שטח 4X4 > כתבות > חדשות

LBX - קרוסאובר אורבני חדש מבית לקסוס

לקסוס מציגה בבכורה עולמית את ה-LBX החדש - קרוסאובר אורבני חדש, עם טכנולוגיה היברידית חדשה עם מנוע בנפח 1.5 ליטר בטעינה עצמית

image

לקסוס הציגה בבכורה עולמית את ה-LBX - Lexus Breakthrough Crossover, קרוסאובר אורבני שירחיב את ההתאמה של המותג לקהלים חדשים. הדגם החדש, צפוי להיכנס לייצור בסוף השנה ומכירותיו יתחילו בישראל במקביל לאירופה, כבר בתחילת 2024.

הבחירה של מותג רכבי היוקרה היפני לעשות שימוש בשלוש אותיות עבור שם הדגם היא משמעותית כאשר עד כה רק דגם העל של המותג ה- LFA נהנה מהבחנה זו. הבחירה בשם LBX ממחישה לטענת היצרן את המחויבות והאמון של לקסוס בדגם החדש שלה.

מידות:

אורכו של ה-LBX הוא LBX 4,190 מ"מ, רוחבו 1,825 מ"מ וגובהו 1,545 מ"מ והוא בעל בסיס גלגלים של 2,580 מ"מ. עיצוב הדגם מבסס זהות חדשה עבור לקסוס עם עיצוב חזיתי ש"שובר" את גריל שעון החול המפורסמת. הממדים החיצוניים קומפקטיים יותר מכל לקסוס אחרת, השכבה אוחדה בצורת טרפז יחיד, הממוקמת מתחת לפתח צר העובר מתחת לקצה המוביל של מכסה המנוע, המקשר בין יחידות הפנסים הקדמיים הדקות. בנוסף לכך הלקסוס החדש ינעל צמיגי 18 אינץ'.

image

סביבת הנהיגה ממוקדת ומבוססת על קונספט Tazuna של לקסוס, המשלב בין מיקום הנהג ליד ההגה וארגון של השעונים, הבקרים והתצוגות כדי ליצור חלל שבו נדרשות תנועות ידיים ועיניים קטנות בלבד כדי להפעיל את הרכב. כביטוי לפילוסופית ה- Tazuma של לקסוס ב-LBX מוטמע לראשונה לוח מחוונים וירטואל קוקפיט דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ'. הפריסה והבולטות של המונים והנתונים משתנים בהתאם למצב הנהיגה שנבחר וניתן להתאים אותם להעדפות אישיות. תצוגה עילית אופציונלית זמינה גם כן.

לוח המחוונים בלקסוס החדשה אופקי. בנוסף ישנה קונסולה מרכזית, לקונסולה מסך מגע מולטימדיה גדול המוטה לאחור כך שהוא משתלב בצורה חלקה עם המבנה. היחידה כוללת רפידות צד מרופדות וכוללת שני מחזיקי כוסות ונקודות אחסון מרובות ויציאות USB לחיבור המכשיר ולטעינה.

תא הנוסעים ידידותי לטבעונים ונעשה בו שימוש בעור סינתטי ובחומרים ידידותיים עבור כיסויי המושבים וההגה, ידית העברת ההילוכים וחיפויי הדלתות, ישנם מבחר של חיפויים וריפודים לבחירה. תאורת אווירה מוסיפה לאפקט ה"אומוטנאשי" של אנשים המתקבלים בברכה ומרגישים ברכב לגמרי בבית. עיצוב התאורה, המדגיש חלקים שונים של תא הנוסעים, מספק מגוון של 50 אפשרויות צבע, המעוצבות בנושאים המעוררים מצבי רוח שונים. בנוסף, תא המטען הוא בגודל של עד 323 ליטר.

