שטח 4X4 > כתבות > חדשות

טנדרים חשמליים – למי יש יותר ארוך

זירת הטנדרים החשמליים הולכת ומצטופפת, כשמתחרים חדשים מצטרפים חדשות לבקרים, ומעבר לכל מה שיש להם להציע, נראה שהתחרות האמיתית היא למי יהיה טווח נסיעה ארוך יותר

טווח הנסיעה בין טעינות הוא אחד הפרמטרים העיקריים אליהם מתייחסים קונים פוטנציאליים של כלי רכב חשמליים. זה פחות קריטי למי שקונה רכב כדי להתנייד מדי יום למקום עבודה קרוב, אבל למי שמתכוון לנסוע למרחקים ארוכים באופן קבוע, טווח הנסיעה הוא בוודאי אחד השיקולים העיקריים בבחירה.

ולמי שמתכוון לקנות טנדר חשמלי כרכב עבודה, הטווח קריטי עוד יותר. לא תמיד תהיה עמדת טעינה קרוב למקום בו עובדים, או שלא רוצים להגיע למצב שבו מסרבים להצעת עבודה תכופה כי ה"מיץ" בסוללות לא יספיק... לכן, היצרניות השונות של טנדרים כאלה, שמות דגש רב בפרסומים שלהן על טווחי הנסיעה.

image

הראם החשמלי. 800 ק"מ בין טעינות

ג'נרל מוטורס למשל, טוענת שטנדר הסילברדו החשמלי ששיווקו אמור להתחיל לקראת סוף שנה זו, יוכל לנסוע 720 ק"מ (450 מייל) לפני שיצטרכו לחבר אותו שוב לחשמל. טנדר הראם החשמלי, ה-1500 REV (קישור לכתבה), שצפוי להגיע בשנה הבאה כבר יציע טווח של 800 ק"מ (500 מייל) בין טעינות בדגם הבכיר. טווח דומה יהיה גם לסייברטראק של טסלה, שכולם עדיין מחכים להגעתו... (קישור לכתבה).

קחו בחשבון שמדובר בטווחים בתנאים אידאליים בתקן ה-EPA, שאינם דומים בהכרח לתנאים במציאות, אך מדובר בכל זאת במרחקים יפים, במיוחד אם משווים זאת מול המתחרים. לטנדר החשמלי של פורד, ה-F150 לייטנינג, טווח של 512 ק"מ (קישור לכתבה), לריביאן R1T טווח של 502 ק"מ והטנדר של לורדסטאון (Lordstown) מסתפק בטווח צנוע בהרבה של 320 ק"מ.

image

הסילברדו החשמלי. לא להישאר בסוף היום בלי "מיץ"

אבל למרות השיפור בטווחי הנסיעה של כלי הרכב החשמליים, כולם עדיין מחכים לפריצת הדרך הגדולה בתחום הסוללות, שאנחנו מתבשרים מדי פעם שהנה היא הולכת להתממש, אבל בפועל זה עוד לא קרה (קישור לכתבה על סוללות לרכב חשמלי).

תגובות

3 תגובות

1

אורח/ת - יניב לוי

22 במאי 2023 ב 16:52

כתבה מדהימה!!!

2

אורח/ת - מה?

22 במאי 2023 ב 20:52

איפה הכתבה? יש פה רק פתיח?

3

Ogash Ofer

22 במאי 2023 ב 22:39

אורח/ת - מה? כתב/ה:
"

איפה הכתבה? יש פה רק פתיח?

"
מתחת לפתיח יש קישור - בכתב גדול, בצבע כחול וקו למטה.
תקליק על זה וכנס לכתבה