יבואנית סיטרואן לישראל משיקה את ה-C4 X החדשה.
ה-C4 X תוצע בישראל בשלוש גרסאות – חשמלית עם טווח של 358 ק"מ בין טעינות, בנזין ודיזל
יבואנית סיטרואן לישראל משיקה את סיטרואן C4 X החדשה. סיטרואן C4 X מתמודדת בפלח שוק הרכב משפחתי, עם תא מטען בנפח 510 ליטר ומרכב 'פאסט-בק'.
בתחום יחידות ההנעה, ניתן לבחור באחת מ-3 יחידות הנעה: חשמלית 100%, טורבו בנזין וטורבו דיזל, מפרט אבזור הבטיחות והנוחות עשיר ואחריות יצרן של 5 עד 8 שנים.
סיטרואן C4 X מציעה ללקוחות בישראל 3 אפשרויות של מינוע – יחידת כוח חשמלית 100%, מנוע בנזין או מנוע דיזל (לכתבה על הבדלים בין המנועים השונים והשילוב בן חשמל לדלק - קישור).
מנוע חשמלי 100%
החשמלית מציעה את יחידת הכוח המתקדמת ביותר, חשמלית לחלוטין, המורכבת ממנוע חשמלי המציע הספק של 136 כ"ס ומומנט של 26.5 קג"מ הזמינים באופן מידי ומספקים תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 10.8 שניות ותגיע למהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 150 קמ"ש. מנוע זה מוזן מסוללת ליתיום בקיבולת של 50 קוט"ש ואלו מאפשרים טווח של עד 358 ק"מ (354 ק"מ עם גג שמש) בין טעינות לפי תקן WLTP.
הסוללה מצוידת בניהול תרמי עצמאי וקירור אקטיבי הדואג לשמירה על טמפרטורת עבודה אופטימלית בכל מזג אוויר, לשם הארכת טווח הנסיעה, אפשרות טעינה מהירה ואורך חיי הסוללה. באמצעות מטען פנימי בהספק של 11 קוט"ש, ניתן לטעון את סיטרואן C4 X ממצב ריק לגמרי בטעינה מעמדה ביתית תלת פאזית בזמן של כ-5 שעות או בהתאם לסוג העמדה. בעמדת טעינה מהירה (100 קוט"ש) ניתן לטעון את הסוללה ל-80 אחוזים תוך 30 דקות או 100 ק"מ תוספת טווח ב-10 דקות. סיטרואן C4 X מצוידת גם במערכת להשבת אנרגיה (רגנרציה) בהאטה ובלימה אשר מסייעת בהארכת טווח הנסיעה.
מנוע טורבו בנזין
באפשרות השניה, סיטרואן C4 מצוידת במנוע טורבו בנזין, 1.2 PureTech המפיק 130 כ"ס ב-5,500 סל"ד ומומנט של 23.4 קג"מ הזמין כבר ב-1,750 סל"ד. בעזרת תיבת ה-8 הילוכים מבית AISIN והמשקל הקל של 1,355 ק"ג, תאיץ גרסה זו מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 10.9 שניות ותעפיל למהירות מרבית של 200 קמ"ש. נתון צריכת הדלק בנסיעה משולבת עומדת על 6.0 ליטר לכל 100 ק"מ וגרסה זו מדורגת ברמת זיהום 12.
מנוע דיזל
באפשרות השלישית, סיטרואן C4 X מצוידת במנוע 1.5 ליטר טורבו דיזל BlueHDI אשר מציע גם כן 130 כ"ס (3,700 סל"ד), אך עם נתון מומנט גבוה של 30.6 קג"מ ב-1,750 סל"ד. סיטרואן C4 X בגרסת הדיזל תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 11.7 שניות ותעפיל למהירות מרבית של 206 קמ"ש, זאת לצד צריכת דלק ממוצעת של 5.0 ליטר ל-100 ק"מ. גרסה זו מדורגת ברמת זיהום 14.
