שטח 4X4 > כתבות > חדשות

דור שלישי לדאצ'יה דאסטר: כל מה שידוע לנו עליו עד כה

הדגם החדש, שיגיע לשווקים בשנה הבאה, יהיה גדול יותר מהנוכחי ויציע מערכות הנעה היברידיות שונות, ואולי גם נקבל דגם 4X4 עם תיבת הילוכים אוטומטית

בחודשים האחרונים זלגו לרשת לא מעט תמונות ריגול של הדאסטר החדש, שצפוי להיות מוצג רשמית לקראת סוף שנה זו ותחילת השיווק שלו מתכוננת לרבע הראשון של שנת 2024. הדגם החדש, כפי שכבר פרסמנו בעבר (קישור לכתבה) יבנה על בסיס פלטפורמת ה-CMF-B של קונצרן רנו-ניסאן-דאצ'יה, המשמשת כבר דגמים אחרים כמו הג'וגר, הרנו קפצ'ור והניסאן ג'וק.

image

על פי פרסומים שונים, הדגם החדש יהיה ארוך בצורה די משמעותית מזה הנוכחי, מה שייתן מרווח מחיה מכובד לנוסעים וגם יגדיל את נפח תא המטען. מהבחינה החיצונית, יהיה דימיון בולט לדגם חדש שדאצ'יה מתכוונת להשיק ב-2025, שקיבל את השם "ביגסטר".

מהבחינה המכנית, רב הנסתר על הגלוי. על פי המדיניות עליה הכריז הקונצרן להפסקת השימוש במנועי דיזל, ככל הנראה נמצא בחרטום הדאסטר מנועי בנזין בלבד, מגובים במערכות היברידיות שונות. בשלב זה מדובר על מערכת היברידית מתונה (MHEV) או היברידית מלאה (FHEV), אך מערכת היברידית נטענת (PHEV) תגיע רק בשלב מאוחר יותר (קישור לכתבה על מערכות ההנעה השונות).

image

יהיו קווי דמיון. הביגסטר

אחת הסוגיות החשובות העומדות על הפרק היא כיצד תפעל ההנעה 4X4 בדגם החדש. לדגם הנוכחי יש יכולות שטח לא מבוטלות יחסית לג'יפונים אחרים, והציפייה היא שהיכולת הזאת תישמר. אחת האפשרויות שנשקלו היא התקנת מנוע חשמלי על הסרן האחורי, שיופעל בעת הצורך. זה יאפשר לדאצ'יה לייצר דגם שעד עכשיו היה חסר מאוד בליין שלה: דאסטר 4X4 עם תיבת הילוכים אוטומטית.


תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת - מוטי

08 במאי 2023 ב 09:02

תשדרגו את הבטיחות וזה יהיה הרכב הכי נמכר בארץ