האם חמודה היא החפצה או מחמאה? תלוי כמובן את מי שואלים ולמה הכוונה, אבל כאשר נתקלים בחתולה חמודה כבר ברור מאליו כי כל מי שמתחבר לחיה הזאת כבר בא בטוב. וטוב כידוע לא בא לבד.
מבחן דרכים ייחודי לאורה פנקי-קאט 400 פרו או בשמה הלועזי: ORA FUNKY CAT 400 PRO
בעידן בו רכבים חדשים מאבדים זהות עצמית ו-suv אחד דומה ל-suv אחר, ואת ההבדלים בניהם מוצאים בעיצוב פנס או תוספת קמט בפח, מעטות הן המכוניות (הסדרתיות) שהפגישה הראשונה איתן תוציא מפיך גניחת התפעלות (או סלידה, להבדיל). כפי שכל מי שרואה את הפאנקי קאט (שנתרגם זאת לחתלתול מתלטף?), חש בדייט הראשון.
"איזו חמודה" (בלשון נקבה, כמובן), הוא הביטוי השכיח ביותר, ובואו נודה על האמת, חמודה זה משהו שעושה לנו נעים.
את הפאנקי קאט של אורה מבית גרייטוול, פגשתי לראשונה בתוך מרכז קניות ענק בלב בנגקוק לפני כשנה. האורה מגיעה כאמור מקונצרן GWM וישראל מהווה עבורו שוק משמעותי בשיווק המותג.
כבר בבנגקוק שמתי עין על המכונית החמודה עם הקימורים הנחשקים והצבעים הפסטליים שהיו אחרים מכל מה שהסתובב בחוץ.
מעבר לעיצוב המיוחד, לבחירת הלקוח עומדים 28 שילובי צבע שונים המתאימים לסגנון חייו, ואני לא מקנא בזה שיצטרך להתלבט בין האפשרויות הרבות והיפות, ובעיקר לא בבת זוגו (שתהיה זו שתחליט בסופו של דבר).
לאורה אבזור בסטנדרט פרמיום, רמת פינוק שלא מקובלת לגודל כזה, ולרמות מחיר כאלו.
הרכב מצויד ברמת טכנולוגית גבוהה, כמו עוזרת קולית חכמה, פרופיל משתמש לפי זיהוי פנים, חווית משתמש מותאמת אישית, ועוד.
בקיצור, לאחר ששיתפתי במה שמספרים לעיתונאים במסיבת החשיפה שנערכה לא מזמן, קיבלתי את האורה בעלת הטווח הגדול (זו ששמה 400 פרו), למבחן דרכים מקובל.
קישור לסיכום אירוע ההשקה הדינאמי בהדרכת אתר השטח
כבר מנגיעה ראשונה ברור לי כי האורה שונה לחלוטין מכל רכב ש"הבאתי הביתה" בשנים האחרונות.
זאת חיפושית או מיני מיינור/קופר מודרנית?
באולם המכירות הצבעוני והמיוחד ברחוב אבן גבירול בתל אביב ניתן לבחור בין דגם עם סוללה קטנה המספקת טווח של עד 310 ק"מ לבין דגם המגיע עד 420 ק"מ, כאשר בין הדגמים יש חלוקה פנימית נוספת.
כאמור, הלקוח יכול לבחור מתוך 28 שילובי הצבעים העליזים שעושים לחתולה הזאת טוב, ורכב המבחן שמגיע בטורקיז באור השמש, וכחול בערב, עם גג לבן, הוא אחד היותר יפים.
כמו ברכבים יקרים יותר גם כאן אין כפתור התנעה וכיבוי.
החתולה הזאת מתגלה כנוחה, גמישה וקלילה כבר במטרים הראשונים של התנועה העירונית, ומשתלבת בצורה חלקה בזרימה.
על מנת שלא אחלוק עם עצמי את תחושותיי הזמנתי את חברי מועדון הגמלאים ליום טיול.
403 ק"מ חשמליים עומדים לרשותנו היום, ביציאה מגבעתיים, נראה מה נספיק איתם.
כאשר צריך להאיץ האורה "פותחת מבער", למרות המומנט החלש יחסית למנועים חשמליים (25 קג"מ), התחושה היא כי החתלתולה יותר פנתרה מסתם חתול רחוב, וכל זה קורה ללא דרמה גדולה. לוחצים וטסים.
