כביש / ספורט > כתבות

יונדאי איוניק IONIQ 6 הגיעה לישראל

יונדאי איוניק 6 מגיעה לישראל בגרסה חשמלית בעלת טווח נסיעה מוצהר של עד 614 קילומטר וטכנולוגיות אוטונומיות בדרגה 2, האיוניק זכתה ל-5 כוכבי ריסוק במבחני ה-Euro Ncap

image

יבואנית יונדאי בישראל, השיקה את ה-IONIQ 6, הדגם הרביעי ממשפחת הדגמים החשמליים (BEV) של יונדאי המגיע לשוק. משפחת דגמי ה- IONIQ מציעה הנעה חשמלית מלאה על בסיס פלטפורמת E-MGP שפותחה במיוחד עבור הסדרה החשמלית.

IONIQ 6 מצוידת במערכות בטיחות מתקדמות, מרחב פנים גדול, חומרים ממוחזרים וטווח נסיעה שכרגע הוא יוצא דופן בקטגוריה ויכול להגיע עד 614 ק"מ.

מכלול סוללות

לישראל מגיע IONIQ 6 עם מכלול של שתי סוללות, אחת מהן בעלת קיבולת של 53 קילוואט/שעה והשנייה בעלת קיבולת גבוהה במיוחד של 77.4 קילוואט/שעה, שיפור של יותר מ-6% ביחס ל-IONIQ 5.

טווח שיא

הקיבולת הזו מאפשרת ל- IONIQ 6 להציע טווח יוצא דופן של 614 קילומטר בגרסאות ההנעה הקדמית Prestige, Luxury 2X4 ו-Limited 2X4 (228 כ"ס), בגרסאות ההנעה הכפולה (שני מנועים) Luxury 4X4 ו- Limited 4X4 עומד טווח הנסיעה על 583 קילומטר (325 כ"ס משולב). המהירות המקסימלית עומדת על 185 קמ"ש.

image

אווירודינמיות יוצאת דופן

העיצוב של ה-IONIQ 6, שמתאפיין בפרופיל אווירודינמי מעוקל, העניק לרכב החדש מקדם גרר של 0.21 בלבד; הנתון הנמוך ביותר בהיסטוריה של יונדאי ואחד הנתונים הנמוכים ביותר בתעשיית הרכב כולה. מקדם הגרר הנמוך מאפשר לרכב לחסוך באנרגיה ולהגיע לטווח נסיעה של עד 614 קילומטר, בהתאם לתקן העולמי (WLTP). בנוסף, הדגם מציע טעינה מהירה במיוחד (בשימוש בעמדות אולטרה מהירות DC350)

פלטפורמה ומידות

ה-6 IONIQ נבנה על בסיס הפלטפורמה החשמלית E-MGP עליה בנויה גם IONIQ 5- הדגם הכל-חשמלי הראשון של יונדאי.

IONIQ 6 מציע בסיס גלגלים באורך של 2.95 מטר המאפשר מרווח פנים ליושבים מקדימה ומאחורה.


image

ה-6 IONIQ ישווק בישראל במספר גרסאות, דגמים ומפרטי אבזור, בטיחות, הספקי סוללה וטווחים, הכוללים 3 גרסאות אבזור Premium ו-Prestige, Luxury ו-Limited, שתי גרסאות של הנעה, אחורית וכפולה, שתי קיבולות סוללה ושלושה טווחי נסיעה, 429 ק"מ, 583 ק"מ ו- 614 ק"מ.

מקסימום טעינה במינימום זמן

ביונדאי IONIQ 6 מוטמעת טכנולוגיית טעינה התומכת במתח גבוה עם סוללה של 800 וולט. הסוללה תומכת גם ב-400 וולט וניתן לחבר אותה לכל תשתיות הטעינה בישראל לרבות תשתית אולטרה מהירה 350DC ללא צורך במתאם או ברכיב נוסף.
בעמדת טעינה אולטרה מהירה ניתן לטעון את הסוללה של הרכב מקיבולת של 10% ל-80% תוך 18 דקות בלבד. בעמדות אלה ניתן יהיה להשיג טווח נסיעה של עד 100 ק"מ ב-5 דקות טעינה בלבד.

