כביש / ספורט > כתבות

בכורה עולמית: לקסוס LM מיני-ואן חדש

לראשונה, מותג רכבי היוקרה היפני מציג רכב היסעים יוקרתי באירופה - ה-LM החדש של לקסוס, שישווק באירופה ובישראל בגרסה עם מערכת הנעה היברידית בטעינה עצמית

image

לקסוס מציגה בבכורה עולמית את דגם ה-LM, דגם דגל חדש מבית מותג רכבי היוקרה היפני המהווה "מוביל נוסעים מפואר". באמצעות הדגם, שיושק באירופה מהסתיו הקרוב וצפוי להגיע גם לישראל במהלך הרבעון השלישי, לקסוס פונה לפלח שוק חדש עם רכב היסעים, מיני-וואן. הדגם החדש ישווק בגרסת ארבעה מושבים ובגרסת שבעה מושבים.

ה-LM תוכנן כמיני-וואן מרווח יוקרתי ומהווה את הדגם הרביעי בעיצוב ה-Next Chapter של לקסוס אחרי ה-NX החדש, ה-RX ורכב הפנאי החשמלי RZ שהושק לאחרונה בישראל (קישור לתגית לקסוס).

בפיתוח הדגם הושם דגש מרכזי על נוחותם ורווחתם של הנוסעים. המושבים תוכננו לתמיכה ונוחות מושלמת; הטמפרטורה, איכות האוויר והתאורה בתא הנוסעים נשלטים בדייקנות, ויש גישה קלה ואינטואיטיבית לקישוריות ולבידור, ובכלל זה בדגמי 4 המושבים, מסך רחב HD בגודל 48 אינץ' ומערכת סאונד 3D בהתאמה אישית מבית היוצר של מארק לוינסון.

image

ה-LM יוצע כ-LM 350h עם מערכת הנעה היברידית בטעינה עצמית של לקסוס ומנוע בנפח 2.5 ליטר, בהתאם לחזון אותו הגדירה לקסוס למען עתיד ירוק ונקי יותר. ההספק המרבי הוא 250 כוח סוס DIN/ 180 קילווט עם מומנט מרבי של 239 ניוטון-מטר. ה-LM מגיע כסטנדרט עם הנעה לכל הגלגלים והנעה חשמלית E-Four לסרן האחורי. המערכת יכולה לאזן בין חלוקת מומנט קדמי/אחורי בין 100:0 ל-20:80 להתנהגות כביש בטוחה במגוון תנאי נסיעה.

בכל הנוגע לחווית הנהיגה אחראית מערכת ה-Lexus Driving Signature ופלטפורמת GA-K של לקסוס. סביבת הנהג ב-LM, מאפיינת את כלל דגמי ה- Next Chapter של לקסוס, הבקרים העיקריים, לוחות השעונים ומקורות המידע מסודרים על פי קונספט טזונה – מילה יפנית המתארת שליטה אינטואיטיבית של רוכב על סוס, כך שהנהג צריך לבצע תנועות ידיים או עיניים קטנות בלבד והוא יכול להתרכז בכביש.

image

טכנולוגיות נוספות אשר קיימות בדגם החדש הן: מראה דיגיטלית המציגה בזמן אמת את שדה הראייה מאחור ללא הפרעות, מוניטור תצוגה פנורמית שעושה שימוש במצלמות סביב הרכב כדי לתת שדה ראייה של 360 מעלות של האזור הסמוך לרכב ומבט ממעוף ציפור כדי לעזור לתמרן באזורים צרים.
למעוניינים, בדגם ארבעת המושבים עם שני מושבים רב-תכליתיים אחוריים ובהם מחיצה בין אזור הקדמי לאחורי, עם מסך טלוויזיה 48 אינץ' רחב ולוח זכוכית שניתן לעמעם לפרטיות. מערכת שמע סראונד 3D מבית היוצר של מארק לוינסון כוללת 23 רמקולים, מערכת Lexus Climate Concierge עושה שימוש בחיישנים תרמיים כדי לשלוט על החימום והאוורור ולהפנות אותם למקום הנכון.
בדגם עם שבעת המושבים ניתנה עדיפות לשורה אמצעית של מושבי VIP עם מרחב ופונקציות נגישות, כאשר בשורה השלישית הנוספת הוצבו שלושה מושבים הניתנים לקיפול לטובת פינוי מקום נוסף למטען.

image

המושבים ב-LM מרופדים משני חומרים שונים, פותחו על מנת להתמודד עם אתגרי הנוחות של נסיעה במיני-ואן, הכוללים הרגשה של תנועה במהלך הנסיעה ברכב גבוה עם מרכז כובד גבוה. הם נועדו למנוע נדנוד של הראש, כך שלנוסעים יש קו ראייה יציב ולמנוע רעידות לא נעימות. המושבים משפרים את היציבה ומעניקים תמיכה טובה מהאגן עד החזה, תוך פיזור טוב יותר של הלחץ בפלג הגוף התחתון. משענות הראש העמוקות דמויות הכרית מעניקות תמיכות מהראש ולא מהצוואר. הדומי הרגליים הנפתחים ניתנים לכוונון, המושבים האחוריים ניתנים להטיה למצב שכיבה מלא.

