שטח 4X4 > כתבות > חדשות

סובארו חשפה גרסת ויילדרנס גם לקרוסטרק

אחרי הגרסאות מוכוונות השטח של האאוטבק והפורסטר, הגיע גם תורו של הקרוסטרק, המוכר במחוזותינו כ-XV. וכמו אחיו, גם הוא לא צפוי להגיע אלינו כרגע

השלוחה האמריקאית של סובארו חשפה השבוע בתערוכת הרכב הבינלאומית של ניו יורק את התוספת האחרונה בסדרת גרסאות הוויילדרנס (Wilderness) שלה, שמציעות יכולות שטח משופרות יחסית לדגמים הרגילים. הפעם מדובר בגרסה כזו לקרוסטרק (Crosstrek), המוכר בישראל כ-XV. קדמו לו גרסאות דומות לאאוטבק (קישור לכתבה) ולפורסטר (קישור לכתבה).

השינויים והשיפורים שהוכנסו בקרוסטרק דומים לאלו שהוכנסו בשני הדגמים האחרים: מערכת המתלים שודרגה ומרווח הגחון גדל בעקבות כך ל-23.6 ס"מ, תוספת של 1.3 ס"מ לעומת הדגם הרגיל הנמכר בארה"ב (קישור לכתבה על הדגם המשווק בארץ). תוספת הגובה תרמה לשיפור זווית הגישה, נקודה בעייתית במיוחד בקרוסטרק, וגם זוויות הנטישה והבטן שופרו.

image

שיפורים נוספים כוללים יחסי העברה נמוכים יותר בסרנים (4.111 לעומת 3.700), אפשרות "נעילה" של ההילוך הנמוך ביותר בזמן נסיעה בשטח ותוספת של מצנן לשמן תיבת ההילוכים הרציפה. כל אלה נועדו כדי לצמצם את התחממות תיבת ההילוכים בזמן נסיעה תובענית בשטח. צמיגי AT על חישוק 17 אינץ' משלימים את חבילת השטח.

המנוע בגרסה זו נותר בסטנדרט המקובל בארה"ב, בוקסר ארבע בוכנות בנפח 2.5 ליטר המספק 182 כ"ס. כושר הגרירה לגרור עם בלמים עומד כ-1600 ק"ג, והגגון המובנה מסוגל לשאת עומס דינמי של 80 ק"ג וסטטי של כ-320 ק"ג. המשמעות של נתונים אלה שניתן להתקין אוהל גג מסיבי על הגגון.

image

הפרש המחיר, בארה"ב, בין הוויילדרנס לבין הגרסה הבכירה הנוכחית של הקרוסטרק הוא כ-2500 דולר בלבד (32 אלף לעומת 29.5 אלף דולר). היינו שמחים לראות אותו גם בארץ, אך בשלב זה גרסאות הוויילדרנס של כל הדגמים משווקות בארה"ב בלבד.


תגובות

4 תגובות

1

אורח/ת - 32 אלף דולר

09 באפריל 2023 ב 10:06

ב32 אלף דולר בישראל בקושי מצליחים לקנות xv דגם אייסייט שנת 2018

2

אורח/ת - ארצברג

13 באפריל 2023 ב 13:51

מעניין איך קיצור יחסי ההעברה בסרנים משפיע על הביצועים וצריכת הדלק. על פניו זה גם אמור לאפשר התקנת צמיגים גדולים יותר.
האם יהיה ניתן להביא גרסאות אלו ביבוא אישי/מקביל?

3

Ogash Ofer

13 באפריל 2023 ב 22:05

אורח/ת - ארצברג כתב/ה:
"

מעניין איך קיצור יחסי ההעברה בסרנים משפיע על הביצועים וצריכת הדלק. על פניו זה גם אמור לאפשר התקנת צמיגים גדולים יותר.
האם יהיה ניתן להביא גרסאות אלו ביבוא אישי/מקביל?

"
צריך לקחת את קוד הדגם מהאמריקאים ולשאול במכס.
ואם כבר מביאים יש להביא עם מידת צמיגים גדולה שיהיה רשום באופן חוקי ברישיון הרכב.

4

אורח/ת - אמיר שרון

04 במרץ ב 22:12

שיפור יחסי העברה בגיר ,שיפור האקס מוד בשתי התצורות לחידוש פעולותו אחרי 25 קמש והשוס מצנן שמן גיר ששומר על הגיר. בארץ סמלת מונעת שיפורים כאלו ופוגעת בצורה קשה בלקוחות וגורמת להם נזק אדיר. הגיר ניזוק כתוצאה מהתחממות יתר בעליות בכביש הרכב המיובא לישראל בתקן קנדי לא מתאים. התקנת קולר גיר פשוטה והכרחית בכל מצב בחום כאן,הגבהה עם הנמכת תת שילדה מאפשרת עוד 5 סמ לפחות ומיגון כמובן .
פיצוי נוסף הוא התקנת נעילה אחורית של טורק מאסטרס האמריקאית ואז הרכב עולה על הוילדרנס,האמריקאי בכל פרמטר כמעט.