שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מאזדה CX-90 מגיעה לישראל

דגם ה-SUV הגדול והחדש של מאזדה מגיע לישראל עם מנוע חדש eSKYACTIVE-G בעל שישה צילינדרים בטור בנפח 3 ליטר, טורבו-בנזין עם הספק של 345 כוחות סוס ומערך היברידי מתון

image

יבואנית מאזדה לישראל משיקה בארץ את ה-CX-90, שקיבלה שדרוג משמעותי שבא לידי ביטוי בכניסה חדשה לסגמנט הפרמיום SUV, במנוע חזק בתצורתו ייחודית, בעיצוב החיצוני והפנימי וברמת איכות ונוחות לנוסעים.

מאזדה CX-90 הוא פרמיום SUV המבוסס על פלטפורמת ההנעה האחורית החדשה של מאזדה, והוא חלק מרביעיית דגמים עליהם מאזדה הכריזה לפני כשנתיים – מאזדה CX-60 ו- CX-80 (גוף צר) לאירופה ומאזדה CX-70 ו- CX-90 (גוף רחב) לצפון אמריקה.

ה-CX-90 משתייך לקטגוריית הקרוס-אוברים הגדולים, עם אורך כללי של 5,100 מ"מ ובסיס גלגלים של 3,120 מ"מ הוא מתמקם בחלקה העליון של הקטגוריה מבחינת ממדים, אך העיצוב המאזדאי המסורתי, תחת שפת ה-Kudo Design בשילוב חישוקי ה-"21 הדו-גוונים הותאם במטרה לגרום לו להיראות קטן.

לצד חידושי העיצוב, מהנדסי מאזדה חיפשו גוון חדש, שיהלום את הדגם וידגיש את העיצוב היוקרתי והאלגנטי שלו. כך נולד הגוון Artisan Red. זהו גוון עמוק וכהה של אדום, שתוכנן כך שידגיש את הקווים והצורות של ה-CX-90. מאזדה השתמשה בטכנולוגיית ריסוס הצבע הייחודית שלה, Takuminori, על מנת להשיג אפקט של גוונים, צבעים וצלליות, הנראים כמשתנים כאשר ה-CX-90 בתנועה.

image

מאזדה מצהירה כי ב-CX-90 תא הנוסעים הוא האיכותי והיוקרתי ביותר שהיא תכננה: מתכת בגימור מוברש, עץ מסורתי, עור NAPPA, משטחי זכוכית בגג הפנורמי. ה-CX-90 ממזגת באופן מושלם טכנולוגיה מתקדמת לצד גימור יוקרתי ומוקפד. כך, לדוגמא, רמת גימור Signature תכלול ריפוד עור Nappa בגוון חום (Tan), גלגל הגה ייחודי בשני גוונים (Two-Tone) ועוד.

לחוויית הקישוריות ישנו צג מרכזי בגודל "12.3. כדי להמשיך ולהעשיר את חווית הנהיגה, קיים גם לוח מחוונים דיגיטלי, גם הוא בגודל "12.3, כמו גם תצוגה עילית המוקרנת על השמשה הקדמית ומערך מצלמות 360 מתקדם עם מאפיין See Through לתמרון קל יותר במקומות חניה/תמרון צפופים.

על כל זה שולט מערך ה-Personalization System אשר לאחר התאמה ראשונית ושמירת פרופיל אישי של הנהג, מזהה באמצעות מצלמה פנימית את הנכנס לרכב ומתאים שורה של הגדרות אישיות כגון תנוחת הישיבה (מושבים), כיוון המראות וההגה, מערך התצוגה העילית, תחנות אהובות ברדיו, הגדרות מערכות הבטיחות ועוד.

image

המאזדה CX-90 תשווק בישראל בשלב הראשון בשתי רמות גימור:

  1. Exclusive עם שבעה מושבים: שניים בשורה הראשונה, שני "מושבי קפטן" בשורה השנייה ומושב שלישייה בשורה השלישית.
  2. Signature עם שישה מושבים: אשר יכלול שני מושבים בכל שורה. המושבים בשורה השנייה יכללו גם אפשרויות של קירור וחימום המושבים וקונסולה ייחודית ביניהם.

ה-CX-90 מגיע עם מנוע חדש בעל שש בוכנות בטור, בנפח של 3.3 ליטרים מוגדש טורבו. המנוע מפיק 345 כ"ס – המנוע העוצמתי ביותר שייצרה מאזדה במכונית סדרתית.
ב-CX-90 המנוע מותקן לאורכה של המכונית, תצורה שמשפרת את חלוקת המשקל ואת התנהגות הכביש. יחידת ההנעה כוללת גם מערך היברידי מתון (Mild Hybrid) אשר אחראי על תוספת קבועה של כוח ממנוע חשמלי הנמצא בין מנוע הבנזין לבין תיבת ההילוכים. המערך תורם גם לתחושה כוחנית יותר בלחיצה על הדוושה וגם להפחתה של צריכת הדלק ופליטת המזהמים של הרכב.

image

כמו כן, מציגה מאזדה תיבת הילוכים אוטומטית חדשה לחלוטין בת שמונה יחסי העברה, להאצה חלקה, אשר גם משפיעה לטובה על החיסכון בדלק. לתיבה ההילוכים האוטומטית החדשה אין ממיר מומנט, בשונה התיבות ההילוכים האוטומטיות הסטנדרטיות אלא צורך העברת כוח שונה (שעוד נעמיק בה...) אשר מסייעת בחיסכון בדלק,לטענת היצרן. מעבר לכך, ה-CX-90 יגיע עם מערכת הנעה לכל ארבעת הגלגלים (AWD), הנקראת I-ACTIV. באמצעות שורה של חיישנים, המערכת מנטרת אובדן אחיזה ומתאימה את עצמה לתנאי הדרך. המערכת גם יודעת לשנות אוטומטית את העברת הכוח בין הגלגלים, בהתאם לנדרש.

בהמשך השנה יגיע הרכב ברמות גימור נוספות, לרבות גרסת כניסה בעלת 8 מושבים אשר תתחרה בגרסאות הכניסה בקטגוריה זו המצויות היום בשוק.

image

מחירים:

385,000 ₪ לרמת הגימור Exclusive

399,000 ₪ לרמת הגימור Signature

image