כביש / ספורט > כתבות

פרארי לאספנים

במכירה פומבית שתיערך בארה"ב באמצע אוגוסט, יוצעו 20 דגמים שונים של פרארי שנמצאו בהאנגר שנהרס בעקבות סופת הוריקן., כמה מהם נדירים ועם ייחוס מפואר

אם אתם אוהבים כלי רכב מתוצרת פרארי ויש לכם כמה שקלים עודפים, כדאי לכם לעקוב אחרי המכירה הפומבית שעומדת להיערך על ידי סותבי'ס באמצע חודש אוגוסט, במפגש המכוניות הקלאסיות במונטריי, קליפורניה. מדובר ב-20 מכוניות שאוחסנו במחסן בפלורידה במשך כ-15 שנים, ונחשפו לאחר התמוטטות המחסן בסופת ההוריקן 'צ'ארלי' ב-2004. המכוניות הועברו לאחסון בטוח יותר במדינת אינדיאנה, וכאמור יוצעו בקרוב למכירה.

image

המבחר במלואו

כמעט כמחצית מהמכוניות הן מודלים משנות ה-60, חלקן משנות ה-50, כשהחדשה ביותר היא טסטרוסה משנת 1991 (רשימה מלאה בסוף הכתבה). לכמה מהמכוניות יש רזומה עשיר ומפואר במרוצים שונים, אחת מהן אפילו היתה שייכת בעברה לבית מלוכה. חלק מהמכוניות נפגעו בהוריקן אבל הן ניתנות לשיקום, וכולן יוצעו ללא מחיר מינימום. ושימו לב – כולן כבר יכולות להיות בסטטוס של אספנות, מה שאומר שאפשר לייבא אותן לארץ...

image

ה-250 GT שהיתה שייכת למלך מרוקו

אז מה יש שם? 250 GT משנת 1956 שנקנתה על ידי מוחמד החמישי , מלך מרוקו, עם מרכב ייחודי של פינין פארינה. ההערכה היא שהמכונית תימכר בסכום של 1.7-2.3 מיליון דולר. ויש גם 275 GTB/6C משנת 1965 עם מרכב מאלומיניום, שהתחרתה במרוץ הטארגה-פלוריו. מחיר מוערך – 2-2.5 מיליון דולר.

המכונית שאולי המעניינת ביותר היא ה-Mondial Spider משנת 1954, גם היא בעיצוב פינין פארינה. מדובר בגרוטאה די מרוסקת, ללא רכבת הכוח, אבל יש לה עבר מרוצים מרשים ומעריכים שתימכר בסכום של עד 1.6 מיליון דולר! אמנם אין כאן 250 GTO שהיא הפרארי הנחשקת ביותר על ידי אספנים (אחת מהן נמכרה לפני כמה שנים בכמעט 100 מיליון דולר), ובכל זאת יש כאן מבחר נאה.

image

השרידים של המונדיאל ספיידר

בישראל הקטנה, שבה כולם מכירים את כולם וכולם יודעים הכל על כולם, בלתי אפשרי להסתיר אוצר כזה לאורך זמן. אבל בארה"ב, וגם במדינות נוספות בעולם, מתגלים מדי פעם מחסנים כאלה גדושים במכוניות ישנות, שלעתים גם שוות הון תועפות (קישור לכתבה).

image

512 BB שנת 1978

הרשימה המלאה של הפרארי שיוצעו למכירה (אפשר לראות אותה גם בקישור הזה)

1978 Ferrari 512 BB Competizione

1965 Ferrari 275 GTB/6C Alloy by Scaglietti

1956 Ferrari 250 GT Coupe Speciale by Pinin Farina

1956 Ferrari 410 Superamerica Coupe Series I by Pinin Farina

1967 Ferrari 330 GTS by Pininfarina

1965 Ferrari 275 GTS by Pininfarina

1964 Ferrari 250 GT/L Berlinetta Lusso by Scaglietti

1971 Ferrari 365 GTB/4 Daytona Berlinetta by Scaglietti

1972 Ferrari 365 GTB/4 Daytona Berlinetta by Scaglietti

1968 Ferrari Dino 206 GT by Scaglietti

1960 Ferrari 250 GT Coupe Series II by Pinin Farina

1972 Ferrari 365 GTC/4 by Pininfarina

1966 Ferrari 330 GT 2+2 Series II by Pininfarina

1976 Ferrari 308 GTB ‘Vetroresina’ by Scaglietti

1969 Ferrari 365 GT 2+2 by Pininfarina

1965 Ferrari 330 GT 2+2 Series I ‘Interim’ by ininfarina

1980 Ferrari 512 BB

1991 Ferrari Testarossa

1977 Ferrari 400 Automatic

1954 Ferrari 500 Mondial Spider Series I by Pinin Farina