עיצוב ששם דגש על הקשר בין הנוסעים לרכב

ה-IONIQ 6 תוכנן על מנת לשפר את חיי היום יום של הנוסעים. העיצוב האווירודינמי של הרכב מפחית את התנגדות הרוח ומאפשר נהיגה דינמית חלקה ושקטה. ה-IONIQ 6 עוצב בהשראת דגם הקונספט, ה-Prophecy EV, שהושק בשנת 2020.

image

עיצוב חיצוני

IONIQ 6 מאופיין בקווים נקיים ופשוטים ובצורה אווירודינמית טהורה שמתארים מעצבי יונדאי כ"יעילות רגשית". כמו ה-IONIQ 5 עטור הפרסים לפניו, גם ה-IONIQ 6 מיישם את אסטרטגיית העיצוב של יונדאי המעניקה לכל דגם מראה ייחודי.

העיצוב מתמקד במערכת היחסים שבין הנוסעים לנהג – חלל הפנים המפנק של IONIQ 6 הוא מקום נעים, נוח ומרווח שתורם לרווחת השוהים ברכב. הרכב מאופיין בצללית זורמת ואווירודינמית. העיצוב החיצוני כולל פנסים קדמיים מסוג LED בעיצוב פיקסלים, תאורת בלם אחורי גבוה בעיצוב פיקסל וחישוקי סגסוגת בקוטר 18 אינץ'.

image

בסיס גלגלים

בסיס הגלגלים הארוך, 2,950 מ"מ, אפשר למעצבי יונדאי למתוח את מרחב הפנים, מלפנים ומאחור, כדי ליצור מרווח פנים אופטימלי המאפשר לנוסעים להתרווח ברכב. הפלטפורמה מאפשרת גם רצפה שטוחה לחלוטין, המעניקה מרחב פנים יעיל.

טכנולוגיות אוטונומיות בדרגה 2

המהנדסים של יונדאי הטמיעו ב- IONIQ 6 שורה של טכנולוגיות אוטונומית למחצה שתורמות לבטיחות. אחת מהן היא ISLA (Intelligent Speed Limit Assist) – טכנולוגיה שמאפשרת למכונית לזהות תמרורים שקובעים מהי המהירות המותרת ולדאוג לכך שהרכב לא יחצה את המהירות הזאת.

מסכים בגודל כולל של 24.6 אינץ'

ה-IONIQ 6 מצויידת בלוח מחוונים בגודל 12.3 אינץ' ומערכת מולטימדיה באותו הגודל. שני המסכים הללו מתלכדים למסך אחד רחב שמספק גישה לכל המידע הרלוונטי. בזמן הפעלה של איתות, מוצג על גבי לוח המחוונים צילום חי של "השטח המת" שהנהג לא יכול לראות ללא מצלמות. ועל ההגה 4 מנורות LED בצבע משתנה, המספקות חיווי לגבי מצב הסוללה וגם לגבי מצבי הנהיגה השונים.

image

צליל נהיגה וירטואלי

מערכת השמע של BOSE, אשר מותקנת בדגמים Limited 2X4ו-Limited 4X4, כוללת שמונה רמקולים, לרבות Subwoofer שמיועד להשמעת צלילים עמוקים. בכל הדגמים מותקנת מערכת אשר מתאימה את מרקם הצליל לאופי הנהיגה. מאחר שמכוניות חשמליות לא משמיעות רעש, מאפשרת המכונית להשמיע צליל נהיגה וירטואלי, על מנת לשדרג את חווית הנהיגה.

V2L וגם V2V

לאיוניק שקע חשמלי V2L - Vehicle-to-Load – פיצ'ר שמאפשר להטעין מכשירי חשמל לרבות טלפונים סלולריים, אופניים חשמליים ואפילו לספק אנרגיה לטלוויזיה של 55 אינץ' למשך 24 שעות. הטכנולוגיה הזו תאפשר בעתיד גם לבעלי ה-IONIQ 6 להטעין כלי רכב חשמליים אחרים Vehicle-to-Vehicle V2V.

image

מערך הבטיחות של יונדאי

באיוניק שבע כריות אוויר. אחת מהן ממוקמת בין מושב הנהג לבין מושב הנוסע ומיועדת להגנה במקרה שבו הרכב נפגע מהצד.

FCA+JT – מערכת שמתריעה מפני התנגשות ובנוסף, בולמת את הרכב באופן אוטונומי במצבי חירום. המערכת מסייעת לנהגים לחצות צמתים. היא מסוגלת לזהות רכבים אחרים והולכי רגל ולהפעיל את הבלמים ללא מעורבות הנהג על מנת למנוע התנגשות.