image

ה-LBX הוא הדגם הראשון שנבנה על פלטפורמת הארכיטקטורה הגלובלית GA-B של לקסוס, שמעניקה לו את יתרונות הליבה של מרכז כובד נמוך, מסילות רחבות, שלוחות קצרות ומרכב קשיח במיוחד. הגוף מחוזק באמצעות דבקים מבניים וריתוך קצר, והצבה אסטרטגית של חישוקים וחיזוקים. במקביל, משקל הרכב נשמר נמוך על ידי שימוש בחומרים קלים, כולל מכסה מנוע מאלומיניום וקשתות גלגלים שרף מעוצב, נדנדות וחלקי דלתות תחתונים. חומרים חזקים אך קלים משמשים בעמודים המרכזיים ובחיזוק הפגוש.

מערכות המתלים הקדמיים והאחוריים מתוכננות לקשיחות גבוהה ולמשקל קל, ומעניקות ל-LBX תגובת פניות והיגוי זריזה ויציבה עם נוחות נסיעה חלקה. כל הגרסאות כוללות עיצוב של מקפרסון בחזית; דגמי הנעה קדמית משתמשים בקורת פיתול אחורית ואילו LBX עם הנעה לכל הגלגלים כולל סידור עצמות משאלה כפולות. מערכת הבלימה נשלטת אלקטרונית וכוללת בקרת תנוחת בלימה לרכב שמתאימה באופן אוטומטי את איזון חלוקת הכוח של הבלימה הקדמית והאחורית כדי לשמור על בלימה ליניארית.

ה-LBX מונעת על ידי דור חדש של מערכת חשמלית-היברידית מבית לקסוס המאפשרת ליהנות מנהיגה חשמלית ברחבי העיר או בכבישים כפריים מפותלים. המערכת בעלת טעינה עצמית, הכוללת מנוע שלושה צילינדרים קומפקטי וקל בנפח 1.5 ליטר. רכיבי המערכת ההיברידית העיקריים עברו תכנון מחדש, המערכת כוללת כעת דור חדש לסוללת הייבריד ניקל-מתכת דו-קוטבית חדשה בעלת התנגדות נמוכה ותפוקה גבוהה, המאפשרת תמיכה נוספת למנוע חשמלי היוצרת האצה מידית ומרחיבה את יכולת הנהיגה החשמלית ברכב חשמלי.

image

הפיתוחים הטכנולוגיים אפשרו ללקסוס להתמקד בביצועים מתגמלים יותר וברמת הנאה מנהיגה שלא הייתה אפשרית במערכות קודמות שתוכננו בעיקר ליעילות. התפוקה המרבית מהמערכת ההיברידית המלאה היא 136 DIN כ"ס / 100 קילוואט עם מומנט שיא של 185 ניוטון מטר. המנוע פועל ביעילות תרמית מהטובות בעולם, נתמך על ידי טכנולוגיית בעירה במהירות גבוהה ותכונות עיצוב דוגמת יציאות יניקה ישרות ומושבי שסתומי יניקה מצופים לייזר. תכונות מפתח אחרות כוללות בוכנות קלות במיוחד שתוכננו לפעולה בסל"ד גבוה ותזמון שסתומים משתנה חכם אלקטרוני.

לקסוס עשתה מאמצים רבים כדי להפחית רעש ורטט (NVH) ב-LBX. בתכנון הרכב נעשה שימוש במוט איזון כדי להפחית את הרעש בתוך תא הנוסעים על ידי הפחתת רעידות המנוע. בדלתות הוכנסו יריעות שיכוך כדי לבלום רעש בתדר גבוה אך להגביר את רעש התדר הנמוך כדי לתת צליל ברור. כדי להתמודד עם רעידות ורעשי כביש מהגג, נעשה שימוש בחומר איטום בעל שיכוך גבוה יחד עם משתיק קול נרחב העשוי מחומר בידוד. אמצעים אחרים כוללים איטום סביב כל קצה מכסה המנוע ובידוד רעשים וספיגת יריעות, תוחמות, פיתוחים וקצף באזורי מפתח ברחבי המכונית. מתחת לרכב, דבקים בעלי שיכוך גבוה ודבקים מבניים ממלאים את תפקידם בהפחתת רעש ורעידות, תוך תרומה לקשיחות הכוללת של הרכב.