ה-LM בעל זיהוי קולי (באנגלית) המגיב ספציפית לפקודות מהנוסעים במושב האחורי. לנוסעים מאחור יש קונסולה עלית הכוללת בקרי דלתות, מקום לאחסון פריטים קטנים וחיישנים לניטור הטמפרטורה. המיקום המרכזי עוזר למקסם את מרווח הראש. ניתן לבצע כוונון מהיר ואינטואיטיבי של תכונות ומאפיינים בתא הנוסעים על ידי שלט בסגנון סמארטפון. ניתן להשתמש בו כדי להפעיל את מערכת השמע, הגדרות בקרת האקלים, פונקציות המושב, התאורה בפנים הרכב וההצללה.

image

אמצעי האיטום מפני חדירת אוויר שופרו, והמרווחים בין הדלתות לבין חלקי המתכת צומצמו. נעשה שימוש בגלגלים ובצמיגים מפחיתי רעש כדי לצמצם את רעש הצמיגים במקור. בתא הנוסעים, בקרת רעשים אקטיבית משדרת גלי קול בפאזה הפוכה דרך רמקול שמע, וכך מפחיתה הצטברות רעש בתדר נמוך כאשר הרכב בנסיעה. ההפעלה נשלטת על ידי מיקרופון ייעודי לניטור רעש פנימי, הממוקם באזורים שונים על פי סידור תא הנוסעים האחורי. ב-LM ארבעה מושבים, נעשה שימוש במשענת ראש מעמעמת רעשים עם 5 שכבות, המקלה על ניהול שיחה. המחיצה משפרת משמעותית את ביצועי בידוד הרעש (40%+).

ב-LM, לקסוס פיתחה את מערכת Lexus Climate Concierge והרחיבה את התכונות והפונקציונליות שלה מעבר למיזוג אוויר, והיא כוללת היבטים נוספים של סביבת תא הנוסעים. ניתן לבחור העדפות אישיות למיזוג האוויר, התאורה בתא הנוסעים האחורי, וילונות החלונות והטיית המושבים בנגיעה אחת, כאשר ההפעלה מותאמת לכל נוסע בנפרד. ב-LM ארבעה מושבים יש חיישנים תרמיים המשולבים במחיצה המרכזית. הם משתמשים בסריקת אינפרה אדום של הטמפרטורה של תא הנוסעים והנוסעים כדי לדעת איזו רמת חום או קור נדרשת, ובאיזה אזור, כדי לכוון את מקורות החימום והאוורור בהתאם. המושבים כוללים מחממי צוואר חדשים מובנים במשענות הראש במושב האחורי. לפתחים במחיצה המרכזית יש רפפות חשמליות המנתבות את זרם האוויר ספציפית לחימום ידיים או רגליים קרות.

image

השימוש בטכנולוגיית nanoe™-X המבוססת על טכנולוגיה שפותחה בפנסוניק, עוזרת למערכת Climate Concierge לשמור על אוויר בריא ונקי בתא הנוסעים. המערכת מוסיפה חלקיקי מים מיקרוסקופיים לזרם האוויר כדי למנוע נגיפים, חיידקים ואלרגנים ומוסיפה לחות לעור ולשיער. דיוק המערכת מאפשר לכוונן את בקרי הטמפרטורה השונים לאיברי גוף שונים - ראש, חזה, ירכיים וכפות רגליים. ב-Climate Concierge ניתן לבחור בין 5 מצבים: Relax (רוגע), Dream (חלום), Focus (פוקוס), Energise (אנרגיה) והגדרות מותאמות אישית My Original.

מידות חיצוניות:

העיצוב החיצוני מבוסס על "אלגנטיות מכובדת". האורך הכולל 5,130 מ"מ, רוחב וגובה של 1,890 מ"מ ו-1,945 מ"מ בהתאמה, ובסיס גלגלים של 3,000 מ"מ. בחזית, חלק הגריל התחתון יושב מתחת למפתח דק מתחת לשוליים של מכסה המנוע, מקשר בין הפנסים ויוצר את צורת גוף שעון החול של לקסוס. הקווים של ה-LM מודגשים על ידי קורות קדמיות ואחוריות מושחרות. דלתות הזזה גדולות מעניקות גישה קלה. אפשרויות הגלגלים כוללות גלגלי סגסוגת יצוקה או מחושלת 17 או 19 אינץ' ושלושה גימורים "קוליים" מבריקים.

image