שטח 4X4 > כתבות > חדשות

Wild One Max – צעצוע לגדולים

חברת Little Car Company מבריטניה התחילה לייצר רכב אמיתי בגודל מלא שהוא העתק כמעט מדויק של צעצוע אייקוני מונחה רדיו מתוצרת חברת Tamiya

בשנת 1985 השיקה חברת Tamiya את ה-Wild One - באגי צעצוע מונחה רדיו (RC) שהפך לאחד הדגמים הנחשקים ביותר שלהם ויוצר במשך שנים רבות. בימים אלה, בסוג של הפוך על הפוך, חברת Little Car Company מבריטניה מתחילה לייצר רכב בגודל מלא שנקרא Wild One Max שהוא העתק כמעט מדויק של הצעצוע האייקוני.

כמעט מדויק, משום שנדרשו כמה שינויים כדי לייצר גרסה בגודל מלא של מכונית ה-RC, גרסה שאורכה 3.6 מטר ורוחבה 1.9 מטר. תא הנהג הורחב כדי להכיל שני מבוגרים היושבים זה לצד זה, עם מושבי מרוץ ורתמות של ארבע נקודות. מגדלי הבולם הקדמיים עוגלו והונמכו כדי לשפר את הראות ואת בטיחות הולכי הרגל.

המקור וה"חיקוי"

גם המתלה הקדמי שונה, מהזרוע הנגררת של מכונית ה-RC המקורית למערך עצמות עצה כפולות, עם בולמים של בילשטיין, קפיצי אייבך וצמיגי שטח של מקסיס. מרווח הגחון עומד על 27 ס"מ מכובדים, עם זווית גישה של 34.1 מעלות, זווית בטן של 28.4 מעלות וזווית נטישה מרשימה מאוד של 50.8 מעלות.

כמו ב-RC, גם כאן ההנעה היא חשמלית, עם חבילה של שמונה סוללות הניתנות להחלפה המספקות קיבולת כוללת של 14.1 קווט"ש, מה שאמור להספיק לטווח של כ-200 ק"מ בכביש או כ-110 ק"מ בשטח. שיא הספק הוא 38 כ"ס אך בנהיגה רגילה התפוקה הרציפה היא של 20 כ"ס במהירות מירבית של כ-100 קמ"ש.

הצעצוע לקטנים

בבריטניה ובאיחוד האירופי, ה-Wild One Max יכול להיות מסווג כ"אופנוע או אפניים עם ארבעה גלגלים" (quadricycle) ולהיות חוקי בכבישים ציבוריים, בדומה לרכבי הפיאט טופולינו והסיטרואן Ami (קישור לכתבה). זה דרש כמה שינויים נוספים יחסית ל-RC, כמו הוספת שמשה קדמית ומגבים, כמו גם פנסים דרך ו פנסים אחוריים, לוח שעונים, מגני בוץ, מראות חיצוניות ותושבות ללוחיות רישוי.

מחיר ההשקה יעמוד על כ-45 אלף דולר בבריטניה, ואספקת הכלים תחל בשנה הבאה. יהיו דגמים עם הגה ימני וגם עם שמאלי.

והצעצוע לגדולים

חברת Little Car Company, שנוסדה לפני כ-4 שנים, מתמחה בייצור דגמים מוקטנים של רכבי ספורט יוקרתיים, כמו פרארי 250 טסטה רוסה ואסטון מרטין DB5. הדגמים שלה מונעים בחשמל, והיא עובדת בשיתוף פעולה מלא עם היצרניות המקוריות כדי לייצר דגמים שקרובים ככל האפשר למקור.

168914035969516891403600391689140360405