LKA - מערכת שמסייעת לנהגים, באופן אקטיבי, לשמור על נתיב הנסיעה על ידי "תיקון" מסלול הנהיגה.

SEA - מערכת יציאה בטוחה, שמונעת את פתיחת הדלתות במושב האחורי כאשר היא מזהה רכב אחר מתקרב.

BCA - מערכת אקטיבית שמונעת תאונות צד עם רכב אחר שנמצא ב"שטח המת". המערכת מזהירה את הנהג ומונעת ממנו לעבור לנתיב אחר, במצב שבו הוא עלול להתנגש ברכב שנמצא בנתיב המקביל.

ISLA – מערכת אוטונומית למחצה אשר מזהה תמרורים שמצביעים על הגבלת מהירות. המערכת, שאותה ניתן לנטרל באופן ידני, מונעת מהרכב לעבור את המהירות המותרת שקבועה בתמרור.

image

DAW - מערכת שמנתחת את התנהגות הנהג, מתריעה מפני עייפות והסחות דעת וממליצה לנהגים על מנוחה.

RCCA – מערכת שמזהה תנועה של רכב אחר כאשר ה- IONIQ נוסע לאחור. המערכת מתריעה בשלב הראשון בפני הנהג על הסכנה ובשלב השני היא בולמת את הרכב באופן עצמאי.

LFA – מערכת שמסייעת באופן אקטיבי לשמור על נסיעה במרכז הנתיב.

ROA – מערכת שמזהירה מפני השארת ילדים ברכב ומזכירה לנהגים לבחון מה קורה במושב האחורי בתום הנסיעה.

PCA – מערכת שמופעלת בעת כניסה ויציאה מחניה ומונעת התנגשות באופן אקטיבי.

SCC - בקרת שיוט אדפטיבית חכמה שמיועדת ל"זחילה" בפקקים. המערכת מאפשרת לרכב להתקדם ללא מעורבות הנהג תוך שמירה על מרחק מהרכב שנמצא לפנים.

HBA – מערכת שמזהה רכבים שמגיעים ממול ומנמיכה אוטומטית את אורות הרכב, כדי לא לסנוור אותם.

TPMS – מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים, שמנטרת כל גלגל בנפרד.

נטרול נעילה מרכזית בזמן תאונה – מערכת שמאפשרת לכוחות הביטחון לפתוח את דלתות הרכב בקלות, במקרה של תאונה.

ברמות הגימור Luxury ו- Limited מותקנת גם:

BVM - מערכת שמציגה את מה שמתרחש ב"שטחים המתים" על לוח המחוונים. בזמן הפעלת איתות, המצלמות מציגות את התמונה של הנתיב שבו רוצים להשתלב – וכך מאפשרות מעבר בטוח בין נתיב לנתיב.

AVM – מערך של ארבע מצלמות שמקיף את הרכב ב-360 מעלות ומאפשר לחנות בקלות במקומות צפופים.

image

שלוש רמות אבזור בשש רמות גימור



רמות הגימור Premiumו- Prestige כוללת:

מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע 12.3 אינץ' ותאימות לממשקי Apple CarPlay ו-Android Auto, דיבורית BT, כפתור הפעלה למצלמה אחורית, DRIVE MODE בורר מצבי נהיגה בכביש, טעינה אלחוטית לנייד 15W, שקע V220 בתא הנוסעים, לוח מחוונים צבעוני דיגיטלי מלא SVC בגודל 12.3 אינץ' הכולל משטח מגנטי, SBW - בורר הילוכים אלקטרוני בצד ההגה, מנופי שליטה מגלגל ההגה על רמת אחזור אנגריה (רגנרציה), תאורה אינטראקטיבית על גלגל ההגה הכוללת 4 נורות LED המציגה את חיווי הטעינה של הסוללה ומצבי הנהיגה השונים.

קיפול מראות חשמלי, פנסי איתות במראות, ידיות דלתות שקועות עם פתיחה אוטומטית, בלם יד חשמלי +AUTOHOLD , שמשות כהות Privacy Glass, תאורת LED קדמית ואחורית, תאורת LED קדמית, אחורית ואור גבוה, תאורת יום LED-DRL, תאורת LED פנימית, חיישן אורות, חיישן גשם, חיישני נסיעה קדמיים ואחוריים, דלת תא מטען חשמלית, מערכת בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת, פתחי מיזוג אוויר למושבי האחורי, מראה פנימית מתכהה נגד סנוור, אפשרות להתנעה מרחוק, מפתח חכם – התנעה וכניסה ללא מפתח, גלגל הגה עם חימום, ריפודי בד, מושב נהג ונוסע חשמלי עם כרית ניפוח בגב התחתון, חימום מושבים קדמיים, אפשרות כוונון מושב נוסע לגובה.

