדם של +Lexus Safety System עם פונקציות מעודכנות ונוספות וטווח זיהוי מוגבר. בקרת שיוט אדפטיבית והתרעה ומניעת סטייה מנתיב. סיוע פרואקטיבי בנהיגה (Pro-active Drive Assist) עושה שימוש במצלמה קדמית כדי לקבוע את זווית עיקול הכביש, ומתאים את ההיגוי כאשר מתקרבים ומבצעים פנייה. כמו כן יושם מוניטור חדש שבודק את התנהגות הנהג כדי לזהות סימני עייפות או הסחת דעת.

מערכת e-Latch עם אזהרת יציאה בטוחה – מערכת פתיחה וסגירה אלקטרונית חכמה של הדלת בלחיצה אחת. המערכת מקושרת למערכת זיהוי רכבים בשטח מת (Blind Spot Monitor) ומעניקה יציאה בטוחה מהרכב. היא מבטלת אוטומטית את פתיחת הדלת אם רכב או רוכב אופניים מתקרבים מאחור.

image

רמות גימור ומחירים:

KYUSHU
רמת גימור זו כוללת חבילת מערכות אקטיביות LSS3+, מצלמות היקפיות, מושבים קדמיים בריפוד TAHARA מתכווננים חשמלית ומחוממים. מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל "14, בעלת 10 רמקולים וסאב-וופר, תא מטען חשמלי, משטח טעינה אלחוטי (למכשירים תומכים בלבד), חלון גג פנורמי וחישוקי "18.
מחיר: 449,990 ש״ח.

HADORI
בנוסף למאפייני רמת הגימור KYUSHU, רמת גימור זו כוללת בנוסף זכרונות למושב הנהג, אוורור וחימום מושבים קדמיים ואחוריים, חימום תא נוסעים קדמי בטכנולוגיית RADIANT HEATER, תצוגה עילית וסייען חניה אוטומטי.
מחיר: 469,990 ש״ח.

TAKUMI
בנוסף למאפייני רמת הגימור HADORI, רמת גימור זו כוללת בנוסף מושבים בריפוד ULTRA SUEDE, תאורת אווירה בעלת 64 גוונים, מערכת שמע בעלת 13 רמקולים מבית MARK LEVINSON, הגה מחומם, חלון גג פנורמי מתכהה וחישוקי "20.
מחיר: 499,990 ש״ח.

* מערכת ההיגוי עדיין נמצאת בשלבי פיתוח ותהיה זמינה בתחילת שנת 2025.

** צריכת החשמל תלויה ברמת הגימור באופי ומאפייני הנהיגה כגון הטמפרטורה החיצונית ועוד.

*** אנדרואיד אוטו היא סימן מסחרי של חברת Google ואינה זמינה באופן רשמי בישראל.

image