סיטרואן C4 X החדשה אשר מבוססת על פלטפורמת ה-Common Modular Platform CMP , תוכננה להחזיר את סיטרואן לתחרות במרכז הבמה, בפלח הרכב המשפחתי סדאן (סגמנט C) ממנו נעדר המותג במשך שנים ארוכות. אורכה עומד על 460 ס"מ, רוחבה על 180 ס"מ, גובהה 152.5 ס"מ, בסיס הגלגלים נפרש על פני 267 ס"מ ומרווח הגחון עומד על 15.6 ס"מ.
את הממדים המשופרים עוטפת סיטרואן C4 X החדשה בעיצוב אלגנטי. תפישת העיצוב החדשה של סיטרואן יוצרת זהות מובחנת לדור החדש, עם נוכחות אסרטיבית ובולטת, שממצבת את הרכב בין מבנה סדאן מסורתי, לחלק אחורי 'פאסט-בק' שמאפשר אווירודינמיות גבוהה לבין מרווח גחון ונוכחות של SUV כדי להציע את הטוב מכל העולמות.
תא הנוסעים של סיטרואן C4 X החדשה תוכנן להציע נוחותנסיעה וגם נוחות שימוש. במרחב הפנימי ממוקמים שלל תאי אחסון, שני שקעי טעינה – אחד לטעינה ושני (USB-C) גם להזרמת מידע, תאורה אישית ופתרונות מקוריים כמו מתקן נשיאה אינטגרלי לטאבלט ממול הנוסעת שלצד הנהגת באופן שאינו מאפשר לנוהגת לראות מה מוקרן בטאבלט.
סיטרואן C4 X החדשה מצוידת כסטנדרט במערכת המתלים ה- Progressive Hydraulic Cushions - PHC של סיטרואן. בנוסף למערכת מתלים זו, סיטרואן מצוידות גם במושבי ה-Advanced Comfort.
תא המטען ב-C4 X הגדיל את נפחו לכדי 510 ליטרים (380 ליטר ב-C4). לצד נפח ההטענה, תא המטען מציע קלות הטענה בזכות גובהו ומשטח ההטענה השטוח אשר יכול לצמוח לכדי 1,360 ליטר (1,250 ליטר ב-C4) בקיפול המושבים האחוריים, בכל גרסאות המנועים. רצפת תא המטען בגרסה החשמלית בלבד בעלת שני שלבים ומתחתיה ישנו תא ייעודי לאחסון כבל הטעינה.
במרכז הדשבורד של סיטרואן C4 X נמצא מסך מגע גדול (10 אינץ') ובו נמצאת מערכת המולטימדיה, ניווט מקורי (מבוסס TOM TOM עם דיווחי תנועה), ממשקי Apple CarPlay ו-Android Auto אלחוטיים ותפעול רוב מערכות הרכב, לצד תפעול חיצוני למערכת המיזוג באמצעות אפליקציית My Citroen. בגרסה החשמלית ניתן לתזמן מראש את הפעלת המיזוג ברכב לפני התחלת הנסיעה לשם קירורו או חימומו בטווח של עד 45 דקות לפני התחלתה או להפעיל את מערכת המיזוג מהאפליקציה של סיטרואן, שמאפשרת גם לצפות בטווח הנסיעה, בטעינה, ולהכניס יעד למערכת הניווט ועוד. בהתאם לכך, הגרסה החשמלית מציעה גם אפשרות חימום לגלגל ההגה. לוח המחוונים הנו דיגיטלי וצבעוני ובו שלל אפשרויות תצוגה למידע הרכב וישנה אף תצוגה עילית בחלקו העליון של הדשבורד להקרנה של נתון המהירות, מערכת זיהוי התמרורים, בקרת השיוט האדפטיבית ועוד.
בכל גרסאות ההינע, סיטרואן C4 X משווקת בישראל ברמת אבזור יחידה וגבוהה – SHINE. זו כוללת רשימה של מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות וכן אבזור נוחות עשיר:
לגרסה החשמלית בלבד מתווספים האביזרים:
גרסאות אלה ניתנות לרכישה עם גג פנורמי נפתח בתוספת של 4,000 ש"ח בגרסה החשמלית ו-6,000 שקל בגרסת הבנזין.
אחריות:
5 שנים או 120,000 ק"מ לרכב. הגרסה החשמלית מקבלת גם 8 שנים או 160,000 ק"מ לסוללה.
תגובות