מחיר:

· Premium 213,900 ₪

· Prestige 237,900 ₪


רמות הגימור Luxury 2X4 ו-Luxury 4X4 כוללת בנוסף לאבזור ברמת גימור Premium Prestige גם:

HUD תצוגה עילית, חלון גג נפתח, תאורת מטריקס LED קדמית, ריפודי עור (במקום ריפודי בד), אוורור מושבים קדמיים וחימום מושבים אחוריים.

מחיר:

· Luxury 2X4 258,900 ₪

· Luxury 4X4 284,900 ₪


רמות הגימור Limited 2X4 ו- Limited 4X4כוללות בנוסף לרמות הגימור Luxury 2X4 ו-Luxury 4X4 גם:

מערכת שמע BOSE, מושבים קדמיים Relaxation Seat חשמליים עם אפשרות להטיה מלאה וזיכרונות למושב הנהג. ( דגם ה- Limited מגיע ללא גג נפתח).

מחיר:

· Limited 2X4 259,900 ₪

· Limited 4X4 285,900 ₪

image

ממדים

Premium

Prestige/

Limited 2X4

Luxury 2X4

Luxury 4X4

Limited 4X4

הספק

151

238

228

325

325

תאוצה מ- 0 – 100 קמ"ש

8.8

7.4

7.4

5.1

5.1

אורך

4,855 מ"מ

4,855 מ"מ

4,855 מ"מ

4,855 מ"מ

4,855 מ"מ

רוחב

1,880 מ"מ

1,880 מ"מ

1,880 מ"מ

1,880 מ"מ

1,880 מ"מ

גובה

1,495 מ"מ

1,495 מ"מ

1,495 מ"מ

1,495 מ"מ

1,495 מ"מ

בסיס גלגלים

2,950 מ"מ

2,950 מ"מ

2,950 מ"מ

2,950 מ"מ

2,950 מ"מ

מרווח רגלים מרבי קדמי/אחורי

1,154 / 996 מ"מ

1,154 / 996 מ"מ

1,154 / 996 מ"מ

1,154 / 996 מ"מ

1,154 / 996 מ"מ

מרווח ראש קדמי/אחורי

1,022 / 932

מ"מ

1,022 / 932

מ"מ

984 / 932

מ"מ

984 / 932

מ"מ

1,022 / 932

מ"מ

מרווח כתפיים קדמי/אחורי

1,472 / 1,456

מ"מ

1,472 / 1,456

מ"מ

1,472 / 1,456

מ"מ

1,472 / 1,456

מ"מ

1,472 / 1,456

מ"מ

מרווח מותניים קדמי/אחורי

1,402 / 1,298
מ"מ

1,402 / 1,298
מ"מ

1,402 / 1,298
מ"מ

1,402 / 1,298
מ"מ

1,402 / 1,298
מ"מ

נפח תא מטען אחורי (ליטר)

401

401

401

401

401

נפח תא מטען קדמי

(ליטר)

45

45

45

14.5

14.5

משקל עצמי (קילוגרם)

1,862

1,910

1,910

2,020

2,020

משקל כולל מורשה (קילוגרם)

2,280

2,410

2,410

2,520

2,520

image

מחירים:

גרסה

רמת אבזור

הנעה

טווח

מחיר בש"ח

Premium 2X4

אחורית

429 ק"מ

213,900

Prestige 2X4

רמת גימור זהה ל- Premium

אחורית

614 ק"מ

237,900

Luxury 2X4

אחורית

614 ק"מ

258,900

Limited 2X4

אחורית

614 ק"מ

259,900

Luxury 4X4

כפולה

583 ק"מ

284,900

Limited 4X4

כפולה

583 ק"מ

285,900

ה-IONIQ 6 יוצע בשמונה צבעים: שחור מטאלי, שמפניה מט, ירוק כהה פנינה, אפור כהה מט, אפור מטאלי, בורדו פנינה, כסוף מטאלי ולבן פנינה.

5 שנות אחריות על הרכב. 7 שנות אחריות על הסוללה.

image

1683735145019168373512732016837351281601683735128923168373513703316837351342161683735139719168373514256216837351521371683735146792168373514863916837351503881683735153326