שטח 4X4 > כתבות > חדשות

e:Ny1: רכב פנאי חשמלי חדש של הונדה

הדגם החדש נבנה על פלטפורמה ייעודית, שעליה ייבנו כל הדגמים החשמליים העתידיים של החברה, והוא צפוי להגיע לשווקים כבר השנה

הונדה הציגה בסוף השבוע האחרון רכב פנאי חשמלי חדש, e:Ny1­, באירוע שנערך בגרמניה. זה הדגם הראשון של החברה שנבנה על פלטפורמת ה-e:N Architecture F החדשה של הונדה, המיועדת לדגמים עם הנעה חשמלית טהורה, והיא תשמש את כל הדגמים החשמליים העתידיים של החברה.

הדגם החדש מונע על ידי מנוע יחיד המותקן מלפנים ומספק כ-200 כ"ס, וסוללת ליתיום-יון של 68.8 קילו-וואט נותנת טווח נסיעה של עד 412 ק"מ (בתקן WLTP). יכולת טעינה מהירה תביא את המצברים לקיבולת של 80 אחוז תוך 45 דקות. בעתיד, ייתכן שנראה דגם עם שני מנועים, שיאפשר הנעה 4X4.

בהונדה טוענים כי ב-e:Ny1 הוטמעה גם שפה עיצובית חדשה, שתשמש קו מנחה בעיצובים של דגמים חשמליים שעתידיים להגיע. אבל אי אפשר שלא לראות את הדמיון ל-HR-V עם מנוע הבנזין, וגם הממדים דומים (קישור לכתבה על ה-HR-V). בפנים, תמצאו קונסולה מרכזית חדשה לגמרי עם פריסה פשוטה ופונקציונלית ומסך מגע נרחב בגודל 15.1 אינץ'. תחילת השיווק באירופה צפויה עוד לפני תום השנה הנוכחית.

הונדה איחרה במקצת לקפוץ על הרכבת החשמלית, ועד כה הציעה רק דגם אחד עם הנעה חשמלית טהורה, את ה-e city car. רכב השטח החשמלי המיועד לשוק האמריקאי, הפרולוג (Prologue), אמנם כבר הוצג, אך יגיע לייצור רק בשנה הבאה והוא מבוסס כמעט כולו על טכנולוגיות של ג'נרל מוטורס. אבל בחברה מתכננים ללחוץ מעכשיו חזק על דוושת התאוצה לעבר עתיד חשמלי, או לכל צורת הנעה אחרת עם אפס פליטות מזהמים.


תגובות

2 תגובות

1

אורח/ת - יאיר בן צבי

16 במאי 2023 ב 10:19

נשמע כמו הימור טוב, בעזרת הנעה חשמלית כל מיני דברים שדומים יותר לקלנועית מאשר לרכב, ומיוצרים ע"י חברות עם אפס מוניטין, נמכרים היטב במחירים של מכוניות כמה רמות מעל.
אז הונדה שכן יש להם מוניטין אמיתי (גם אם לא הכי הכי), אולי יצליחו עם זה לעלות קצת מהתחתית של טבלאות המכירות.

2

אורח/ת - Levi Yaakubov

16 במאי 2023 ב 10:20

הגיע הזמן.
התחלה טובה הונדה לא לקחו סיכון ומשתמשה במנוע הפופולרי והטוב שנמצאה על המדפים.