אגב, הגרסה הבכירה מתהדרת באופציית שיגור, כאשר בלחיצת כפתור למשך 10 שניות מקבלים את מלוא הכוח והמומנט.
להאצות אלו אין כל השפעה בטווח המיידי על הטווח הכללי שאינו משתנה בכלל, וזאת נקודה טובה בשלל נקודות הזכות.
במתחם ביג פוריה שבטבריה ניצבות מספר עמדות טעינה, בחרנו בזו האיטית שבניהן (60 קווט"ש) וישבנו לקפה ומאפה בבית הקפה הסמוך.
מי שמגיע לכאן בשבתות ימצא מן הסתם עמדות מיותמות כמו כל חנויות המתחם.
לאחר שצברנו מספיק על מנת שלא להיתקע בהמשך היום, נסענו מספר דקות אל שער קיבוץ דגניה ב'.
מכאן ראינו כי לגדה ממול יש דרך קלה יותר להגעה, אבל גם כאן ניתן לרדת אל המים בנוחות ולהתענג על המים הצוננים.
היתרון הוא שגדה זו מן הסתם פחות המונית, ובימים עמוסים כנראה כאן יהיה ריק יותר.
גם כאן לא היה אף אחד מהחברים אי פעם, ובמקום היפה והשקט, ליד שחזור מבנה הקומונה, ניצבת סוכת תצפית גדולה הצופה אל סיבובי הירדן הירוק בין החלקות החקלאיות.
שער פתוח אמר לי פעם מישהו, הוא שער מזמין, ולכן סובבתי במהירות את ההגה הגדול ונכנסנו בשערי קיבוץ דגניה א'.
סכר אלומות המבטיח שנמצא במורד הירדן התגלה כמקום בו נעצרת זוהמת מטיילים שזרקו אשפה למי הנהר, והמים הנקיים מפסולת עוברים דרך צינור עבה אל הערוץ הממשיך דרומה. שביל בטון מוביל אל הגדה השנייה של הירדן אותה ראינו מקודם.
לא ברור מדוע אין כאן היום הרבה אנשים (וזה דווקא מתאים לנו), כך שטבילה במים הנעימים, שבצדה פלחי אבטיח קר ובירה צוננת עשו לנו רק טוב.
במקום הזה יש לשון יבשתית הנכנסת אל המים ויוצרת כאן מפרץ מחד וסוג של תחילת נהר מנגד.
למקום קוראים חניון ירדן כנרת והדרך היחידה להגיע אליו היא בנסיעה על כביש 90 מכיוון דגניה לטבריה ופנייה ימינה בבית ירח.
התחנה האחרונה המתוכננת במסענו נסגרה עוד בטרם הגענו, אבל היות וכבר אנחנו על שפת האגם הלאומי, אך טבעי הוא שנטבול פעם נוספת, נלגום עוד בירה שנשלפה מתוך ערמות קרח ונהרהר על מתיקותם של הדברים שבאים ומתרבים ככל שנזמן אותם אלינו.
חסר לנו חיבור של הטלפון אל מערכת המולטימדיה בכלל, ואל מערכת הניווט בפרט. נמסר כי העניין יטופל במשלוחים הבאים. אני מאמין שזו בעיה קלה לפתרון היות וזה בעיקר עובר דרך תוכנה כזו או אחרת.
ותמיד בסוף אנחנו מוצאים את עצמנו בשאלה - אל מי מכוונת האורה הזאת?
כנראה, כמו במקרים אחרים, היא קודם במי שרוצה להיות אחר ושונה. אנשים (ונשים כמובן) שחיים בסטייל, אוהבים פינוק שלא בא עם תג מחיר גבוה. אלו שבוחרים בחוויה החשמלית כאורח חיים וכמודעות סביבתית.
לסיכום היומיים שבילינו יחדיו מצאתי את עצמי מתחבר לשיר עכשווי של ג'ין בורדו -"איך אפשר שלא להתאהב בך?..."
ירון הולנדר, מאי 2023
הנעה: מנוע חשמלי.
הספק: 171 כ"ס.
מומנט: 25 קג"מ.
צריכת חשמל (במבחן): 17.1 קווט"ש ל-100 ק"מ (קרוב מאד לנתוני יצרן)
אחריות: 5 שנות, ללא הגבלה.
אחריות סוללה: 8 שנות אחריות לסוללה או עד 160 אלף ק"מ.
טווח מחירים:
138,000 עד 165,000 ₪
דגם GT במחיר 175,000 ₪
תגובות