ביום שבת ה 1.6.2002 נאספו כ 66 רוכבים ונהגים בחורשת אחמדיה ברמת הגולן (ליד קצרין) לאירוע ניווט אתגרי נוסף בהפקתו של נועם היימן. שטח הכינוס היה צמוד לחניון השבת של פלוגת ''מרכבות'', יוצר שילוב משעשע בין חקי אפור צבאי למגוון צבעי הקשת של רכבי השטח, ובמיוחד האופנועים ולבושם, לפחות לא שעמם למסכנים שטחנו שבת...
מאת: חובב אביבי
03/06/02
ביום שבת ה 1.6.2002 נאספו כ 66 רוכבים ונהגים בחורשת אחמדיה ברמת הגולן (ליד קצרין) לאירוע ניווט אתגרי נוסף בהפקתו של נועם היימן. שטח הכינוס היה צמוד לחניון השבת של פלוגת ''מרכבות'', יוצר שילוב משעשע בין חקי אפור צבאי למגוון צבעי הקשת של רכבי השטח, ובמיוחד האופנועים ולבושם, לפחות לא שעמם למסכנים שטחנו שבת.
הטנקים עוררו את דמיון היצירתיים שבמשתתפים שדנו בשילוב מנוע מרכבה בבאגי הבא שלהם... למרבה המזל ירדו מעט הטמפרטורות מהשיאים שרשמו ביומיים הקודמים והחום היה נסבל בהחלט.
דאגה אחת העיבה על משתתפים רבים זכר האסונות המכניים שאפיינו ארועים קודמים שנערכו ברמה. החריצים העמוקים, ובעיקר סלעי הבזלת הגדולים התגלו כשילוב קטלני למכלולי הרכבים, ומשתתפים רבים הגיעו במגמה מוצהרת של השתתפות לשם הנקודות תוך שמירה של הרכב. עובדה זו בלטה לאורך המסלול כשגם ''מתאבדים'' ידועים האטו לפני קטעים בעייתיים . הטקטיקה הצליחה, ומלבד מספר צמיגים קרועים ותקלת ברקסים בג'יפ של אוטווויק לא נרשמו תקלות במהלך היום
גם בחירת המסלול שנמנעה ככל האפשר מאזורים מסולעים תרמה את שלה למיעוט הנזק היחסי, ועל זה הקרדיט לנעם. טפיחה על השכם מגיעה גם לכל החברים ובני המשפחה שנרתמו לטובת הארגון ועזרו לו לתקתק- זינוק בזמן וטכס סיום שאף הוקדם בשעה נחשבו עד לא מזמן לדבר חריג, וטוב שהם הופכים לנורמה. חבל רק שלא לכל המשתתפים הייתה הסבלנות והכבוד לאירוע ולאחרים כדי לחכות לסיום, כולל כמה ממקבלי הגביעים.
על האווירה החיובית העיבה רק מחלוקת אחת, שאלת סיווגה של המפלצת הצהובה של אביב קדשאי. נועם החליט ''ללכת עם הזרם'' ולדבוק בסיווג של מישל גדז', שסיווג את הרכב כבאגי. אביב קדשאי בנה את הרכב על בסיס פג'רו, שכנראה ידע ימים יפים יותר. השלדה המקורית כמו גם שאר הרכיבים המכנים (למיטב אבחנתי) נשארו מקוריים פחות או יותר ורק המרכב הוחלף בכלוב צינורות פלדה ומושב יחיד. כך שקיבלנו חיית כלאיים שחציה העליון באגי וחציה התחתון ג'יפ, מה שנטן טיעונים חזקים בידי כל אחד מהצדדים.
אנשי הבאגי מחו על ההגדה כבאגי בציינם את ההנעה הכפולה והמנוע הקדמי ואנשי קטגורית הג'יפים המקצועיים הצביעו על הבדל משקל של כ 600 ק''ג, כמו גם מחסור בחלקי פלסטיק שבירים כיתרונות גדולים מדי של המוטאציה ע''פ ג'יפ רגיל. הגחל הזה חם במיוחד, כנראה, גם בשל כישורי הנהיגה הידועים של אביב, מי רוצה להכניס מתחרה כזה ביודעין למיטה שלו? הפתרון ידרוש כנראה הרבה דיפלומטיה, או הגדרת קטגוריה חדשה, אולי תחת השם ''רכבים מכוערים במיוחד''... :-)
בתחום הפיקנטריה נציין גם שלישית אופנוענים שכללה סוזוקי 600 ו 650 , שניהם בני עשר ומעלה, מה שלא הפריע להם לרכב ולסיים את היום בצורה מכובדת. שינוי מרענן בעדר הכתום/כחול הסטנדרטי, ועוד הוכחה שכל אחד (כמעט) יכול. אז מה היה לנו? מזג אויר טוב, מסלול פתוח, ניווט מעניין, הרבה משתתפים (כולל כמות מכובדת של אופנוענים שמספרם התמעט לאחרונה באירועים מסוג זה) מים וקצת משטרת תנועה שבאה לרחרח, אבל לא ממש הטרידה. וכמובן, היו גם מנצחים:
!!bb!! באגים: !b! 1.אביב קדשאי 2.הילל ועמרי סגל 3.אמיר וניר שני !!bb!! ג'יפים מקצועי: !b! 1.גיל יצחקי וצוות הנווטים אביב ספקטור ושמואל מיירוביץ, צוות ''גיל ספורט''. 2.דודו קירשטיין 3.שי שמעוני ובעז פאר. !!bb!! ג'יפים סטנדרטיים: !b! 1.נתי שקד (להשלים את שמות הנווטים מפעם שעברה!) 2.וונדי וואן. 3.בלומברג אייל וקייסרי דן. !!bb!! אופנועים : !b! 1.רז היימן (על ב.מ.וו עם צמיג סליקס אחורי) 2.נדב לוגסי וברק דודאי 3.ערן וולנברג. !!bb!! טרקטורונים : !b! 1. בועז וברק ממן 2. יוסי מאור מקבוצת ''מרכז הביטוח לילד''.
0 תגובות
תגובות