אחרי המתנה ארוכה מאוד מגיע הדור הבא של הפראדו, שיהיה גדול במעט מהנוכחי ועם עיצוב בעל נגיעות רטרו. לפי טויוטה, נוחות הנסיעה ויכולות השטח ישופרו בהרבה, וכך גם הפינוקים
לאחר כמעט 14 שנים של ייצור הדגם הנוכחי, הלנד קרוזר פראדו של טויוטה מגיח עם דור חדש, חמישי במספר, שעוצב בהשפעה ברורה של לנד קרוזרים מהעבר. עם אורך של 4920 מ"מ ובסיס גלגלים של 2850 מ"מ, הפארדו החדש שקיבל את שם הקוד J250 גדול במעט מקודמו, ותא הנוסעים המרווח והמעוצב שלו הוא שיפור רציני לעומת זה של הדור הנוכחי.
כפי שפורסם כבר בעבר (קישור לכתבה), הדגם החדש שמר על שלדת הסולם, תוך שימוש בשלדת ה- ה-TNGA המשמשת גם את הלנד קרוזר 300 (קישור לכתבה). על פי הדיווחים, עבור השוק האירופאי - שגם אנחנו כלולים בו – ישכון בחרטום מנוע הטורבו-דיזל המוכר בנפח 2.8 ליטר, המשמש את הפראדו היוצא (סדרה 150) וגם את ההיילקס. בשלב הבא, המנוע הזה יקבל מערכת היברידית קלה שתפחית את צריכת הדלק ואת פליטת המזהמים (קישור לכתבה על הנעות חשמליות/היברידיות).
למנועים תשודך תיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים, כשההנעה תשוגר כל הזמן לארבעת הגלגלים עם דיפרנציאל מרכזי ננעל והילוך כוח, כשמאחור יש סרן חי. המוט המייצב הקדמי יהיה בעל ניתוק חשמלי, באמצעות מתג בלוח השעונים. כמו כן, תהיה מערכת Multi-Terrain Monitor לשליטה במצבי נהיגה שונים, על פי תנאי השטח.
תחילת השיווק באירופה צפויה לקראת הרבע האחרון של שנה זו או תחילת השנה הבאה. עדיין לא ידוע מתי יגיע לארץ ומה יהיה המחיר אצלנו.
5 תגובות
1
אורח/ת - יוסי
02 באוגוסט 2023 ב 10:14
דומה (מידי) לברונקו... 150 הוא הדגם האולטימטיבי!
2
אורח/ת - רכב חלום
02 באוגוסט 2023 ב 11:02
איזה רכב חלום
3
sireh
02 באוגוסט 2023 ב 15:29
תהיה גרסה קצרה?
4
אורח/ת - אבנר
02 באוגוסט 2023 ב 20:11
נראה כמו המחליף של ה FJ cruiser אחד המוצלחים ביותר של טויוטה
5
אורח/ת - עניין המנוע
03 באוגוסט 2023 ב 10:22
השאלה, האם אפשר לייבא את מנוע הבנזין ההיברידי אם לא יימכר כאן באופן סדיר?
תגובות