image

בגזרת המולטימדיה והבידור, ה-LBX מצויד במערכת Lexus Link Connect העדכנית ביותר, המופעלת באמצעות מסך מגע בגודל 9.8 אינץ'. בלקסוס החדשה נמצא גם העוזר המובנה "היי לקסוס" המגיב לפקודות קוליות הן מהנהג והן מהנוסע במושב הקדמי. שילוב סמארט-פון מופעל באמצעות חיבורים אלחוטיים או קוויים עבור Apple CarPlay, או קישור קווי עבור Android Auto. בנוסף לכך ישנו גם מפתח דיגיטלי אופציונלי המותאם למכשירי סמארטפון של אפל ואנדרואיד. מפתח זה מאפשר להשתמש בנייד לצורך פתיחה והתנעת המכונית מרחוק. אין צורך להוציא את הטלפון מהכיס או מהתיק, מספיק רק להחזיק אותו על הגוף. ניתן גם לשתף את המפתח הדיגיטלי כשמישהו אחר צריך לגשת לרכב או להשתמש בו. בדומה לדגמים החדשים של לקסוס, ה-LBX מציעה חלק מעדכוני התוכנה דרך האוויר (over the air) עבור מערכות המולטימדיה והבטיחות שלה, כך שניתן ליהנות משדרוגים ללא צורך בתיאום והגעה למרכז השירות של לקסוס.

ה-LBX כולל כסטנדרט את מערכות הבטיחות והסיוע לנהג המקיפות מהדור האחרון של Lexus Safety System+. המערכות מאפשרות לזהות סיכוני תאונות ומתן התרעות שונות לנהג. המערכות מספקות באופן אוטומטי בקרת היגוי, בלימה וכוח נהיגה במידת הצורך כדי לעזור במניעה או הפחתה של תוצאות התנגשות. רכיבי המפתח כוללים מערכת קדם-התנגשות עם סיוע בפניות בצומת, בקרת שיוט מכ"ם דינמית, סיוע במעקב אחר נתיב/סיוע בשמירה על נתיב וסיוע בתמרורים. פריטים נוספים התומכים בנהיגה ותמרון בטוחים יותר ומפחיתים את העומס על הנהג כוללים את מערכת שחרור הדלת החשמלית e-latch של לקסוס עם סיוע ביציאה בטוחה, צג נהג, חיישני חניה חכמים עם בלימה אוטומטית, התרעת תנועה חוצה מאחור וצג שטחים מתים.
בטיחות מורחבת תהיה זמינה אופציונלית, ותציג תכונות כגון מערכת התראה על תנועה חוצה חזית וצג תצוגה פנורמי. בנוסף ה-LBX כולל מגב זרוע רטוב, מהסוג שקיים בדגמי LC ו-LS; מגב הזרוע הרטוב מפזר את נוזל הניקוי היישר מהמגב ובכך מבטיח ראות טובה יותר בעת שטיפת השמשה הקדמית.

לקסוס נקטה בגישה חדשה לרמות הגימור עבור ה-LBX, והציגה אפשרויות שמשקפות טוב יותר את האופן שבו הלקוחות של היום מחפשים מכוניות התואמות את סגנונם ואופיים. מתוך המחויבות של לקסוס להפוך את היוקרה לאישית, ה-LBX תוצע במגוון של ארבעה סוגי אווירה. במקום להיות מוגדרים על ידי רמת האבזור או תכונות הנוחות, המיקוד הוא בדברים יותר מעודנים, דינמיים או ספורטיביים הנוצרים באמצעות צבעים, מרקמים וגימורים.

image